Strona 1 z 1

Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 00:01
autor: Drunk_ZoZol
Witajcie.

Tak jak zapytałem w wątku "Co kupić" tak też zakupiłem Cr-10 w wersji s4 co pokrótce oznacza:

- Pole robocze 400x400x400mm
- Płyta główna "v.2" z dodatkowymi rzeczami takimi jak złącze drugiego extrudera, złączę drugiej grzałki hot end oraz termometru, złączę silnika extrudera oraz dodatkowego wentylatora - Same plusy jeżeli ktoś zamierza w przyszłości rozbudować drukarkę o dodatkową dyszę ;)
- Czujnik filamentu, dodatkowy silnik osi Z oraz dodatkowo możliwość wznowienia pracy drukarki na przypadek braku zasilania.

Warto wspomnieć, iż stół roboczy jest grzany na całej jego powierzchni, ponieważ wiele osób myśli, że jest tak, jak w modelu s5 (500x500x500mm) czyli podgrzewana jedynie powierzchnia 30x30x30cm - tutaj faktycznie jest całe pole ogrzewane - 40x40cm.

Nie będę się rozpisywać na temat tego gdzie i jak kupiłem drukarkę, ale w skrócie napiszę że kupiłem ją poprzez allegro z drugiej ręki jako "nową", a dostałem produkt używany, pozbawiony takich dodatków jak klej, czyścik do dyszy oraz taśma - olałem te rzeczy, drukarkę kupiłem w cenie nowej, a na wysyłkę czekałem tak, jakby szła co najmniej z rosji (8 dni)... Kupiłem tylko dlatego, iż cena wydawała mi się rozsądna, oraz ze względu na fakt, że sklep, od którego miałem zamiar kupić tę drukarkę napisał mi iż model s4 jest tylko i wyłącznie w chinach, i dopiero z chin byłaby możliwa wysyłka towaru - co mi było bardzo średnio na rękę.

Drukarka dotarła na szczęście w całości, poprzedni właściciel ją nieumiejętnie składał, przez co ma trochę rys na ramie.

No ale ok, pokusiłem się i mam za swoje, jedyny plus to fakt, że już się mogę nią bawić. :)

Przed złożeniem drukarki dokonałem inspekcji w boxie. Poprawiłem kabelki od zasilania, faktycznie można było je lepiej osadzić na miejscu i dokręcić.

Po złożeniu drukarki (niestety nie robiłem fotorelacji ani nagrania, stwierdziłem że jest tego tyle w internecie że się kompletnie obejdzie) chciałem wypoziomować stół - błędem było wzięcie do tego celu wizytówki, ale o tym później.

Pierwszych parę wydruków kostki kalibracyjnej wychodziło tragicznie - winą początkowo obarczyłem filament którego użyłem - czyli ten dołączony do drukarki (prawdopodobnie oryginalny od Creality) oraz (na moje oko) mało wydajne chłodzenie.

Wydruki albo się odrywały (mimo grzania stołu i używania środka adhezyjnego w postaci Hegronu) albo wychodziły tragicznie brzydko, łącznie z ghostingiem niosącym się dłuuuugo jak echo w górach.

Spojrzałem w internecie w jaki sposób mogę usunąć ghosting - Na forum doradzono mi by naciągnąć paski - poszukałem w internecie jak to zrobić i tak też uczyniłem. Mocowanie paska osi Y od przodu maszyny jest ciut inne niż w zwykłych 10'tkach (dotyczy również modelu S) - jest większe, i metoda znaleziona w necie na niewiele się zdała, musiałem lekko podważyć nie od środka, a od zewnętrznych metalowych śrub trzymających tą metalową zębatko-prowadnice paska. Po naciągnięciu pasków osi Y i X miałem wrażenie że ghosting jest mniejszy. Ale niewiele.


Winą okazało się... złe poziomowanie stołu. A przynajmniej o tym pomyślałem. Wziąłem więc wizytówkę raz jeszcze. Poziomowałem dobre pół godziny i dalej były nierówności. No nic, spróbowałem - wydruk zdecydowanie lepiej przywarł, lecz dalej były za duże odstępy między drukowanymi warstwami (przerwy między nimi). Dopiero po napisaniu na tym forum o tym problemie poradzono, że pewnie stół jest źle wypoziomowany. Wtedy faktycznie pomyślałem, że wizytówka to zły pomysł i wziąłem kartkę papieru o gramaturze 80.

No i teraz przywierał porządnie i wyglądał dużo lepiej. Ale dalej ściany źle wychodziły. No nic, może problem dyszy. Wydrukowałem popularnego Fanga przy pomocy niebieskiego Fiberlogy. Podczas próby montażu fanga wentylator powiedział papa jednemu z kabelków (Serio byłem bardzo ostrożny, nie mam pojęcia jak mógł się ukręcić...) także musiałem się pobawić lutownicą. Po zlutowaniu i zamocowaniu wszystkiego do siebie odpaliłem wydruk kostki. Od razu było lepiej, ale dalej coś nie tak z tymi ścianami.

Sprawdziłem szybę metalową linijką - w końcu pół godziny się chrzaniłem by wypoziomować stół i to z jako-takim skutkiem. Okazało się że na stole były 3 sporej wielkości "dziury" między którymi było nawet ok 0,2 mm prześwitu - oczywiście jeden z tych punktów ciągle przeszkadzał wypoziomować stół, dlatego tak się męczyłem.

Poleciałem tego samego dnia do szklarza. Poprosiłem o lustro 410x410x5mm. Czemu 5mm a nie 4, tak jak w oryginale?

Gdyż miałem wrażenie, że nakrętki od poziomowania są niemal na samym końcu śrubek i mogą z czasem puszczać. Pomysł dobry, i faktycznie, sprawdziło się, śrubki dalej wciągnięte na śruby lepiej trzymały niż przy oryginalnym stole. Jedyna wada tego rozwiązania to większy ciężar szyby. - Silnik jest dużo większy i mocniejszy niż w zwykłej CR-10 (nawet S), i żadnych problemów nie zaobserwowałem.

Ale tu problemy się nie skończyły. Mimo wypoziomowania stołu (Duuużo lepiej i dosłownie parę minut roboty) dalej coś było nie tak. Odpowiedzią było źle skonfigurowany slicer (W tym przypadku Simplify3D). Ale też nie do końca...

Po przeszukaniu internetu, grup facebookowych, forów etc. znalazłem ustawienia które u mnie sprawdziły się niemal w 100%.

Ale cholera dalej coś było nie tak.

Wpadłem na to dopiero po tygodniu drukowania. Zdążyłem wydrukować parę litofanów dla znajomych oraz figurkę.

Największym problemem z tego wszystkiego okazało się... niewłaściwe miejsce na postawienie drukarki.

Przez pierwsze 2 dni drukarka stała na drewnianym stole, który jest przyozdobiony ciężkimi płytkami z glazury. Tutaj mi przeszkadzał fakt, że strasznie przenosiło wibracje. Kolejny tydzień drukarka stała na podłodze - aby wytłumić drgania postawiłem ją na dywaniku - Efekt był lepszy niż na tym stole, ale jak się okazało - może być jeszcze lepiej.

Strzałem w 10 okazało się postawienie drukarki na starym, ciężkim i cholernie stabilnym biurku. Co prawda drukarka się nie mieściła, ale duża półka pod nią załatwiło sprawę. Nie drukowałem kostek, gdyż zarzuciłem od razu większy wydruk który miałem wcześniej przygotowany na karcie. I tutaj pierwszy raz pomyślałem "W końcu sukces!"

Rozpisałem się o problemach, drukarkę posiadam już lekko ponad 2 tygodnie i co mogę napisać? Że kolejną drukarką (Tak, ta zdążyła mi się już zwrócić właściwie zanim ją kupiłem) będzie CR-10s . Dlaczego? Ponieważ:

- Drukarka wymaga cholernie stabilnego podłoża - może wydawać się to dla niektórych śmieszne, ale nie pomyślałem o tym, że w moim domu mogą być tak krzywe podłogi... :D

- Duży stół roboczy - przyznaję - nie jesttak potrzebny. Nie uważam że mi się nie przyda! - Dalej mam sporo rzeczy do wydrukowania, które zrobię TYLKO na tak dużym stole. Po prostu uważam, że jeżeli ktoś chce drukować rzeczy z internetu (ze stron takich jak Thingiverse) to zwykle maski etc są odpowiednio pocięte i przygotowane przez autora do stołów nawet mniejszych niż te 30x30cm. Także tutaj przyznaję rację osobom, które twierdziły że tak duże pole nie ma sensu, choć ja osobiście je wykorzystuję niemal w pełni. Poza tym jedna tak duża mi kompletnie wystarczy, reszta przyda się jedynie by pomnożyć czas mikro-produkcji ;)

- Droższe dodatkowe elementy - Dotyczy na ten przykład stołu grzewczego - chcę go zmienić, gdyż oryginalnie zamontowany nagrzewa się przez ok. 30 minut do 60 stopni. Nowy i lepszy element grzewczy (Zasilany osobno, nie poprzez skrzynkę) kosztuje lekko ponad 400zł, gdzie do wersji 30x30 to koszt ok. 250zł

Krótki spis plusów i minusów drukarki:

Plusy:
+ Bardzo ładne wydruki po zastosowaniu paru (tanich) modyfikacji
+ Cena za takiej wielkości pole robocze.
+ łatwość modyfikacji - drukarka jest niemal całkowicie otwarta i pozwala na bardzo dużo rzeczy.
+ Bardzo szybki montaż drukarki, gdyż przychodzi właściwie w 3 elementach. Mi zajął lekko ponad 30 minut wraz z poprawieniem kabelków zasilacza
+Grzany stół roboczy na całej powierzchni...

-... lecz trochę to trwa (60 stopni ~ 30 minut)
- Nie jestem pierwszą osobą która musiała wymienić niemal na wstępie szybę
- Wymaga sporo modyfikacji jeżeli zamierzamy drukować z materiałów elastycznych, a jeszcze więcej modyfikacji pod materiały wymagające komory


Jednym z minusów który zaobserwowałem jest jeszcze fakt, że oba Slicery których używam (Cura, Simplify3D) podają błędny czas trwania wydruku - błędy są na poziomie 20-50% czasu trwania. Tak, pokazuje po pocięciu iż będzie trwał 10 godzin, a potrafi trwać 20. Nie wiem z czego to wynika, ale jest to dość... wkurzające. Drukuję poprzez kartę SD, może też dlatego pokazuje błędny czas (ponoć po podłączeniu drukarki pod PC'ta i drukowaniu bezpośrednio z programu pokazuje wydruki normalnie) I tak, też nie jestem pierwszą osobą która ma taki "problem" :)


Krótkie podsumowanie:

Po stosunkowo krótkim czasie męczarni i dochodzeniu co jest nie tak jestem bardzo zadowolony z zakupu. Drukarka drukuje jak marzenie (w tym budżecie), choć zdarza się jej jeszcze parę błędów (czasem na obrysie brakuje linii przez parę cm, ale to chyba większość drukarek ma patrząc po wydrukach ludzi). Już zamierzam zakupić mniejszą siostrę tejże drukarki. :) Poza wymianą krzywej szyby na grubsze lustro zakupiłem przejściówkę microSD na SD na taśmie oraz wydrukowałem odpowiednie mocowanie - link do modów poniżej.


Co zamierzam dorobić:

- Zmienić dyszę na 0,8mm, może 1mm - (po zakupie drugiej drukarki bądź gdy marv wróci z serwisu)
- zmienić grzany stół na mocniejszy (czekanie pół godziny to jednak strata czasu) - również za jakiś czas, tymczasowo chcę
- przedłużyć kable zasilające stół, by móc je fajnie poprowadzić przy ramie drukarki (model STL poniżej)
- dołożyć drugą głowicę drukującą (do drukowania rozpuszczalnych podpór, by wydruki wyglądały od spodu idealnie <3 )
- Wydrukować nóżki z uchwytami do piłeczek od Squasha - ponoć zmniejsza drgania, które drukarka mocno generuje podczas pracy.

Zalecane wydruki oraz zakupy aby usprawnić drukarkę:

https://www.thingiverse.com/thing:2186203 - zabezpieczenie kabla od stołu grzewczego (mocujemy na śrubie od poziomowania stołu!) i związujemy dwoma trytytkami.

https://www.thingiverse.com/thing:2722733 - modyfikacja fabrycznego chłodzenia (Jeżeli chcemy tylko zmodyfikować standardowe chłodzenie należy wydrukować plik o nazwie FANG.STL Pozostałe mają zbędne uchwyty do rurki z filamentem, a Final Fang wymaga wymiany turbiny na model 5015

https://www.thingiverse.com/thing:2603076 - (wydrukować 4 sztuki) - nakładka na śruby do poziomowania stołu

https://www.thingiverse.com/thing:2705161 - Uchwyt na przejściówkę karty SD wraz z 2'ma miejscami na karty.

Pasująca do powyższego wydruku przejściówka microSD na SD: http://allegro.pl/micro-sd-do-sd-adapte ... 67633.html

https://www.thingiverse.com/thing:2643402 -nóżka z uchwytem na piłeczkę do squasha (należy kupić z dwiema kropkami, są miększe i lepiej tłumią drgania - wydrukować 4 i kupić 4 piłeczki :D )

Dla chcących przedłużyć kabel zasilania stołu grzewczego polecam taki bajerek: https://www.thingiverse.com/thing:2708420. Ja już wydrukowałem, czekają aż przedłużę kabelki. - Do wersji S4 wydrukowałem po 12 sztuk góry i dołu łańcucha i pasuje idealnie.


Moje aktualne ustawienia do Simplify3D (najważniejsze, reszta wedle gustu, filamentu i jakości)

Zakładka Extruder

Nozzle Diameter 0,40
Extrusion Multiplier 0,98
Extrusion Width MANUAL 0,40mm

Ooze Control
Retraction WŁACZONE
Retraction Distance 6,00mm
Extra Restart Distance -0,10mm
Retraction Vertical Lift 0mm
Retraction Speed 65mm/s

Coast at End WŁĄCZONE
Coasting Distance 0,10mm
Wipe Nozzle WŁĄCZONE
Wipe Distance 3,00mm

Zakładka Layer - ustawienia MEDIUM 0,2000 mm
Top i Bottom na min. 4 warstwy
Outline Direction - Inside-Out

First Layer Height 125%
First Layer Width 130%
First Layer Speed 40%

(Uprzedzam pytania - Na razie robiłem z kopytem jak widać, później potestuję tak, by warstwy były identyczne na szczycie jak i na dole wydruku :) )

Zakładka Other
Speeds:
Default Printing Speed - 55 mm/s
Outline underspeed 60%
Solid infill underspeed 70%
Support Structure underspeed 70%
X/Y Axis Movement Speed 120 mm/s
Z Axis Movement Speed 16,7mm/s

Bridging: <----- nie testowałem tej zakładki, jest z jakiegoś profilu skopiowana.
Unsupported Area threshold 50 sq mm
Extra inflation distance 0mm
Bridging extrusion multiplier 90%
Bridging speed multiplier 70%

Zakładka Scripts (Kopiuj-wklej w pole poniżej)

Starting Script

G28
M205 X10 Y10
M204 S700
G1 Z1.0 F3000
G1 X30.2 Y40 Z0.2 F3000.0
G92 E0
G1 X30.2 Y150.0 F1000.0 E15
G1 X30.7 Y150.0 F3000.0
G1 X30.7 Y20 F1000.0 E30
G1 X30.7 Y40 F5000.0

Ending Scripts

M104 S0
M140 S0
G1 X0 Y295 F1000
M84
M106 S0


Zdjęcia wydruków w osobnym poście (Jeszcze nie zgrałem z aparatu tego co było warto obfotografować :D )

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 00:26
autor: dziobu
Mam prośbę:
mógłbyś zmierzyć ile ta druakrka wymaga miejsca (we wzystkich osiach) uwzględniając wszystko co musi wystawać i cały ruch jaki wykonuje? Bardzo bym chciał ją gdzieś tu upchać a nie jest to łatwe ;/ Albo innymi słowy - jakich rozmiarów by był potrzebny karton żeby można było ją przykryć podczas pracy.

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 00:31
autor: Drunk_ZoZol
Pomierzę już jutro ze względu na to że właśnie drukuję. ;) Zaraz wrzucę zdjęcia z tego co udało mi się na niej osiągnąć :D

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 01:00
autor: Drunk_ZoZol
https://imgur.com/a/cjR3J - zdjęcia wydruków. Uwaga - pomieszane. Każde zdjęcie ma swój opis. :)

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 01:08
autor: dziobu
Lepiej umieszczać zdjęcia tu na forum niż na zewnętrznym serwerze.
A wydruki całkiem OK ;)

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 01:12
autor: Drunk_ZoZol
To da się umieścić zdjęcie inaczej niż poprzez url na tym forum? Z tego co pamiętam raz próbowałem to jednak dopiero z zewnętrznego serwera zadziałało.

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 01:41
autor: dziobu

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 02:37
autor: Drunk_ZoZol
12 - Vuv0LeI.jpg
Ostatnie drukowane kostki - jeszcze przed ostatecznymi ustawieniami w Slicerze. - Niemal idealne ^^
11 - HGM4XWB.jpg
Góra ładniejszych ścianek - warstwy mocno sklejone, gładkie i ostre. <3
9 - CI2iPZG.jpg
Bardzo brzydki Benchy (Pierwszy i właściwie jedyny na CR'ce wydrukowany).
8 - D0p9Ii8.jpg
Bardzo brzydki Benchy (Pierwszy i właściwie jedyny na CR'ce wydrukowany). 2 zdjęcie.
7 - 2WbfFuZ.jpg
Bardzo brzydki Benchy (Pierwszy i właściwie jedyny na CR'ce wydrukowany). 3 zdjęcie.
6 - LuVzd4U.jpg
Wygląda niemal jak element seryjny :) Uchwyt na przejściówkę MicroSD na SD.
5 - nIMt3zY.jpg
Ładna ściana? :) Uchwyt na przejściówkę MicroSD na SD.
4 - WpJEEzA.jpg
Zbliżenie na miejsce gdzie był umieszczony support - jedna z masek.
3 - D591HQv.jpg
Test krzywizny. Przy granicy 65 stopni jeszcze ładny spód, dalej brzydko. :<
1 - jiP4CZt.jpg
Test krzywizny. Przy granicy 65 stopni jeszcze ładny spód, dalej brzydko. :<
1 - jiP4CZt.jpg
Test krzywizny. Przy granicy 65 stopni jeszcze ładny spód, dalej brzydko. :< Granica 75 stopnia. :)
2 - P2EhPOP.jpg
Podstawka do pada PS4. - Wydrukowane już na nowych ustawieniach.

Dalej jest parę rzeczy które chciałbym poprawić, ale jest i tak duuużo lepiej.

Wszystkie zdjęcia są bardzo wymieszane. Opis skopiowany żywcem z imgura.

Daruje sobie wstawianie zdjęć teraz. Nie dość że mogę maks 12 i mi się wszystko miesza, to po zaakceptowaniu postu nagle się wszystko wymieszało i nie pasuje do opisu. Nie mam dziś już na to siły za bardzo. Przynajmniej te ładniejsze rzeczy się wrzuciły :D

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 15:50
autor: samezrp
OT to fakt, że na forum opisy zdjęć a kolejność ustawienia fotek to loteria. Tak samo jest na forum Krzyśka, więc to nie wina adminów.

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 19:29
autor: Tuchajbej
Zdjęcia działają dobrze tylko musicie je wstawiać w tekst a nie tylko dodawać załączniki. U mnie działa ok.

Tapatalkniete z S7E, więc nie dziwić się, że są błędy [emoji850]

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 20:51
autor: Drunk_ZoZol
Uwierz że tak też zrobiłem. Mieliło mieliło, było na podglądzie ok, po kliknięciu "wyślij" już nie bardzo. :D

Re: Creality CR-10 s4

: 31 sty 2018, 20:57
autor: dziobu
Drunk_ZoZol pisze:Uwierz że tak też zrobiłem. Mieliło mieliło, było na podglądzie ok, po kliknięciu "wyślij" już nie bardzo. :D
Dlatego też uzupełniłem tamten opis. W sumie to można to łatwo ominąć, no ale trzeba o tym pamiętać.

Re: Creality CR-10 s4

: 03 lut 2018, 06:17
autor: Drunk_ZoZol
Dziobu - Wybacz że tak długo to trwało, ale przyznam bez bicia - zapomniałem pomierzyć. :D Już podaję wymiary - Będą zaokrąglone, ale to normalne że potrzeba ciut więcej miejsca. Dodam że mierzyłem w "najdłuższym" punkcie, czyli np. mierząc długość z wysuniętym stołem brałem pod uwagę kabelek z niego wystający. ;)

Sama drukarka:

Wysokość 64cm
Szerokość 59cm
długość (Ze schowanym stołem) 61cm - z wysuniętym z jednej i drugiej strony 89cm (mierzone do końcówki kabla, trzeba dodać ze 3 cm by miał ciut więcej luzu.

Z boxem jest to 82cm szerokości - mierzone z maksymalną możliwą szerokością aby drukarka mogła prawidłowo pracować - kable serio wymagają przedłużenia, i jak dla mnie jest to delikatne zaniedbanie ze strony Creality że wypuścili duży model, a kable na długość niemal jak od zwyklej wersji...

Już niedługo przetestuje maksymalną prędkość drukowania, gdyż ktoś napisał na grupce facebookowej iż osiągnął 220mm/s i to "bez straty jakości" - cokolwiek to znaczy. Gdybym dał radę osiągnąć 100mm/s to byłbym zadowolony, ale 220?! :D

Re: Creality CR-10 s4

: 03 lut 2018, 15:18
autor: dziobu
Dzięki wielkie :)

Re: Creality CR-10 s4

: 19 lut 2018, 09:42
autor: Drunk_ZoZol
Mam uno pytanko.

Jak to jest, że warstwy na supporcie mam ładniejsze - równiejsze, gładsze niż na samym wydruku (ściany zewnętrzne)?

Prędkość drukowania - 55mm/s
Prędkość ścian zewnętrznych 50% ~ 27,5mm/s
Prędkość supportów - 70% ~ 38,5 mm/s (Czy jednak 16,5mm/s?) - Wydaje mi się że underspeed to w tym przypadku 70% z 100%, czyli ten wyższy wynik. Chyba, że -70% co daje 16,5mm/s - co tłumaczyłoby gładsze, ładniejsze ścianki...

To jak to jest? 70% mniej, czy 70% pełnej predkości? :D

Poniżej dwa zdjęcia ;) Po lewej (ciut wyżej niż focus) support
DSCN0176.JPG
DSCN0179.JPG

Re: Creality CR-10 s4

: 19 lut 2018, 11:01
autor: Kopytko
70 % ze 100% . Zmien predkosc scian zewnetrznych na to samo ci masz suporty. Czasem zmiana o 2 % daje lepszy wynik i nie dlayego ze jest wolniej tylko dlategi ze zmienia sie czestotliwosc rezonansowa drukarki i np wtedy nie drzy tak. .

Re: Creality CR-10 s4

: 19 lut 2018, 11:19
autor: Drunk_ZoZol
Jasne, to wiele tłumaczy. Dziękuję!

Re: Creality CR-10 s4

: 20 lut 2018, 14:51
autor: Drunk_ZoZol
Jest lepiej, ale dalej to nie ten sam gładki efekt :< W sensie zmieniłem z 50 na 70% - słychać i widać że szybciej pracuje, ale jak napisałem - nie ma takiego efektu :<

Re: RE: Re: Creality CR-10 s4

: 20 lut 2018, 15:55
autor: suszykuba
Drunk_ZoZol pisze: Już niedługo przetestuje maksymalną prędkość drukowania, gdyż ktoś napisał na grupce facebookowej iż osiągnął 220mm/s i to "bez straty jakości" - cokolwiek to znaczy. Gdybym dał radę osiągnąć 100mm/s to byłbym zadowolony, ale 220?! :D
To ja byłem. Już niedługo opiszę jak to osiągnąłem ;)

Re: Creality CR-10 s4

: 20 lut 2018, 16:19
autor: Drunk_ZoZol
O, byłoby fajno, bo na fb już niezbyt się chciałeś udzielić :D

Mogę napisać że więcej jak 55mm/s (wall 70%, support 70%) i więcej nie chce pójść by było ładnie. Powyżej tych prędkości (oczywiście miarowo zwiększałem temperaturę) jest... no jest źle. :D

Re: Creality CR-10 s4

: 07 mar 2018, 15:05
autor: Drunk_ZoZol
Jako że dostałem bardzo przyjemną zniżkę na zakup hot-endu, tak aktualnie leci do mnie prosto ze stanów Micro Swiss all metal hot-end do mojej CR-10'tki wraz z 2 metrami Capricorna ^^

Będę robić porównanie przed i po wymianie, także i wątek się trochę ożywi;)

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 10:49
autor: Drunk_ZoZol
Hot-end od Microswiss już przyszedł. Został zainstalowany, i teraz walczę z retrakcją..

I potrzebuję Waszej pomocy, bo już sam nie wiem co ustawić by działało tak jak trzeba...

Pierwsza rzecz - standardowo drukowałem na 220 stopniach (PLA), przy wymianie na full metal zmniejszyłem temperaturę druku do 210 stopni. Ograniczyło to trochę niktowanie, ale dalej są z tym problemy. Zrobiłem trzy wydruki testowe na 3 różnych ustawieniach:

1 - (Na górze) Retraction Distance 2,00 ; Extra Restart Distance 0 ; Retraction Vertical Lift 0 ; Retraction Speed 70mm/s coasting distance 0,40 ; Wipe Distance 2,00mm
2- (Po środku) Retraction Distance 2,40 ; Extra Restart Distance 0 ; Retraction Vertical Lift 0 ; Retraction Speed 75mm/s coasting distance 0,40 ; Wipe Distance 2,00mm
3 - (na dole) Retraction Distance 2,60 ; Extra Restart Distance 0 ; Retraction Vertical Lift 0 ; Retraction Speed 80mm/s coasting distance 0,40 ; Wipe Distance 3,00mm

Ustawienia dla wszystkich powyższych - Ooze control Behavior:
Wszystko zaznaczone - Only Retract when crossing open spaces; force retraction between layers, minimum travel for retraction 2mm; perform retraction during wipe movement ; only wipe extruder for outer-most perimeters

Co robię nie tak?... Najlepiej wygląda numer 2, ale dalej daleko od ideału, a fajnie by było pozbyć się efektu underextrusion, który pojawił się najmocniej w 3 wydruku testowym (przy okrągłych otworach)...

No i jedno z najważniejszych pytań - wysokość wydruku 0,12mm - Czy jak będę zmniejszał / zwiększał wysokość, to retrakcja również powinna ulegać zmianie? Najczęściej drukuję na 3 ustawieniach = 0,08; 0,12; 0,2

Do dużych wydruków zamierzam niedługo zaopatrzyć się w głowicę od E3D (oryginał albo dobry clone) wraz z Volcano i dyszą 1mm - ale tam ustawienia będę robił prawdopodobnie kompletnie od nowa.

tak wyglądają wydruki testowe:
IMG_0377.JPG
IMG_0378.JPG
IMG_0380.JPG
IMG_0381.JPG

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 10:53
autor: dziobu
do pkt 2:
Wipe = 0
Coasting distance = 0.1
Extra restart distance = daj np 0.1 jeśli dalej będą dziury w wydruku
retrakcja - zwolnij do np 50mm/s albo mniej

Mój konfig dla PLA w bowdenie:
flsun_pla.png

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 10:57
autor: Cosik
Drunk_ZoZol pisze:przy wymianie na full metal
A ja gdzieś czytałem że full metal nie jest przewidziany do PLA? Tylko raczej tytanowy powinien być. Szczerze to nie wiem do końca czy to może mieć wpływ bo nie mam z tym doświadczenia, no ale może. Może też ktoś doświadczony powie coś na ten temat?

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 10:57
autor: Drunk_ZoZol
No właśnie najlepiej wygląda. Teraz sprawdzam czy na tych ustawieniach pójdzie wydruk "słupków" - przy poprzednich ustawieniach nie chciało ich drukować - dysza się blokowała.. Zobaczę jak teraz. Co do dziur - na zdjęciu najwięcej jest przy 3, ale 2 też je ma. Pod tym względem jedynka najlepiej wypada. :D

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 10:59
autor: dragonn
Cosik pisze:
Drunk_ZoZol pisze:przy wymianie na full metal
A ja gdzieś czytałem że full metal nie jest przewidziany do PLA? Tylko raczej tytanowy powinien być. Szczerze to nie wiem do końca czy to może mieć wpływ bo nie mam z tym doświadczenia, no ale może. Może też ktoś doświadczony powie coś na ten temat?

Głupoty, to czy jest tytanowy czy stalowy nic nie zmienia. A przynajmniej u siebie nie zauważyłem żadnej różnicy a mam cały tytanowy łącznik, nawet nie powlekany. I powiem tak - na full metal dużo ciężej ustawić dobrze wszystka dla PLA ale da się.

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 11:04
autor: dziobu
Ja mam full metal... nie żebym był przesadnie zaje*isty, ale nie mam żadnych problemów z drukowaniem z PLA. W sumie to nie miałem od samego początku. Wszystko po prostu działa.

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 11:22
autor: Drunk_ZoZol
Cosik - https://cdn.shopify.com/s/files/1/1210/ ... 1510329590 tu masz opis budowy tego hotendu. Pomyliłem się w sumie w nazewnictwie, bo jest to ALL metal, nie Full Metal :D Ale tak - ma tytan w sobie ;) Poza tym kupiłem go właśnie po to, by móc inne rzeczy wypróbować poza PLA, PET i ABS. ;)

Docelowo mam zamiar mieć 3 dysze - każda do innych zadań.

Tak wyszły wieżyczki na ustawieniach nr 2. :/ Tragedia. Na 85% przestał się filament przyczepiać, i to co wypłyneło zostawało na 1szej wieży - lecz spadło przy odrywaniu ze stołu :< A wyglądało jak wieża... z kupką. :D

Sprawdzę teraz ustawienia od Dziobu i dam znać jak wyszło

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 11:57
autor: Drunk_ZoZol
Argh. Drugi raz muszę post pisać :<

Wydruk ze zmianami zasugerowanymi przez Dziobu prezentuje się następująco:

Znacznej poprawie uległy ściany - warstwy są równiejsze i lepiej zlane. To jest wielki plus - prawdopodobnie przez fakt, że po retrakcji jest podawane ciut więcej filamentu. Ale to moje domysły.

Nitkowanie zaś jest większe..

Sam nie wiem co zmieniać. Nie chcę za dużej odległości robić (do maks 3mm) ze względu na to, by nie zapchać nowej głowicy, a czytałem gdzieś że wartość retrakcji 2mm to już dużo na tych głowicach... :<

IMG_0388.JPG
IMG_0389.JPG
IMG_0390.JPG

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 12:17
autor: dziobu
Zmniejsz temperaturę i/lub zwiększ nieznacznie retrakcię.

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 12:30
autor: Drunk_ZoZol
Zaraz sprawdzę zarówno temperaturę jak i zwiększenie retrakcji, na razie Coasting distance na 0.2 ustawiłem - może to coś pomoże

Re: Creality CR-10 s4

: 22 mar 2018, 12:33
autor: dziobu
Jak zwiększasz coasting to drukuj też jakąś piramidę z ostrym końcem. Tak zobaczysz kiedy przesadzisz - przez coasting nie wychodzą wąskie słupki.

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 14:08
autor: Drunk_ZoZol
Aktualnie walczę z problemem ścian. :D

Pierwszy wydruk - jakieś ustawienia z internetów - włączona retrakcja, ale nitkowało i tak. Za to ściany wyglądały b. dobrze - jak widać zresztą. Nie było też underextrusion. warstwa 0.1, prędkość 55mm/s 50% ściany
1.jpg
Drugi wydruk - no wygląda tragicznie. Próbowałem wydrukować z kompletnie wyłączoną retrakcją - praktycznie zero poprawy... I tak, chodzi o ściany.
0.2 warstwa, prędkość 55mm/s 50% ściany...
2.jpg

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 14:55
autor: olo2000pm
Masz duże echo. Paski masz dobrze naciągnięte? Nie za mocno? A te nierówności to mi wygląda jakby extruder nierówno pracował. Czyli co jakiś czas przytyka sie filament. Sprawdzales równomiernie extruduje?

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 16:20
autor: Drunk_ZoZol
Równomiernie.

Co do Echa/ ghostingu - tak, jest duże, paski naciągnięte, JERK i Acc też mam odpowiednio ustawione. Bardziej nie zmniejsze na ten moment, bo:

Muszę wymienić paski Y i X, dodać do nich lepsze napinacze oraz zrobić modyfikację ramy by dopracować JERK i ACC do normalnych wartości.

Także nie wiem na razie co powoduje tenże problem... :< Kostki wychodzą ładnie. Ogółem rzeczy proste wychodzą ładnie, ale takie krzywizny - jak widać..

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 16:28
autor: Berg
mi wygląda na coś nie tak z PID stołu i/lub głowicy.
temperatura głowicy nie lata? jak wyłączysz w trakcie druku grzanie stołu na kilka warstw, albo całkiem puścisz wydruk na zimnym.?

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 19:50
autor: Drunk_ZoZol
Temperatury są w porządku.

PID?

Jak wyłączę grzany stół podczas wydruku to po chwili się ochłodzi (serio, bardzo szybko) i wydruk się odklei... :D Na zimnym nie drukuję, bo się rogi podwijają.

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 19:58
autor: dragonn
PID - chodzi o stabilność temperatury.

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 21:09
autor: McKee
Wydrukuj coś na całkowicie zimnym stole. W ogóle nie rozumiem po co grzać stół przy PLA - większość wydruków tego nie wymaga. Hergon działa na zimnym, a mniejsze elementy spokojnie na niebieskiej taśmie Tesa (i w bonusie dają fajną powierzchnię pod spodem).

Re: Creality CR-10 s4

: 27 mar 2018, 23:42
autor: Drunk_ZoZol
McKee - Miałem już fajną przygodę z podwijającym się PLA od Fiberlogy oraz Wolfix. Także dmucham na "zimne" :D

Tak jak napisałem - temperatury mam stabilne... Nie wiem o co może chodzić z tymi warstwami. Chyba powinienem na nowo usiąść i wszystko ustawić... :/

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 07:23
autor: McKee
Ale tu nie chodzi o stabilność temperatur tylko ruchy mechaniki (podejrzany jest stół) przy włączaniu i wyłączaniu grzania.
Możesz ew miernikiem zegarowym (jeżeli masz) sprawdzić czy przy włączaniu grzania zmienia się wysokość - ktoś to mierzył (w starych wątkach było) i jakaś duża różnica była 0.1mm czy coś takiego (samo włączenie grzania) - od tego mogą się robić prążki - sprawdź benchy na zimnym stole / wyeliminuj tą przyczynę.

Tak, podwijanie jest problemem, dlatego środki typu Dimafix są nieocenione. Ale później Artu "wynalazł" Hergon - działa też na zimnym stole i trzyma jak diabli. Ale nawet jak ci się benchy podwinie, to chodzi przecież o sprawdzenie równomierności warstw a nie trzymanie stołu (w tym ćwiczeniu / teście).

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 10:28
autor: Drunk_ZoZol
McKee - Hegron zakupiłem zanim dotarła do mnie jakakolwiek drukarka. Także uwierz - uzywam nonstop. I na hegronie też się zdarzało że się podwijał (na zimnym stole)

Stół jak i głowica są przeze mnie rozgrzewane do temperatury użyteczności (205 i 60 stopni) i dopiero wtedy poziomuję stół.

Kostka tryb Wazy:
IMG_0041.JPG
IMG_0040.JPG
Kostka wypełnienie 25%:
IMG_0043.JPG
IMG_0042.JPG

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 10:30
autor: dragonn
pokaż tą z wazy od środka jeszcze. Dziwne jest to przesuniecie jak kończy się litera X.

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 10:41
autor: Drunk_ZoZol
Kostka środek:
IMG_0046.JPG
Porównanie Benchy (nie bardzo widać na zdjęciach, ale przesunięcie jest niemal identyczne)
IMG_0049.JPG
Underextrusion Benchy z retrakcją - zaraz za "daszkiem" lewego otworu:
IMG_0050.JPG
Underextrusion Benchy BEZ retrakcji - tak samo jak wyżej - zaraz za daszkiem lewego otworu.
IMG_0051.JPG

Wczoraj oglądałem jakiś film na YT... I chyba domyślam się o co może chodzić - choć to by było dziwne, gdyż nonstop tak drukuję...
Mianowicie - Nie posiadam stojaka na filament który byłby sensowny - czyli korzystam z tego, jaki z CR'ką był dostarczony.

Dziś podjadę i zakupię parę łożysk kulkowych i spróbuję zmontować jakiś sensowny stojak....

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 10:46
autor: dragonn
Nie, to na 99% nie to chyba że masz bardzoooo słaby ekstuder. I na pewno nie rób stojaka na łożyskach że łożyskowana jest rolka od środka. Na zdjęciu kostki czy to przesunięcie jest do wewnątrz przy tym X? Nie widać dokładnie, próbuje zidentyfikować czy to przesunięcie czy problem z ekstruzją.

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 10:55
autor: Drunk_ZoZol
Ogółem to ta linia jest widoczna na tej samej wysokości na końcu każdej literki... Nie tylko przy X. Myślałem że jest to normalne, u kogoś na grupie tutaj też widziałem takie linie po skończeniu liter... :D Tak samo takie coś zaczyna się zaraz pod innymi napisami i kończy przy ostatniej warstwie z napisami... Wezmę lepszy aparat do tego, może uda mi się uchwycić.

DSCN0277.JPG
DSCN0276.JPG
DSCN0275.JPG
DSCN0274.JPG

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 12:21
autor: kapi
Drunk_ZoZol pisze:Myślałem że jest to normalne, u kogoś na grupie tutaj też widziałem takie linie po skończeniu liter... :D Tak samo takie coś zaczyna się zaraz pod innymi napisami i kończy przy ostatniej warstwie z napisami...
u mnie jest podobnie:
viewtopic.php?p=32749#p32749

a rolkę materiału mam na łożyskach, powieszoną za otwór centralny, na boku drukarki.

:unknown:

Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 13:15
autor: Drunk_ZoZol
Masz inny model kostki czy o co chodzi z napisem "reprapy.pl"? o.0

Re: RE: Re: Creality CR-10 s4

: 28 mar 2018, 14:39
autor: kapi
Drunk_ZoZol pisze:Masz inny model kostki czy o co chodzi z napisem "reprapy.pl"? o.0
Mam tą kostkę już jakiś czas :)
Chyba że "po drodze" coś się zmieniło na lepsze / łatwiejsze.

tapatalk

Re: Creality CR-10 s4

: 03 kwie 2018, 12:06
autor: Drunk_ZoZol
Panowie... Usiadłem i w końcu poprawiłem oś Z.

Prace "remontowe" polegały na:

- Prawidłowe ułożenie obu śrub trapezowych względem silnika oraz ich mocowań
- Wyczyszczeniu i wytarciu obu śrub trapezowych ze starego smarowidła
- Nasmarowanie obu śrub trapezowych smarem na bazie wazeliny
- prawidłowym ułożeniem osi X, aby równomiernie chodziła na tej samej wysokości na obu krańcówkach i skręceniem mocowań do profili (kółek) aby lepiej trzymały konstrukcję - zniwelowałem luzy na tyle ile mogłem by całość jeszcze się swobodnie poruszała całość po profilach aluminiowych.

I wiecie co? Problem wcale nie zniknął. Ba. Twierdzę, że nawet się ciut pogorszyło miejscami (Benchy), za to kostki wyglądają dokładnie tak samo (Poza ghostingiem - teraz na obu osiach jest jakby większy... :/

Co jeszcze mogę zrobić by się tego pozbyć?

Dodam, że jutro popołudniu ma być u mnie przedstawiciel firmy Andrzejewski celem idealnego wymierzenia pod nowe profile aluminiowe które mają za zadanie wzmocnić konstrukcję.

Jeżeli nowe profile nie pomogą... to się chyba zastrzelę. xD

Re: Creality CR-10 s4

: 03 kwie 2018, 14:05
autor: premorepa
Czym tniesz ?? slicerem ? spróbuj cure... ten ghosting to ciężka sprawa, mam to samo, z cura w niektórych modelach jest lepiej...

Re: Creality CR-10 s4

: 03 kwie 2018, 23:31
autor: Drunk_ZoZol
Już powoli doszedłem co jest nie tak (z pomocą forumowiczów ;) ). Będę aktualizować post o tej drukarce i o wszystkim napiszę. ;)

Re: Creality CR-10 s4

: 04 kwie 2018, 13:37
autor: premorepa
Czekam więc cierpliwie z niecierpliwością :mrgreen: