Strona 15 z 18

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 07 lis 2019, 16:44
autor: MaxXxi47
To finalnie ile rolek filamentu trzeba żeby wydrukować sobie skorupę Lambuka?

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 03 gru 2019, 10:33
autor: Modern Air Customs
MaxXxi47 pisze:To finalnie ile rolek filamentu trzeba żeby wydrukować sobie skorupę Lambuka?
bryła zamknęła się w 150szt 1kg rolek od DD

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 21 sty 2020, 14:45
autor: rocendroll
Modern Air Customs pisze:
MaxXxi47 pisze:To finalnie ile rolek filamentu trzeba żeby wydrukować sobie skorupę Lambuka?
bryła zamknęła się w 150szt 1kg rolek od DD
Panowie, bazując na waszym doświadczeniu w tym super projekcie - bylibyście w stanie ocenić, ile wyniosło was (rolek, pieniędzy, czasu), wykonanie zderzaka przedniego oraz tylnego, obu błotników przednich, obu tylnych, i dwóch progów? Czyli razem 8 elementów. Czyli pewnie jakieś 3/4 projektu.

Mam taki projekt samochodowy, który chciałbym wyposażyć w bodykit, bazując na wymiarach które bym miał, i modelu 3d który zrobię, ta część bez problemu.
Problemem jest to, że na razie nie wiem czy jestem w stanie zrobić tak duży druk sam, czy nie będę mógł zrobić tego sam. Wy zrobiliście to w sumie sami ;D Czy na bazie waszego doświadczenia uważacie że jestem w stanie zrobić to samodzielnie, prywatną drukarką? Jak oceniacie trudność wykonania takiego projektu? :D
Drugie pytanie: czy bylibyście w możliwości czasowej/chęci/ podjąć się czegoś takiego? może być priv, mega bym się cieszył jakbyście odpisali ;)

Kolejne pytanie: czy da się znaleźć sponsorów, którzy mogliby choć w części pomóc, wesprzeć w wykonaniu takiego bodykitu, w zamian za reklamę na aucie? Auto z przeznaczeniem na time attack, więc sporty motorowe, ale myślę że wyglądałoby na tyle efektownie że pojawią się jakieś artykuły w internecie, shows itp. Może są jeszcze jakieś możliwe opcje. Nie szukam jelenia, tylko po prostu pytam, bo ta praktyka jest popularna za oceanem, oczywiście jestem świadomy jak jest w pl, no ale może będziecie coś fajnego wiedzieć ;)
Ogólnie - koszt takiego czegoś co chcę na rynku normalnym to 40k pln z tego co się orientowałem, wykonanie z laminatu wraz z robocizną, carbon dużo drożej, jestem pewien że tyle nie będę mógł zapłacić. Na ile można zmniejszyć ten koszt?
Jaką wytrzymałość ma taki materiał? Jaką wagę miałby taki zderzak, błotnik? Ogólnie filament jest lekki, ale tyle upakowanego niego nie waży jakoś niewiadomo ile? Czy obrabiacie go potem jeszcze jakoś? Jakie to ma porównanie z laminatem?
Czy samochód z karoserią wykonaną z filamentu można potem bez problemów zarejestrować? Czy używanie filamentu odpornego na warunki atmosferyczne?
Oczywiście interesuje mnie to jak takie coś się potem składa, łączy w jedno, jakie nakłada się na to potem specyfiki, jak lakieruje itp. Nie wiem czy będziecie w stanie mi takie udostępnić, ale jeśli by się dało choćby na priv to mega dziękuję!

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 21 sty 2020, 14:53
autor: FlameRunner
Chyba nie czytałeś wątku.
Modern Air Customs pisze:z wydruku tworzymy model prototypowy, który zostanie wykończony, po fakcie odpowiednio rozebrany- i na tej podstawie zbudujemy formy ale pod włókno węglowe. Cała karoseria będzie finalnie z węgla
viewtopic.php?f=57&t=2224&start=10#p36089

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 21 sty 2020, 15:03
autor: marek91
Ale nawaliłeś pytań.

Jedna zasadnicza sprawa, wydruków nie montuje sie na samochodzie (może z wyjątkiem małych elementów jak poszerzenia błotników czy spoilery), drukujesz np. maskę i z niej robisz kopyto do odbijania elementów z laminatu lub włókna węglowego.

Wydruki się nie nadają ze względu na to że musiałyby być grube = ciężkie, a do tego będą kruche, delikatne i podatne na temperaturę.
rocendroll pisze:Czy samochód z karoserią wykonaną z filamentu można potem bez problemów zarejestrować?
Jeśli auto składasz od zera to muszę cie rozczarować, właściwie jego zarejestrowanie jest prawie niemożliwe na chwilę obecną (nie można już rejestrować tgz. SAMów). Jeśli jednak mówimy o podbiciu przeglądu dla zwykłego samochodu po tuningu to o ile nie będzie wystających ostrych krawędzi czy innych takich to z przeglądem nie będzie problemu. Nikogo nie obchodzi z czego jest karoseria wykonana.
W francuskich autach normą są elementy karoserii z plastiku, np. błotniki z plastiku.
rocendroll pisze:Czy na bazie waszego doświadczenia uważacie że jestem w stanie zrobić to samodzielnie, prywatną drukarką?
Wydruki pewnie jesteś w stanie zrobić sam, całą resztę, sądząc po pytaniach -nie bardzo.

Dużo, dużo czytania przed tobą.

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 21 sty 2020, 15:56
autor: bafunio
rocendroll pisze:
Modern Air Customs pisze:[quote="MaxXxi47"
Jaką wytrzymałość ma taki materiał? Jaką wagę miałby taki zderzak, błotnik? Ogólnie filament jest lekki, ale tyle upakowanego niego nie waży jakoś niewiadomo ile? Czy obrabiacie go potem jeszcze jakoś? Jakie to ma porównanie z laminatem?
Czy samochód z karoserią wykonaną z filamentu można potem bez problemów zarejestrować? Czy używanie filamentu odpornego na warunki atmosferyczne?
Oczywiście interesuje mnie to jak takie coś się potem składa, łączy w jedno, jakie nakłada się na to potem specyfiki, jak lakieruje itp. Nie wiem czy będziecie w stanie mi takie udostępnić, ale jeśli by się dało choćby na priv to mega dziękuję!

Możesz wzmocnić wydruk włóknem lub wydrukować gotową foremkę do zrobienia laminatu...

Co do projektowania tych dodatków to należałoby zacząć od skanu auta tzn elementów do których powinny być dopasowane...

Pytasz o zarejstrowanie auta z wydrukowanymi elementami , jeśli przejdzie przegląd to można je zarejestrować , jak osoba robiąca przegląd ma odróżnić elementy drukowane od odlewanych skoro będą ładnie pomalowane? nawet jeśli by nie były to nic im do tego póki nie naruszają przepisów a one nic nie mówią że elementy nie mogą być robione na drukarce 3d FDM ... technologia jak każda inna a niektóre osoby uważają ją za jakąś gorszą bo jest tania i widać na niej prążki ...

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 21 sty 2020, 22:46
autor: Gmeracz
rocendroll pisze: Jaką wytrzymałość ma taki materiał? Jaką wagę miałby taki zderzak, błotnik? Ogólnie filament jest lekki, ale tyle upakowanego niego nie waży jakoś niewiadomo ile? Czy obrabiacie go potem jeszcze jakoś? Jakie to ma porównanie z laminatem?
Widać, że nie miałeś do czynienia z modelowaniem.
Drukarka 3D służy JEDYNIE do wykonania tzw. kopyta, czyli formy elementu. Potem go się szlifuje, szpachluje, wygładza i robi z niego negatywową formę.
Potem używając laminatu/tkaniny kewlarowej/węglowej robi się końcowy element.
To nie jest łatwy proces, trzeba mieć doświadczenie i wyczucie, z czego co wykonać.

Dlatego zapomnij i popij wodą, że użyjesz wydruków z czegokolwiek jako części do auta. Wydruki 3D mają paskudną wytrzymałość poprzeczną i kompletnie nie nadają się do obciążeń dynamicznych w samochodzie.
Po prostu ta technologia nie jest dostosowana do tego tematu.

Rzuć okiem na pierwszy przykład z brzegu...


źródło: https://www.youtube.com/watch?v=DYvAbhS7Xh4

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 22 sty 2020, 12:53
autor: Berg

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 23 sty 2020, 01:42
autor: Gmeracz
No weź Rafał...Pojechałeś tak prosto po anglinsku???

Re: Wydrukuj sobie... supersamochód :D

: 23 sty 2020, 07:19
autor: mmonsterski
Co prawda to nie samochód ale też część motoryzacyjna: https://www.built2apex.com/product-page ... ptor-elbow, którą można zamówić z aluminium albo wydrukowaną z materiału o nazwie Onyx https://markforged.com/product/onyx-filament/. Więc nie do końca się zgadzam że wydruki się nie nadają jako części do motoryzacji