TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Walki z falami w osi Z akt kolejny...
Ponieważ luz pionowy na mosiężnych nakrętkach był już duży (ok 1mm) za radą zakupiłem nakrętki z POM. Zainstalowałem na szybko odpowiedniki tych co miałem, a duże z kasacją luzu odłożyłem póki co na półkę (muszę pod nie wydrukować nowe karetki).
Dupa! Nadal fale Dunaju. -80pln i 5 dni czekania
Po fali krytyki "masz h***e szprzęgła" wysupłałem kolejne 50pln, straciłem ekstra 4 dni ale nabyłem teoretycznie lepsze z elastometrami.
Zainstalowałem. TO SAMO! Mało tego śruby na górze zaczęły niemiłosiernie tańczyć. Brnąłem dalej...
Zamówiłem nowe śruby bo faktycznie te co miałem to pochodziły jeszcze z Anety, możliwe że nie były idealne.
Kolejna stówa pękła, na szczęście paczka dotarła dość szybko bo zaledwie w 3 dni.
Na start test lustra. Toczą się ładnie. Sru z nimi na drukarkę. Odpalam druk i... h... d... i kamieni kupa. T_O__S_A_M_O!!!!!!!!
To był moment w którym byłem bliski realizacji punktów 1-4 FlameRunnera.
Na szczęście jego wpis viewtopic.php?f=66&t=3161&start=20#p56848 przypomniał mi że przed whujdylionem zmian które wprowadziłem wymieniłem zjechane, mosiężne radełkko 26z na stalowe 38z o identycznej średnicy.
Radełko jak radełko. Na oko kręciło się równo i dziarsko pchało filament.
A jednak...
Po założeniu z powrotem starego radełka problem znikł! RADEŁKA! PIEPRZONEGO RADEŁKA!!!
Reasumując straciłem ponad 2 tyg na szukanie problemu którego nie było i zutylizowałem prawie 250pln
PS.
Czy ktoś mądry jest w stanie mi wytłumaczyć jak krowie na miedzy, jakim cudem zmiana koła zębatego może wywołać efekt o tak niskiej oscylacji ? Ja tego nie pojmuje.
Ponieważ luz pionowy na mosiężnych nakrętkach był już duży (ok 1mm) za radą zakupiłem nakrętki z POM. Zainstalowałem na szybko odpowiedniki tych co miałem, a duże z kasacją luzu odłożyłem póki co na półkę (muszę pod nie wydrukować nowe karetki).
Dupa! Nadal fale Dunaju. -80pln i 5 dni czekania
Po fali krytyki "masz h***e szprzęgła" wysupłałem kolejne 50pln, straciłem ekstra 4 dni ale nabyłem teoretycznie lepsze z elastometrami.
Zainstalowałem. TO SAMO! Mało tego śruby na górze zaczęły niemiłosiernie tańczyć. Brnąłem dalej...
Zamówiłem nowe śruby bo faktycznie te co miałem to pochodziły jeszcze z Anety, możliwe że nie były idealne.
Kolejna stówa pękła, na szczęście paczka dotarła dość szybko bo zaledwie w 3 dni.
Na start test lustra. Toczą się ładnie. Sru z nimi na drukarkę. Odpalam druk i... h... d... i kamieni kupa. T_O__S_A_M_O!!!!!!!!
To był moment w którym byłem bliski realizacji punktów 1-4 FlameRunnera.
Na szczęście jego wpis viewtopic.php?f=66&t=3161&start=20#p56848 przypomniał mi że przed whujdylionem zmian które wprowadziłem wymieniłem zjechane, mosiężne radełkko 26z na stalowe 38z o identycznej średnicy.
Radełko jak radełko. Na oko kręciło się równo i dziarsko pchało filament.
A jednak...
Po założeniu z powrotem starego radełka problem znikł! RADEŁKA! PIEPRZONEGO RADEŁKA!!!
Reasumując straciłem ponad 2 tyg na szukanie problemu którego nie było i zutylizowałem prawie 250pln
PS.
Czy ktoś mądry jest w stanie mi wytłumaczyć jak krowie na miedzy, jakim cudem zmiana koła zębatego może wywołać efekt o tak niskiej oscylacji ? Ja tego nie pojmuje.
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 9
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Podaj:Pajacyk0v pisze:Czy ktoś mądry jest w stanie mi wytłumaczyć jak krowie na miedzy, jakim cudem zmiana koła zębatego może wywołać efekt o tak niskiej oscylacji ? Ja tego nie pojmuje.
- g-code, z którego drukowałeś te kostki
- liczbę kroków/mm dla ekstrudera
- jakiego mikrokroku używasz dla ekstrudera i ilu krokowy masz silnik
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
FlameRunner pisze:Podaj:Pajacyk0v pisze:Czy ktoś mądry jest w stanie mi wytłumaczyć jak krowie na miedzy, jakim cudem zmiana koła zębatego może wywołać efekt o tak niskiej oscylacji ? Ja tego nie pojmuje.
- g-code, z którego drukowałeś te kostki
- liczbę kroków/mm dla ekstrudera
- jakiego mikrokroku używasz dla ekstrudera i ilu krokowy masz silnik
- A4988 1/16 silniki to 42shdc3025-24b (w intranetach 200steps ale to chyba nie jest prawda)#define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT { 100, 100, 400, 95 } // (Anet tune)
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 28
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
A czemu by nie? są tylko dwa rodzaje NEMA17, 200 kroków i 400 kroków. I 400 są zazwyczaj droższe, tak że jeśli to jest standardowy Anet to na 99% jest to 200 krokowyPajacyk0v pisze: - A4988 1/16 silniki to 42shdc3025-24b (w intranetach 200steps ale to chyba nie jest prawda)
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 9
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Ale Ty tę kostkę drukowałeś z wypełnieniem? Dobra, i tak policzmy...
Na jedną warstwę kostki (nie licząc górnych i dolnych) przypada 35,75 mm filamentu (według gcode.ws).
Na pełen obrót silnik wykonuje 200x16 = 3200 mikrokroków (które dla firmware są po prostu krokami).
W trakcie jednego obrotu, ekstruder podaje 3200/95=33,684... mm materiału (jeśli flow w drukarce masz ustawiony na 100%).
35,75 przez 33,684 to jest 1 i reszty 2,066
Warstwa na której zewnętrzny obrys przypada na największą średnicę radełka występuje co 33,684/2,066=~16,3 warstwy, czyli co 3,26 mm (o ile masz w miarę poprawne wymiary w Z).
I teraz tak: przy pisaniu tego wywodu w ogóle nie patrzyłem na zdjęcia kostki.
Czy moje obliczenia mają jakikolwiek sens?
Czy moje obliczenia zgadzają się ze stanem faktycznym?
Na jedną warstwę kostki (nie licząc górnych i dolnych) przypada 35,75 mm filamentu (według gcode.ws).
Na pełen obrót silnik wykonuje 200x16 = 3200 mikrokroków (które dla firmware są po prostu krokami).
W trakcie jednego obrotu, ekstruder podaje 3200/95=33,684... mm materiału (jeśli flow w drukarce masz ustawiony na 100%).
35,75 przez 33,684 to jest 1 i reszty 2,066
Warstwa na której zewnętrzny obrys przypada na największą średnicę radełka występuje co 33,684/2,066=~16,3 warstwy, czyli co 3,26 mm (o ile masz w miarę poprawne wymiary w Z).
I teraz tak: przy pisaniu tego wywodu w ogóle nie patrzyłem na zdjęcia kostki.
Czy moje obliczenia mają jakikolwiek sens?
Czy moje obliczenia zgadzają się ze stanem faktycznym?
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Drukowane std. wg mojego profilu PLA: ścianka 1.2 (3x dysza) + 20% wypełnienia
Ta tak jak mierzę te fale suwmiarką to fale powtarzają się co 3-3.5mm
Ta tak jak mierzę te fale suwmiarką to fale powtarzają się co 3-3.5mm
- Cosik
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 4
- Posty: 907
- Rejestracja: 09 gru 2017, 10:12
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: HEVO DC, Mikrus
- x 281
- Kontakt:
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
A ja mam głupie pytanie, zmieniając radełko zmieniałeś ilość kroków, prawda? I kalibrowałeś extruder z nowym radełkiem?
Wolność wariacie w swoim warsztacie...
HEVO DC - wciąż wiele pomysłów na usprawnienia
Mikrus - moje szaleństwo -> viewtopic.php?f=10&t=6880
Moje projekty 3D
https://discord.gg/cBYzhm2 -> RepRapy PL
HEVO DC - wciąż wiele pomysłów na usprawnienia
Mikrus - moje szaleństwo -> viewtopic.php?f=10&t=6880
Moje projekty 3D
https://discord.gg/cBYzhm2 -> RepRapy PL
- MarioM06
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 113
- Rejestracja: 05 maja 2018, 11:44
- Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój
- x 29
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
A wracając do mocowania stołu z Endera. Może wystarczyłoby dokręcić na sztywno do Enderowego stołu 4 blaszki ze śrubami ze stożkowymi łebkami i regulację zostawić jak w oryginale miałeś. Tzn tak jakby zostawić tylko same końcówki ramki którą zamodelowałeś sobie.
UltiAnet 240x240x290,
Wielka Siostra 430x430x400
Wielka Siostra 430x430x400
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Ilość kroków pozostała ta sama, bo oba radełka mają identyczną średnicę 11mm. Tak, kalibrowałem ekstruder.Cosik pisze:A ja mam głupie pytanie, zmieniając radełko zmieniałeś ilość kroków, prawda? I kalibrowałeś extruder z nowym radełkiem?