Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Jakość druku Cię nie zadowala?
ozyreusz
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2018, 17:12

Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: ozyreusz » 09 sie 2018, 18:07

Cześć
Postanowiłem wydrukować sobie generator wiatrowy i jak na slic3r kiedyś było ok to miałem problem z supportem i przerzuciłem się na simplify3d.
Nie wiem dlaczego miażdży mi pierwszą warstwę tak że jak drukuję gwint to potem nie mogę go nakręcić bo pierwsza warstwa ma naddatek np tuleja ma większa średnicę na pierwszej warstwie niż na pozostałych.
Macie jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 3880
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 420

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: dragonn » 09 sie 2018, 18:11

Zdjęcie daj.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
ozyreusz
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2018, 17:12

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: ozyreusz » 09 sie 2018, 18:16

IMG_20180809_181449.jpg
ozyreusz
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2018, 17:12

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: ozyreusz » 09 sie 2018, 18:19

Tu jest kopuła przednia. Jak widzicie jest powierzchnia o stałym promieniu a na dole syf. Niby jak drukowałem modele córce to było ok, ale jak znalazłem jakiś coś z gwintem wewnętrznym od którego zaczynam druk bo jest stożkiem to już ten gwint jest bezużyteczny
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 1329
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | Lume+
x 197
Kontaktowanie:

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: virgin71 » 09 sie 2018, 21:24

Stopa słonia:)
mie3yslav
Posty: 12
Rejestracja: 05 cze 2018, 21:13

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: mie3yslav » 09 sie 2018, 21:34

W Curze jest specjalna opcja pozwalająca zniwelować ten efekt - inne programy też na pewno to mają, ale bez przesady - przecież to wystarczy oskrobać nożem albo przeszlifować papierem. Zawsze pierwsza warstwo będzie lekko rozpłaszczona... chyba że nie chcesz żeby wydruk się trzymał stołu? ;)
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2933
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 518
Kontaktowanie:

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: FlameRunner » 09 sie 2018, 21:39

W innych nie kojarzę takiej funkcji.
Zaryzykowałbym zaczęcie drukowania trochę wyżej (mniej rozsmarować pierwszą warstwę).


PS Ja takie problemy rozwiązuję raftem, gorąco polecam. ;)
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
mie3yslav
Posty: 12
Rejestracja: 05 cze 2018, 21:13

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: mie3yslav » 09 sie 2018, 21:44

Mnie się nigdy idealnie nie odkleiło od raftu.
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 581
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 78

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: kapi » 09 sie 2018, 21:50

Kwestia ustawienia odstępu.
Po przeczytaniu prawie całego forum znalazłem info i ustawiam na ok. 0.15-0.20
Wtedy fajnie odchodzi a raft mam 3 warstwy z większymi odstępami.
FlameRunner
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400 ; CoreA8+Vertex+cośtam-in-one :)
ozyreusz
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2018, 17:12

Re: Kiszka na pierwszej warstwie w projektach mechanicznych

Postautor: ozyreusz » 10 sie 2018, 07:00

Ok, dziś spróbuję. Dzięki za sugestię. Oskrobywanie małych gwintów nożem niestety powoduje ich zniszczenie więc zostaję chyba tylko opcja raftu

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: tomekr i 1 gość