Strona 3 z 4

Re: Aby było lepiej...

: 15 wrz 2018, 14:37
autor: Kamino
Lift Z ustaw na 0.4 mm. Jaką masz travel speed? Ustaw 100-150 mm.
W prawdzie wydruk jest błyszczący, ale spróbuj zwiększyć temperaturę na około 200°C zamiast 190°C.

Re: Aby było lepiej...

: 15 wrz 2018, 14:54
autor: zbi_gniew
Dzięki, zrobię po kolei aby dostrzec wpływ parametrów.

Re: Aby było lepiej...

: 16 wrz 2018, 20:19
autor: zbi_gniew
Na pierwszym wydruku widoczna poprawa :)

Retrakcja Lenght 2mm, Lift Z 0, temp: 190, speed travel 300
retrL2LZ0Speed300.jpeg
Retrakcja 2mm, Lift Z 0.4, temp 200, speed travel 150
retrL2LZ04Speed150.jpeg

Re: Aby było lepiej...

: 16 wrz 2018, 22:03
autor: XisD
to daj retrakcje 2,4 zalozmy

Re: Aby było lepiej...

: 16 wrz 2018, 23:16
autor: morf
Nadal jakbyś miał b.slabe chłodzenie

Re: Aby było lepiej...

: 19 wrz 2018, 17:15
autor: zbi_gniew
Chłodzenie zrobiło swoje, po prawej wydruk z chłodzeniem 2-side duct. To najlepszy wydruk na retrakcję jaki udało mi się wykonać.
Rady na pozostałe cieniutkie nitki?
Co zrobić aby wieże były równo zbudowane?
Niekiedy w podstawie odklei się pojedyncza "nitka' o którą w dalszej części zahaczy głowica - wyższa temp. na pierwszej warstwie i wyższa na na stole?
retr_18-09_chlodzenie.jpeg

Re: Aby było lepiej...

: 19 wrz 2018, 17:46
autor: MaxXxi47
zbi_gniew pisze: Niekiedy w podstawie odklei się pojedyncza "nitka' o którą w dalszej części zahaczy głowica
W takim przypadku bankowo stół za nisko, Podkręciłbym trochę żeby pierwsza warstwa bardziej się wprasowywała.
Używasz jakiegoś środka poprawiającego przyczepność? Np Hegron / Dimafix / NeedIt?

Re: Aby było lepiej...

: 19 wrz 2018, 17:59
autor: sp6vgx
MaxXxi47 pisze:
zbi_gniew pisze: Niekiedy w podstawie odklei się pojedyncza "nitka' o którą w dalszej części zahaczy głowica
W takim przypadku bankowo stół za nisko, Podkręciłbym trochę żeby pierwsza warstwa bardziej się wprasowywała.
Używasz jakiegoś środka poprawiającego przyczepność? Np Hegron / Dimafix / NeedIt?
W Anycubic odradzam jest Ultrabase i do PLA/PETG w zasadzie styka (do ABS przy małych obiektach też)... Użycie Dimafix zakończy się zapewne odcinaniem wydruku za pomocą młotka i szpachelki oraz oderwaniem Ultrabase w niektórych miejscach - jak to się zakończyło u mnie.

Jak chcemy powalczyć z retrakcją to powinno się zacząć od wymiany złączek np. na drukowane https://www.thingiverse.com/thing:1993384 ewentualnie kupić coś dobrej jakości. ...niestety te co były u mnie pozostawiały wiele do życzenia. O ile od strony hotendu było w miarę ok, to przy ekstuderze PTFE na bowdenie łaził jak chciał...

Re: Aby było lepiej...

: 19 wrz 2018, 19:18
autor: zbi_gniew
Stół chyba nie jest idealnie prosty, jeśli na narożnikach czuję lekki opór to na środku opór kartki jest już znaczny, wydaje się że głowica mogłaby szorować po blacie.

Re: Aby było lepiej...

: 19 wrz 2018, 19:49
autor: sp6vgx
zbi_gniew pisze:Stół chyba nie jest idealnie prosty, jeśli na narożnikach czuję lekki opór to na środku opór kartki jest już znaczny, wydaje się że głowica mogłaby szorować po blacie.
To jest to co pisaliśmy ;) to chyba największa bolączka tej drukarki. Ja na początku ustawiałem wysokość na kwadrat będący plisko wydruku (na całym stole nie było szans). Jest to jakiś ratunek...

Natomiast eliminacja tego zjawiska to zmiana płyty do której przymocowane są łożyska (jak jest krzywa. - wystarczy linijka aby to sprawdzić) - zresztą jest o tym w wątku o tej drukarce. Można też sprawdzić czy uchwyty wałków osi Y są prawidłowo ustawione (też problem opisany), jak nie to podgiąć.

Kolejna sprawa to wymiana sprężyn (na większej średnicy) tak aby nie wyginały tak blachy jak oryginalne. No i najlepiej odkleić szybę z Ultrabase od grzałki i przyłapać ją na klipsy lub tylko po rogach na taśmę dwustronną. Niestety tak jak pisałem jak sklejone jest to razem na całej powierzchni to w wyniku różnej rozszerzalności cieplnej grzałki i szkła całość wygina się niemiłosiernie - ot Chińczycy tego nie przewidzieli...