Creality cr-10s4 krzywy heatsink
-
- Postów w temacie: 7
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 21:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Cartesian cube
- x 24
- Kontakt:
Creality cr-10s4 krzywy heatsink
Cześć,
jako że miałem wiele problemów ze swoim nowym CR-10s4 (załączam fotki kostki) sprawdzałem każdą śrubkę i napięcia na silnikach.
Po sprawdzeniu każdej śrubki dotarłem do heatsinka. Okazało się że posiada krzywo nawiercone otwory co uniemożliwia wypoziomowanie dyszy.
Czy miał ktoś do czynienia z taką sytuacją? Nie wydaje mi się aby dysza mogła być krzywo zamontowana.
PS1: Kostka przygotowana na stockowej drukarce w curze 3,5:
Pojedyńcza ściana
Bed: 200
Nozzle: 55
Retrakcja: 5
Speed: 60
Drukarka z zamontowanymi podparciami osi Z, stoi wypoziomowana na podłodze.
PS2: przy okazji zauważyłem że rurka między heatsinkiem a hotendem była krzywa... zapewne przez to że śruby montażowe (te które trzymają hotend z heatsinkiem) nie są na środku - próbowałem wyprostować i pacjent umarł (złamałem ją) Na szczęście z drukarką zakupiłem od razu chińską e3d v6 także tym co zostało próbuje wydrukować mocowanie
jako że miałem wiele problemów ze swoim nowym CR-10s4 (załączam fotki kostki) sprawdzałem każdą śrubkę i napięcia na silnikach.
Po sprawdzeniu każdej śrubki dotarłem do heatsinka. Okazało się że posiada krzywo nawiercone otwory co uniemożliwia wypoziomowanie dyszy.
Czy miał ktoś do czynienia z taką sytuacją? Nie wydaje mi się aby dysza mogła być krzywo zamontowana.
PS1: Kostka przygotowana na stockowej drukarce w curze 3,5:
Pojedyńcza ściana
Bed: 200
Nozzle: 55
Retrakcja: 5
Speed: 60
Drukarka z zamontowanymi podparciami osi Z, stoi wypoziomowana na podłodze.
PS2: przy okazji zauważyłem że rurka między heatsinkiem a hotendem była krzywa... zapewne przez to że śruby montażowe (te które trzymają hotend z heatsinkiem) nie są na środku - próbowałem wyprostować i pacjent umarł (złamałem ją) Na szczęście z drukarką zakupiłem od razu chińską e3d v6 także tym co zostało próbuje wydrukować mocowanie
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 5
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
Czy radełko przeskakuje podczas druku?
Czy sprawdziłeś kalibrację ekstrudera? Tzn czy ilość kroków/mm jest prawidłowa?
O wygląda jakbyś ekstrudował przynajmniej 10-15% palstiku mniej niż trzeba.
Krzywy hotend to problem, o ile to w ogóle będzie problem, dopiero gdy coś wydrukujesz
Czy sprawdziłeś kalibrację ekstrudera? Tzn czy ilość kroków/mm jest prawidłowa?
O wygląda jakbyś ekstrudował przynajmniej 10-15% palstiku mniej niż trzeba.
Krzywy hotend to problem, o ile to w ogóle będzie problem, dopiero gdy coś wydrukujesz
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
-
- Postów w temacie: 7
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 21:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Cartesian cube
- x 24
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
Radełko nie przeskakuje, pod ramie na ekstruderze zamontowałem nylonową podkładkę dla mniejszego oporu jak będę filament zmieniał.
Stan radełka sprawdzałem dziś rano, zęby wyglądają ok, jedyne co to zauważyłem iż bardzo wciska się w filament ( tak na 1/3 głębokości się wbija ) . czy to może być jakiś problem?
Nie napotkałem w necie takiej rady zaraz wygogluje... dzięki za trop
Stan radełka sprawdzałem dziś rano, zęby wyglądają ok, jedyne co to zauważyłem iż bardzo wciska się w filament ( tak na 1/3 głębokości się wbija ) . czy to może być jakiś problem?
O wygląda jakbyś ekstrudował przynajmniej 10-15% palstiku mniej niż trzeba.
Nie napotkałem w necie takiej rady zaraz wygogluje... dzięki za trop
-
- Postów w temacie: 7
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 21:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Cartesian cube
- x 24
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
Co do samego ekstrudera to mam dodatkowo zakupione 2 śruby ze sprężynami ( takie jak do poziomowania stołu ) aby ewentualnie zmodyfikować ekstruder by miał regulowaną siłę nacisku.
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 5
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
No to sugeruje że może masz złą kalibracje.szendo pisze:Radełko nie przeskakuje
Wsadzasz filament, zaznaczasz sobie pisakiem np 5cm na filamencie (na drucie) w jakimś łatwomierzalnym miejscu (np od wejścia do ekstrudera) i w programie/na panelu wypluwasz 5cm filamentu. Potem tak korygujesz ilość kroków/mm w osi E (czyli dla eksturera) żeby to się zgadzało.
Można to też wyliczyć, ale to takie banalne i nie do końca precyzyjne (zależnie od radełka i nacisku).
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
-
- Postów w temacie: 7
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 21:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Cartesian cube
- x 24
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
dziobu pisze:No to sugeruje że może masz złą kalibracje.szendo pisze:Radełko nie przeskakuje
Wsadzasz filament, zaznaczasz sobie pisakiem np 5cm na filamencie (na drucie) w jakimś łatwomierzalnym miejscu (np od wejścia do ekstrudera) i w programie/na panelu wypluwasz 5cm filamentu. Potem tak korygujesz ilość kroków/mm w osi E (czyli dla eksturera) żeby to się zgadzało.
Można to też wyliczyć, ale to takie banalne i nie do końca precyzyjne (zależnie od radełka i nacisku).
Mały update: Idąc Twoją poszlaką - mało materiału - zrobiłem minimalną kalibrację ekstrudera +5,8 kroku ale niestety nie pomagało.
Finalnie okazało się iż Cura 3.5 zwariowała i pomimo ustawienia filamentu 1,75 jakimś dziwnym trafem tworzył instrukcje dla filamentu 2.54.
Wrzucam zaktualizowaną kostkę. Jest lepiej.
Temp: 200/60
Wymiary po wydrukowaniu:
Szerokość: 20mm
Głębokość: 20mm
Wysokość: 19,8mm
Jeśli się mylę to proszę, poprawcie mnie ale:
1) Domyślam się że stół za gorący ( 60stopni ) i pierwsza warstwa się hmm rozlała na zewnątrz co widać na zdjęciach.
2) Kostka w środku ma kilka nitek aktualna retrakcja 5mm 40mm/s rozumiem że przydało by się zwiększyć prędkość retrakcji? bo 5 mm to jest chyba wystarczająco? ( na necia widziałem wzór: retrakcja = odległość między heatsink i hotend + długość bowdena / 250mm )
3) góra kostki ta co ma 2stopnie obrotu ma 3 delikatne cienie ( jest równe ale pod światło widać cień ) z góry na dół rozumiem że to driver nie daje rady mało kroków / silnik ma zbyt mały kąt ?
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 5
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
Nie użytwam Cury ale obiło mi się o uszy że występuje taki problem.szendo pisze:Finalnie okazało się iż Cura 3.5 zwariowała i pomimo ustawienia filamentu 1,75 jakimś dziwnym trafem tworzył instrukcje dla filamentu 2.54.
A jaki to materiał?szendo pisze:1) Domyślam się że stół za gorący ( 60stopni ) i pierwsza warstwa się hmm rozlała na zewnątrz co widać na zdjęciach.
Producent, typ.
Jesli masz napisać "no ten co był z drukarką" to zanim odpiszesz kup lepiej coś przyzwoitego i wtedy wróć
Zapomnij o tych wzorach.szendo pisze:2) Kostka w środku ma kilka nitek aktualna retrakcja 5mm 40mm/s rozumiem że przydało by się zwiększyć prędkość retrakcji? bo 5 mm to jest chyba wystarczająco? ( na necia widziałem wzór: retrakcja = odległość między heatsink i hotend + długość bowdena / 250mm )
Ustaw 1mm i - jak juz masz - 40mm/s i wydrukuj kostkę.
Potem zwiększaj odległość (np o 1mm, potem mniej) aż bedzie najlepiej. Ja mam równe 6mm w podobnej drukarce z długim bowdenem. Kilka/naście wydruków i ustawisz. Bardzo ważne jakiego plastiku używasz - jak to chinski badziew to możesz tego nigdy nie ustawić
Co do samej kalibracji retrakcji - poszukaj na forum. Było dużo, pewnie coś Ci się przyda.
Z ciekwostek jeśli chodzi o szybkość tejże: viewtopic.php?f=8&t=3118&hilit=30mm%2Fs
Powodów może być pierdyliard; np to: viewtopic.php?f=8&t=3165szendo pisze:3) góra kostki ta co ma 2stopnie obrotu ma 3 delikatne cienie ( jest równe ale pod światło widać cień ) z góry na dół rozumiem że to driver nie daje rady mało kroków / silnik ma zbyt mały kąt ?
lub coś innego związanego z Twoją retrakcją i bowdenem. I również zależne od materiału którym drukujesz.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
-
- Postów w temacie: 7
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 21:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Cartesian cube
- x 24
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
Załączam moje nowe potwory.
Parametry:
Spectrum pla
Bed: 50
Dysza: 210, 0.3 mm
Retrakcja: 2mm 50mm/s
Bowden poprawiony wcześniej latał na złączkach.
Ogólnie jest gorzej niż wcześniej. Na normalnym wydruku zgubił warstwy.
Zaczynam się już denerwować xD
Parametry:
Spectrum pla
Bed: 50
Dysza: 210, 0.3 mm
Retrakcja: 2mm 50mm/s
Bowden poprawiony wcześniej latał na złączkach.
Ogólnie jest gorzej niż wcześniej. Na normalnym wydruku zgubił warstwy.
Zaczynam się już denerwować xD
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 5
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
0.3 to średnica dyszy?szendo pisze:Dysza: 210, 0.3 mm
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
-
- Postów w temacie: 7
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 21:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Cartesian cube
- x 24
- Kontakt:
Re: Creality cr-10s4 krzywy heatsink
Tak dokładnie tak
Po drodze wymieniłem również radełko na takie:
Wyczytałem na forum że jest najlepsze. ( Oczywiście kalibrowałem już)
Weryfikowałem temperatury miernikiem i wygląda na to że:
-na samej dyszy jest około 10 stopni mniej niż wskazania na ekranie
-na stole jest 5 stopni mniej niż wskazania na ekranie
Przepraszam za trochę nie pełną wiadomość ale pisałem z telefonu aby od razu zdjęcia dodać z zamiarem edycji posta na PC - ale już za późno
Po drodze wymieniłem również radełko na takie:
Wyczytałem na forum że jest najlepsze. ( Oczywiście kalibrowałem już)
Weryfikowałem temperatury miernikiem i wygląda na to że:
-na samej dyszy jest około 10 stopni mniej niż wskazania na ekranie
-na stole jest 5 stopni mniej niż wskazania na ekranie
Przepraszam za trochę nie pełną wiadomość ale pisałem z telefonu aby od razu zdjęcia dodać z zamiarem edycji posta na PC - ale już za późno