Marlin 2.0 + backlash compensation
: 12 lis 2018, 11:28
zaadoptowałem propozycję zmiany kodu, której jeszcze nie ma w głównym branchu do aktualnej wersji 2.0.x
https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/pull/11061
No i w sumie to działa. Jeszcze przyglądam się okręgom, czy nie nastąpiło pogorszenie, jakiś widocznych szwów.
Ciekawe, że zmianę zaimplementował Lulzbot (lulzbot.com) nie spodziewał bym się, że jego drukarka ma problemy z luzami
wcześniej robiłem testy tym modelem
https://www.thingiverse.com/thing:2256550
i wiedziałem, że backlash mam na poziomie 0.05mm więc od razu tyle wpisałem i to było dokładnie to.
Obrazek wart więcej niż 1000 słów, więc: po prawej bez korekcji, po lewej z korekcją
https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/pull/11061
No i w sumie to działa. Jeszcze przyglądam się okręgom, czy nie nastąpiło pogorszenie, jakiś widocznych szwów.
Ciekawe, że zmianę zaimplementował Lulzbot (lulzbot.com) nie spodziewał bym się, że jego drukarka ma problemy z luzami
wcześniej robiłem testy tym modelem
https://www.thingiverse.com/thing:2256550
i wiedziałem, że backlash mam na poziomie 0.05mm więc od razu tyle wpisałem i to było dokładnie to.
Kod: Zaznacz cały
#define BACKLASH_DISTANCE_MM { 0.5, 0.5, 0 } // mm
#define BACKLASH_CORRECTION 1.0 // 0.0 = no correction; 1.0 = full correction
// Set BACKLASH_SMOOTHING_MM to spread backlash correction over multiple segments
// to reduce print artifacts. (Enabling this is costly in memory and computation!)
//#define BACKLASH_SMOOTHING_MM 3 // mm