Strona 1 z 1

Marlin 2.0 + backlash compensation

: 12 lis 2018, 11:28
autor: Berg
zaadoptowałem propozycję zmiany kodu, której jeszcze nie ma w głównym branchu do aktualnej wersji 2.0.x
https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/pull/11061

No i w sumie to działa. Jeszcze przyglądam się okręgom, czy nie nastąpiło pogorszenie, jakiś widocznych szwów.
Ciekawe, że zmianę zaimplementował Lulzbot (lulzbot.com) nie spodziewał bym się, że jego drukarka ma problemy z luzami :unknown:

wcześniej robiłem testy tym modelem
https://www.thingiverse.com/thing:2256550
i wiedziałem, że backlash mam na poziomie 0.05mm więc od razu tyle wpisałem i to było dokładnie to.

Kod: Zaznacz cały

   #define BACKLASH_DISTANCE_MM { 0.5, 0.5, 0 } // mm
   #define BACKLASH_CORRECTION    1.0       // 0.0 = no correction; 1.0 = full correction

   // Set BACKLASH_SMOOTHING_MM to spread backlash correction over multiple segments
   // to reduce print artifacts. (Enabling this is costly in memory and computation!)
   //#define BACKLASH_SMOOTHING_MM 3 // mm
Obrazek wart więcej niż 1000 słów, więc: po prawej bez korekcji, po lewej z korekcją
20181112_110207.jpg

Re: Marlin 2.0 + backlash compensation

: 12 lis 2018, 14:37
autor: FlameRunner
Kostka wygląda perfekcyjnie. :git:
Czekam na info o okręgach.

Re: Marlin 2.0 + backlash compensation

: 12 lis 2018, 16:00
autor: Berg
stożek w trybie wazy - nie znalazłem żadnego śladu.

Re: Marlin 2.0 + backlash compensation

: 12 lis 2018, 17:18
autor: Berg
jeszcze trochę potestowałem. Nie wiem jak przy większym backlash'u. Przy takim zdecydowanie ta opcja działa pozytywnie. Jeśli by ktoś chciał, to wrzucę kody źródłowe.
Mam nadzieję, żę wrzucą to na github do głównej paczki.

PS: teraz zauważyłem że na fotce wyżej porównuję X z Y :D ale uwierzcie na słowo, że na X i Y , w obu kierunkach przed jest kreska/uskok a po nie ma .

Re: Marlin 2.0 + backlash compensation

: 12 lis 2018, 17:28
autor: Pajacyk0v
A wymiary trzyma?

Re: Marlin 2.0 + backlash compensation

: 12 lis 2018, 17:43
autor: Berg
pewnie

Re: Marlin 2.0 + backlash compensation

: 14 lis 2018, 10:22
autor: virgin71
Wygląda niesamowicie!

Re: Marlin 2.0 + backlash compensation

: 06 mar 2019, 14:58
autor: miaziol
Heh testowo odpaliłem na twoich ustawieniach i nie chciałbyś tej kostki widzieć :D. Generalnie wyglądało to tak ładnie że warstwa po warstwie przesuwało się kawałek. trzeba usiąść i pomyśleć jak to ogarnąć z sensem :D