Witam ponownie
Po pierwsze - nie wiem co się stało, ale zaraz po otrzymaniu przesyłki od @rafaljot napisałem w tym wątku podziękowania.
A teraz tego posta gdzieś wcięło i go nie widzę.
W związku z tym jeszcze raz - Rafał ogromne dzięki za wydruk części.
Drukarka już mechanikę ma ogarniętą, więc kilka uwag po budowie dla tych co by też planowali taką budowę.
1. Budowa HEVO na stalowej ramie jest rzeczywiście bardzo tanio (nie trzeba kupować v-slotów, kątowników, narożników, śrubek młoteczkowych itd.) natomiast jest to dużo dużo więcej pracy. Zwłaszcza jeżeli chcemy uzyskać ładny wygląd.
Jeżeli dla kogoś jedynym celem jest posiąść tanio drukarkę to na pewno nie warto się w to bawić. Natomiast jeżeli ktoś lubi aktywny wypoczynek w garażu, lubi robić rzeczy od zera to na pewno jest to fajna przygoda. I satysfakcja gwarantowana
Pospawana, teraz szpachlowanie
Polakierowana, gotowa do montażu
2. Jeżeli chodzi o części to w zasadzie są dokładnie takie same jak w projekcie HyperCube Evolution ST 250. Jedyne co by się przydało zmodyfikować to górne uchwyty silników i rolek - powinny mieć podcięcie bo tak to kolidują ze spawem w górnym wewnętrznym narożniku.
3. Dzięki wykorzystaniu elementów projektowanych przez @rafaljot z owalnymi otworami rama wcale nie musi być jakoś specjalnie prosta. U mnie akurat była bo się postarałem
, ale nawet przy krzywej wszystko dało by się ustawić bez problemu.
4. Od tego momentu zabawa jest identyczna dla HyperCube Evolution ST 250 jak i dla spawanej ramy - HEVO na v-slotach się po prostu montuje. Wszystko można przesunąć w v-slocie, nie trzeba myśleć kombinować.
W ramie z kwadratowych profili trzeba wszystko przymierzać, 2 razy pomyśleć znowu przymierzyć, zaznaczyć, równo wywiercić, nagwintować...
Samo gwintowanie to jest pikuś - maszynowy gwintownik założony do wkrętarki ogarnia temat w kilka sekund. Śruby M5 w nagwintowanej stalowej ściance 2mm trzymają się świetnie - prędzej połamią się plastiki niż gwint zerwie.
Drukarka aktualnie wygląda tak:
"Prawie" gotowa
Do dokończenia została jeszcze cała elektryka, ale to za chwilę. Na razie czekam na sterownik, chcę włożyć DUE3DOM LE a będą dostępne za około miesiąc. A na razie i tak wyjeżdżam i nie będę miał czasu.
Teraz na koniec mam kilka pytań:
1. Ile endstopów potrzeba na oś X? 1 czy 2? A jeżeli 1 to który, lewy czy prawy?
2. Ile endstpoów potrzeba na oś Y? 1 czy 2? A jeżeli 1 to który, przedni czy tylny?
3. Ile endstpoów potrzeba na oś Z? Wystarczy górny czy potrzebny też dolny?
4. Czy tymczasowo drukarka jest w stanie chodzić (z Marlinem lub Repetierem) bez żadnego endstopu w osi Z?
Pytam bo w wydrukowanych częściach jest drobna pomyłka i części endstopu mocowana do platformy jest lewa a część do ramy prawa i nie da się tego zmontować. Gdyby udało się tymczasowo uruchomić drukarkę bez endstopów Z to bym sobie po prostu brakujący uchwyt wydrukował. jak nie to będę motał jakąś prowizorkę
5. I jeszcze mam dylemat z heatbedem. Z tego co wyczytałem na forum to nawet przy płycie alu 5mm nie ma co liczyć na to, że będzie idealnie prosta, więc lepiej i tak położyć na to szybę.
Mój plan jest taki, że chce dać płytę aluminową, pod spodem przykleić do niej silikonową matę (300x300, 500W, 230V) i na to szybę 4mm.
Tylko nie wiem jakiej grubości dać to aluminium. 2mm wystarczy? Bo jego głównym zadaniem będzie tylko równe rozprowadzenie ciepła z maty i podpieranie szyby. Czy lepiej 3mm? Bo 5mm to waży prawie 2kg , więc to nie ma sensu.
Pozdrawiam,