Prawidłowy stół do drukarki Mendel90
: 12 paź 2016, 16:00
Witajcie,
mam drukarkę mendel90 na ramie od stycznego, czyli stół miałem wycięty z mdf 18mm co strasznie dużo zabiera miejsca oraz trochę waży.
postanowiłem użyć sklejki (8 lub 10mm, nie pamiętam) na to sprężyny, heatbed mk2b i szyba. śruby m3 z podkładkami między elementami i na końcu nakrętki samokontrujące. W teorii ładnie powinno działać, jednak pierwotnie rozwiercałem mk2b żeby śruby m4 weszły i po czasie rogi mi popękały i słabo te podkładki trzymają, nie mówiąc już o strasznym "wyginaniu" się jeżeli chcę wyregulować stół. bo muszę trzymać śrubkę imbusemm a nakrętkę kombinerkami, a obudowa do drukarki praktycznie skończona i nie będę miał takiego dostępu tam...
Postanowiłem, że zrobię to po raz trzeci, ale tym razem od początku do końca dobrze, żeby to raz ustawić i zapomnieć na jakiś czas.
i teraz lista rzeczy, które potrzebuję:
heatbed mk3, aluminium 3mm, drukowanie bez szkła i nieszczęsnych klipsów, które zdarzyło mi się kilka razy wentylatorem zahaczyć
http://allegro.pl/aluminium-heatbed-mk3 ... 40363.html
nakrętki do ręcznego kręcenia- jak to będzie działać? jak nie miałem samokontrujących to po jednym większym wydruku wszystko było "rozkręcone"
http://allegro.pl/nakretka-m3-dla-stolu ... 90006.html
sprężyny
http://allegro.pl/sprezyna-dla-stolu-he ... 48715.html
jeżeli chodzi o śruby to zwykłe stożkowe m3 (?)
coś zamiast krzywo wywierconej sklejki/grubego mdf 18mm
znalazłem płytę 220x220 "nierdzewki" grubość 2mm, byłoby idealne, tylko jest cięższe o 80gram od mdfu- jakoś 690g vs 770g- co myślicie o tym?
kolejna kwestia to wersje heatbedu mk3, w krajach pierwszego świata widzę wersje bez dziury na termistor tylko z dwoma padami aby wlutować smd 1206, u nas nie spotkałem takiej wersji, same chińskie z dziurami i mam pytanie, jeżeli nie chcę drukować z szybą to co z tą dziurką? załóżmy, że wsadziłem tam termistor na równi to kładziony filament ma większą temperaturę niż stół i zaraz mi tu wyjdzie jakaś anomalia... nie mówiąc o sytuacji gdy ten termistor będzie wystawał ponad stół i głowica go "skosi". a chciałbym aluminium bo ten mk2b jest zbyt "giętki".
ktoś coś?
mam drukarkę mendel90 na ramie od stycznego, czyli stół miałem wycięty z mdf 18mm co strasznie dużo zabiera miejsca oraz trochę waży.
postanowiłem użyć sklejki (8 lub 10mm, nie pamiętam) na to sprężyny, heatbed mk2b i szyba. śruby m3 z podkładkami między elementami i na końcu nakrętki samokontrujące. W teorii ładnie powinno działać, jednak pierwotnie rozwiercałem mk2b żeby śruby m4 weszły i po czasie rogi mi popękały i słabo te podkładki trzymają, nie mówiąc już o strasznym "wyginaniu" się jeżeli chcę wyregulować stół. bo muszę trzymać śrubkę imbusemm a nakrętkę kombinerkami, a obudowa do drukarki praktycznie skończona i nie będę miał takiego dostępu tam...
Postanowiłem, że zrobię to po raz trzeci, ale tym razem od początku do końca dobrze, żeby to raz ustawić i zapomnieć na jakiś czas.
i teraz lista rzeczy, które potrzebuję:
heatbed mk3, aluminium 3mm, drukowanie bez szkła i nieszczęsnych klipsów, które zdarzyło mi się kilka razy wentylatorem zahaczyć
http://allegro.pl/aluminium-heatbed-mk3 ... 40363.html
nakrętki do ręcznego kręcenia- jak to będzie działać? jak nie miałem samokontrujących to po jednym większym wydruku wszystko było "rozkręcone"
http://allegro.pl/nakretka-m3-dla-stolu ... 90006.html
sprężyny
http://allegro.pl/sprezyna-dla-stolu-he ... 48715.html
jeżeli chodzi o śruby to zwykłe stożkowe m3 (?)
coś zamiast krzywo wywierconej sklejki/grubego mdf 18mm
znalazłem płytę 220x220 "nierdzewki" grubość 2mm, byłoby idealne, tylko jest cięższe o 80gram od mdfu- jakoś 690g vs 770g- co myślicie o tym?
kolejna kwestia to wersje heatbedu mk3, w krajach pierwszego świata widzę wersje bez dziury na termistor tylko z dwoma padami aby wlutować smd 1206, u nas nie spotkałem takiej wersji, same chińskie z dziurami i mam pytanie, jeżeli nie chcę drukować z szybą to co z tą dziurką? załóżmy, że wsadziłem tam termistor na równi to kładziony filament ma większą temperaturę niż stół i zaraz mi tu wyjdzie jakaś anomalia... nie mówiąc o sytuacji gdy ten termistor będzie wystawał ponad stół i głowica go "skosi". a chciałbym aluminium bo ten mk2b jest zbyt "giętki".
ktoś coś?