Strona 5 z 9

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 07:55
autor: virgin71
Olo, ja rozumiem rozgoryczenie i uważam, że w tym masz rację. Ja też zatrudniam pracowników i raz mi się zdarzyła taka sytuacja, że młody chłopak, zapakował zamówienie i jeden wydruk mu spadł ze stołu. On tego nie zauważył i gdyby, ktoś napisał, że mnie z tego powodu nie poleca, to czułbym się pokrzywdzony faktem, że mnie o tym nie poinformował. Oczywiście, brakujący element dosłałem na swój koszt (no, konkretnie to koszt poniósł kolega, żeby miał nauczkę).

Kiedyś na allegro gość mi wystawił negatywną ocenę, dlatego, że gratis (nie produkt, tylko gratis!), który dołożyłem został zniszczony podczas transportu. Jakby napisał, to bym mu dosłał nowy, ale uznał, że adekwatnym zakończeniem transakcji jest negatywna ocena i brak komunikacji.

W jednym i drugim przypadku, jeśli dostanę maila/telefon w takiej sprawie, to mogę zareagować. Jeśli klient milczy, to zakładam, że wszystko jest ok i właśnie używa przedmiotu zakupu. Przypuszczam, że i w tej sprawie tak jest.

Ja nie mam możliwości sprawdzać wszystkiego co ode mnie wychodzi do klientów, bo zwyczajnie, czasowo - jest to niemożliwe. Natomiast nawet najlepszemu pracownikowi, jak i mi, zdarzają się błędy. [PS. Na tym miejscu muszę podkreślić przewagę kobiet nad mężczyznami, dziewczyny nawet jak pakują przesyłki, to wszystko jest perfekcyjne, zupełnie, jakby sposób zaklejenia foliopaku miał znaczenie...]

W Twojej sprawie, tu moje przypuszczenie, maszyna była źle ustawiona, a pracownik tego nie zauważył. Jak nikt nie zgłasza, to problem się powiela, aż do ponownej kalibracji.

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 09:36
autor: olo2000pm
virgin71 pisze:Olo, ja rozumiem rozgoryczenie i uważam, że w tym masz rację. Ja też zatrudniam pracowników i raz mi się zdarzyła taka sytuacja, że młody chłopak, zapakował zamówienie i jeden wydruk mu spadł ze stołu. On tego nie zauważył i gdyby, ktoś napisał, że mnie z tego powodu nie poleca, to czułbym się pokrzywdzony faktem, że mnie o tym nie poinformował. Oczywiście, brakujący element dosłałem na swój koszt (no, konkretnie to koszt poniósł kolega, żeby miał nauczkę).

Kiedyś na allegro gość mi wystawił negatywną ocenę, dlatego, że gratis (nie produkt, tylko gratis!), który dołożyłem został zniszczony podczas transportu. Jakby napisał, to bym mu dosłał nowy, ale uznał, że adekwatnym zakończeniem transakcji jest negatywna ocena i brak komunikacji.

W jednym i drugim przypadku, jeśli dostanę maila/telefon w takiej sprawie, to mogę zareagować. Jeśli klient milczy, to zakładam, że wszystko jest ok i właśnie używa przedmiotu zakupu. Przypuszczam, że i w tej sprawie tak jest.

Ja nie mam możliwości sprawdzać wszystkiego co ode mnie wychodzi do klientów, bo zwyczajnie, czasowo - jest to niemożliwe. Natomiast nawet najlepszemu pracownikowi, jak i mi, zdarzają się błędy. [PS. Na tym miejscu muszę podkreślić przewagę kobiet nad mężczyznami, dziewczyny nawet jak pakują przesyłki, to wszystko jest perfekcyjne, zupełnie, jakby sposób zaklejenia foliopaku miał znaczenie...]

W Twojej sprawie, tu moje przypuszczenie, maszyna była źle ustawiona, a pracownik tego nie zauważył. Jak nikt nie zgłasza, to problem się powiela, aż do ponownej kalibracji.
Już do nich wysłałem wiadomośc:
Witam.
W dniu wczorajszym zacząłem montować płyty na urządzeniu. Okazuje się, że są duże odchyłki w wymiarach, których sam nie jestem wstanie wyeliminować. Błędy są na wszystkich płytach ale największy na ostatnio zamówionej. W niej mierząc wzdłuż boku o rozmiarze 550mm stwierdziłem różnice 5mm.
Na zdjęciach widać, że z jednej strony krawędź płyty jest po niżej profilu, a z drugiej strony powyżej.
Czy w związku z tym, że wykonanie plyt nie zgadza się z moim zamówieniem wykonacie je ponownie z zachowaniem wymiarów zgodzie z zasadą:

Zgodnie z Polską Normą wszystkie wymiary na rysunkach technicznych, które są podane jako wymiary swobodne - należy traktować jako wymiary o dokładności wykonania w zakresie tolerancji warsztatowych.

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 09:52
autor: adziaki
Jaką Polską Normą? Nr, rok, etc.

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 09:53
autor: rellike
dziobu pisze:
rellike pisze:Dziobu nie ma znaczenia jaki operator naciska "zielony przycisk" na maszynie.
Ma znaczenie. Maszynę trzeba przygotować do pracy a materiał trzeba sprawdzić. Po drugie - maszyna nie jest mądra; ona zrobi to co się jej każe. I nic więcej.
Miałem na myśli jako klienta.

Olo otwory montażowe wykonałeś w formatkach czy już były?

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 10:48
autor: olo2000pm
adziaki pisze:Jaką Polską Normą? Nr, rok, etc.
Zacytowałem to z tej strony: https://www.e-darmet.pl/wymiary-nietole ... d-124.html
Jak bedą dopytywać to podam im ten link.
rellike pisze: Olo otwory montażowe wykonałeś w formatkach czy już były?
Zamawiałem same płyty, wszelkie otwory wykonuje sam.

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 10:55
autor: rellike
Mogą Ci nie uznać reklamacji ale to tylko zależy jak się dogadacie. Generalnie możesz liczyć na rabat.

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 10:56
autor: adziaki
@olo2000pm, tak przeglądałem ten link i nie ma tam wzmianki o nr normy na którą miałbyś się powołać. A ty im wysłałeś rysunki wykonawcze tych płyt czy napisałeś tylko w mailu, że chcesz płyty o takich i takich wymiarach?
Bo jeśli to drugie to nie było żadnego rysunku technicznego...

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 11:06
autor: olo2000pm
adziaki pisze:@olo2000pm, tak przeglądałem ten link i nie ma tam wzmianki o nr normy na którą miałbyś się powołać. A ty im wysłałeś rysunki wykonawcze tych płyt czy napisałeś tylko w mailu, że chcesz płyty o takich i takich wymiarach?
Bo jeśli to drugie to nie było żadnego rysunku technicznego...
Nie było rysunku technicznego, bo to proste płyty były. Podałem im wymiary w mailu, oni nie prosili o rysunki. Teraz jak tak myślę, to mogłem napisać że zależy mi na dokładnym cieciu, ale wydawało mi się że to jest oczywiste, a wymiary płyt są bez dzisiątek po przecinku.

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 11:20
autor: rellike
No właśnie to nie jest tak oczywiste z poziomu wykonawcy. Tam miałeś wymiar 546mm ile on faktycznie miał?

Re: Nie polecam firmy complex

: 20 sty 2019, 11:34
autor: nevix
Jeżeli jesteśmy przy tolerancjach warsztatowych to należałoby zastosowań normę PN-EN 22768-1 lub tez bardziej aktualna ISO 2768. Niestety norma ta posiada 4 klasy dokładności f, m, c, v jeżeli chodzi o wymiary liniowe. I jeśli na rysunku nie określono klasy to wykonawca może przyjąć najgorszą czyli v której tolerancja dla zakresu 400-1000mm wynosi +/-4mm. Jeżeli teraz chcesz reklamować 1mm poza tolerancją to dochodzi jeszcze kwestia przyrządu pomiarowego, którym dokonałeś pomiaru i jego legalizacji (sprawdzenia przez odpowiednią jednostkę). Powyższą normę często stosuje się do elementów obrabianych a podanie jej na rysunku eliminuje konieczność wprowadzenia tolerancji do każdego wymiaru.
Natomiast jeżeli chodzi o cięcie termiczne (laserowe, gazowe, plazmowe) to trzeba przyjąć normę PN-EN ISO 9013, która definiuje 2 klasy cięcia w zależności od rodzaju ciecia. Dokładności powiązane są z grubością obrabianego materiału.

Dlatego tez osobą zamawiającym jakąkolwiek usługę wg. rysunku proponuje zawsze dodać jedną z powyższych norm( np: ISO 2768 mK) lub dodawanie tolerancji do każdego wymiaru, by później mieć podstawy do reklamowania ewentualnych niezgodności.