Lithophane

Ogólne dyskusje o filamentach - różnych materiałach i producentach.
Awatar użytkownika
Artu
Posty: 1650
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:37
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Drukarka: Anycubic Delta +
x 226
Kontaktowanie:

Lithophane

Postautor: Artu » 23 sty 2019, 10:31

Jaki filament "ze stajni" Devil Design lub Fiberlogy polecacie do wydruków Lithophane :roll:
Z tego co czytałem, powinien być lekko przeźroczysty...
Pozdrawiam, Artur
# Menda90 - emerytura w garażu :smile2: # Delta Anycubic - drukuje
Moje wypociny na Thingiverse 8-)
Awatar użytkownika
RaveOn
Posty: 129
Rejestracja: 23 lis 2018, 13:30
Lokalizacja: Szczecin / Oslo
Drukarka: Prusa MK3S
x 37

Re: Lithophane

Postautor: RaveOn » 23 sty 2019, 10:39

Ja drukowałem z białego PLA DD jakieś testowe litofany i wychodziło bez problemu :) 100% wypełnienia i 3 obrysy, oświetlane podgrzewaczem działają bez problemu :P
Ender 3 - SPRZEDANY
Prusa MK3S - Uruchomiona :D
Hevo - W fazie rozważań ;)
Awatar użytkownika
Kamino
Posty: 130
Rejestracja: 18 kwie 2018, 10:50
Lokalizacja: Cieszyn
x 20

Re: Lithophane

Postautor: Kamino » 23 sty 2019, 11:44

Ja tez używałem Białego PLA DD i było ok.
Olson
Posty: 89
Rejestracja: 06 gru 2017, 05:20
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: OCHC CoreXY DIY
x 13

Re: Lithophane

Postautor: Olson » 23 sty 2019, 15:45

Nie musi być przezroczysty, ja robiłem z ASA naturalnego od DD i ładnie wyszło.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4452
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1012
Kontaktowanie:

Re: Lithophane

Postautor: FlameRunner » 23 sty 2019, 16:31

Ciekawy efekt mógłby być z naturalnego HIPS - on jest biały bez dodawania kryjącego barwnika.
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2162
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 351
Kontaktowanie:

Re: Lithophane

Postautor: virgin71 » 24 sty 2019, 11:08

FlameRunner pisze:Ciekawy efekt mógłby być z naturalnego HIPS - on jest biały bez dodawania kryjącego barwnika.

Dokładnie to samo pomyślałem.
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 852
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 126

Re: Lithophane

Postautor: Zepco » 24 sty 2019, 18:56

A próbował ktoś innego materiału niż PLA np PETG? ABS i ASA póki co u mnie odpada bo na zewnątrz jest na tyle chłodno, że na 99% popęka.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One
jab55
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2019, 09:26

Re: Lithophane

Postautor: jab55 » 14 mar 2019, 09:01

Dzień dobry.
Od niedawna mam drukarkę, próbuję drukować litofany.
Początkowo wychodziło to jako-tako, potem coś spieprzyłem i zrobiła się kaszana.
Widać to na obrazkach (mam nadzieję). Próbowałem różnych filamentów, teraz biały PLA DD.
Ktoś może wie co nie tak?
Pozdrawiam
Załączniki
PICT0002.JPG
PICT0001.JPG
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4452
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1012
Kontaktowanie:

Re: Lithophane

Postautor: FlameRunner » 14 mar 2019, 11:04

A masz jeszcze stare gcode, z których ładnie wychodziło? Możesz dla testu puścić jeden z nich?

Sądząc po obecnych zdjęciach, chyba masz miejscami za mało materiału na początku obrysu. Albo Ci się coś zacina w głowicy lub ekstruder ślizga, albo wytracasz ciśnienie na poprzedniej ścieżce, albo robisz przejazdy bez retrakcji i to na nich wytracasz ciśnienie.
Poza usunięciem przyczyny, możesz spróbować to obejść przesuwając szew na (patrząc z naszej perspektywy) prawy przedni róg wydruku, wtedy ukryjesz wadę, zwłaszcza jeśli wydruk ma "ramkę".
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
emartinelli
Zasłużony
Posty: 870
Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
x 203

Re: Lithophane

Postautor: emartinelli » 14 mar 2019, 11:08

Na tych zdjęciach co zapodałeś to tak źle nie wygląda ;)
Te jasne paski to najprawdopodobniej wynik problemów z retrakcją albo jej ustawieniem. Wygląda tak jakby nie wypluwał filamentu na początku ścieżki - później idzie dobrze.
Musisz skalibrować porządnie retrakcje.
Nie podałeś informacji czym było to cięte ani żadnych innych parametrów druku więc trudno coś więcej napisać.

Wróć do „Filamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości