Strona 1 z 1

Indukcyjność silników krokowych - kolejny (nie)ważny parametr?

: 27 lut 2019, 15:49
autor: Jackoboo
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy podczas doboru silników warto jest brać pod uwagę ich indukcyjność.
Szukając napędów do mojej przyszłej drukarki zauważyłem, że im wyższa indukcyjność,
tym wyższy moment obrotowy przy takim samym podorze prądu na cewkę.
Widać to szczególnie na silnikach większych niż nema17.
Brzmi to tak, jakby wszystkie inne silniki, o niskiej indukcyjności były złe.
Czytałem gdzieś, że silnik o wysokiej indukcyjności jest lepszy do niskich prędkości i odwrotnie.
Chcę zapytać, (szczególnie proszę o wypowiedzenie się bardziej doświadczonych osób)
czy jest to parametr bardziej/mniej istotny?
Ile wynosi wysoka/niska indukcja cewki?
Nie obrażę się za dłuższe wypowiedzi lub linki do innych stron opisujących temat.

Re: Indukcyjność silników krokowych - kolejny (nie)ważny parametr?

: 27 lut 2019, 15:56
autor: dragonn
Istotny parametr - https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=40&t ... ór+silnika to czytał?
To co piszesz to prawda i generalnie ja do drukarek dobieram jak najmniejszą indukcję, nie widzę korzyści z dużej indukcji a tylko wadę w postaci ograniczenia prędkości.

Re: Indukcyjność silników krokowych - kolejny (nie)ważny parametr?

: 27 lut 2019, 16:06
autor: kretu
Nie jestem specem w temacie i jedynie "doktoryzowałem" się w temacie u wujka googla ostatnio przy innym temacie. Wnioski są takie że jak najbardziej jest istotne dla szybkich ruchów. Dlatego wybierając silnik musisz sam ocenić jaka prędkość cię interesuje i jaki spadek siły trzymającej jest dla ciebie akceptowalny przy tej prędkości.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing tutaj masz arkusz jaki nam wyszedł z dyskusji.
Tu https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=40&t ... =10#p57848 masz temat gdzie o tym dyskutowaliśmy (FR jak to czytasz to może warto skleić aby był jeden temat z dyskusją o doborze silników)
Wnioski są też takie że bardzo istotne są sterowniki silników krokowych jakie chcesz zastosować aby miały odpowiedni zapas mocy ciągłej a nie szczytowej aby móc wykorzystać silniki.