Strona 1 z 1

Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 19:49
autor: Marvin27
Tak więc, zakładam taki temacik bo może nie tylko mi się przyda tu pisać.

Opis problemu: ostatnio mam zagwozdkę odnośnie konwersji elementu za pomocą Mesh to BRep, chodzi oto ze obiekt jest pusty w środku, a na drzewku mam taki znaczek:
body _blacha.PNG
body _blacha.PNG (11.04 KiB) Przejrzano 8914 razy
, co znacznie nie ułatwia mi edycje takiego obiektu.
To jest taki dziwny wyjątek, bo reszta plików STL dobrze się "importuje" i "konwertuje" do tej postaci:
body_pelny_objekt.PNG
body_pelny_objekt.PNG (10.68 KiB) Przejrzano 8914 razy
Pytanie: Jak przerobić ten element do pełnego "body" ?

PS: Edytuje plik IR_Sensor_Housing_Bondtech_DissEd_S.stl z https://www.thingiverse.com/thing:3510052

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 20:10
autor: anraf1001
A nie możesz zaimportować pliku step i edytować jak człowiek? :D

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 20:16
autor: dragonn
Dokładnie..... jak są pliki STEP to brać i ich używać.
STEP to tak jak by plik źródłowy który "kompiluje" się do STL (tak wiem że z punktu widzenia technicznego to może dość "odległe" porównanie ale dobrze obrazuje czym jest plik STEP).

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 20:18
autor: Marvin27
anraf1001 pisze:A nie możesz zaimportować pliku step i edytować jak człowiek? :D
To może opisz mi jak ty to robisz, bo może całe życie w błędzie jestem, a internet kłamie :cool2: .

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 20:18
autor: dziobu
Inni mają racje, ale już poprawiłem to pomyślałem że jednak wrzucę.

Pełną informacją o problemie jest to:
Marvin27 pisze:To jest taki dziwny wyjątek, bo reszta plików STL dobrze się "importuje" i "konwertuje" do tej postaci:
STLe mają to do siebie że często są skopane. Ten nie był wyjątkiem.
IR_Sensor_Housing_Bondtech_DissEd_S_fixed.rar
(121.04 KiB) Pobrany 249 razy
edit.
Marvin27 pisze:To może opisz mi jak ty to robisz, bo może całe życie w błędzie jestem, a internet kłamie :cool2: .
Pewnie jakoś tak:
https://knowledge.autodesk.com/support/ ... n-360.html
https://forums.autodesk.com/t5/fusion-3 ... -p/6557361

STL to średni format do dalszej obróbki.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 20:23
autor: anraf1001
Marvin27 pisze:
To może opisz mi jak ty to robisz, bo może całe życie w błędzie jestem, a internet kłamie :cool2: .
Uploadujesz plik step z modelem do twojego projektu. Otwierasz uploadowany plik i po prostu go edytujesz jak zwykły model w Fusion. O wiele przyjemniejsza opcja niż edycja STLi

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 20:34
autor: Marvin27
anraf1001 pisze:
Marvin27 pisze:
To może opisz mi jak ty to robisz, bo może całe życie w błędzie jestem, a internet kłamie :cool2: .
Uploadujesz plik step z modelem do twojego projektu. Otwierasz uploadowany plik i po prostu go edytujesz jak zwykły model w Fusion. O wiele przyjemniejsza opcja niż edycja STLi
:piwo: :piwo: :piwo:

Taki facepalm mam, bo jak musiałem edytować te pliki z tego projektu https://www.thingiverse.com/thing:3510052 to jeszcze nie było plików STEP, a teraz tak jakoś dodarło do mnie, jak napisałeś o tym...

Ale fakt, faktem nie zawsze są te pliki STEP i pewnie dalej bym chciał wiedzieć na przyszłość, czy da się właśnie wybrnąć z sytuacji z pierwszego posta.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 03 kwie 2019, 21:48
autor: dziobu
Marvin27 pisze:czy da się właśnie wybrnąć z sytuacji z pierwszego posta.
Tylko poprawiając STLa.
Netfabb, 3D Builder (Win10), Sketchup z pluginami.

No chyba że F360 umożliwia odnalezienie błędów i ich naprawę, ale tak go nie znam.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 04 kwie 2019, 11:21
autor: kapi
kilka podpowiedzi :
https://grabcad.com/tutorials/how-do-i- ... olid-model

https://grabcad.com/tutorials/tutorial- ... k-inventor

https://www.youtube.com/watch?v=tHT5FusXZ8s


ja uzywam tego : https://www.youtube.com/watch?v=2sSX5-SFbkQ
czasem wychodzą pierdoły przy okręgach itp kształtach, ale jakoś już nauczyłem się z tym żyć ;)

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 17 sie 2021, 21:29
autor: malyhenio1
Witam, dzięki uprzejmości sąsiada udało się zainstalować fosion360,ale wystąpił problem brak możliwości zapisu do stl-a

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 17 sie 2021, 21:31
autor: dragonn
nie ma czegoś takiego jak fosion360
druga sprawa, serio? Przeczytaj co pisze w belce programu.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 17 sie 2021, 21:34
autor: dziobu
Nie masz licencji; taka wersja nie pozwala na eksport.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 17 sie 2021, 21:36
autor: Janek_Porzycz
Bo to musisz dac prawym na body i save as mesh. Nie ma juz export.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 17 sie 2021, 21:41
autor: Kopytko
Musisz zalogować sie na stronie, potem wejsc w wersje testowe i kliknąć GET sTARTED aby licencja sie odnowiła, gdy sie odnowi na kompie po restarcie fusion sie zaktualizuje i opcja odblokuje.
Dziobu dobrze napisał.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 17 sie 2021, 22:18
autor: Zepco
Zrzut ekranu (3).png
Zrzut ekranu (4).png
Faktycznie po ostatnich aktualizacjach jest to jako Save As Mesh i trzeba wybrać typ (format) pliku STL

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 09:16
autor: malyhenio1
dragonn pisze:nie ma czegoś takiego jak fosion360
druga sprawa, serio? Przeczytaj co pisze w belce programu.
No pomyliłem się.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 18:59
autor: malyhenio1
Kopytko pisze:Musisz zalogować sie na stronie, potem wejsc w wersje testowe i kliknąć GET sTARTED aby licencja sie odnowiła, gdy sie odnowi na kompie po restarcie fusion sie zaktualizuje i opcja odblokuje.
Dziobu dobrze napisał.
Gdzie to znajdę?

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 19:38
autor: Kopytko
Ja robię to tu
https://www.autodesk.pl/products/fusion ... loads-f360
loguje się swoim kontem , podaje dane, potem pokazuje się przycisk pobierz lub GET STARTED i klikasz to. Licencja sie przedłuża , a to co sie pobrało usuwam. Pewnie jest też inny sposób , ale mi ten działa:) z tydzień temu tak robiłem i zadziałało, bo minął mi rok i licencja wygasła.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 19:53
autor: Andrzej_W

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 21:51
autor: mryellowhammer
aby zapisać plik do STL wybierz opcję "Export..." i z listy wybierz interesujący Cię format pliku -
Przechwytywanie.PNG
STL

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 22:11
autor: Kopytko
Andrzej_W pisze:Można to zrobić tutaj https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal
O dokłądnie tutaj szybciej prościej:) :piwo:

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 23:01
autor: Andrzej_W
Posprawdzałem sobie i wychodzi że na https://www.autodesk.eu nie ma opcji na wersję personal tylko zakup subskrypcji a na https://www.autodesk.com jest do wyboru wersja personal.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 23:03
autor: malyhenio1
Program zainstalowany, ale nadal problemy z zapisem do stl-a, wiem chmura.

Re: Fusion 360 - import i edycja STL (pytania i odpowiedzi)

: 18 sie 2021, 23:12
autor: Andrzej_W
Najpierw zapisz plik a dopiero spróbuj go zapisać w STL. Chmura nie powinna mieć nic do tego bo przełączyłem F360 w tryb offline i zapisało mi do STL bez problemu.