panWiadr0 pisze:Overlap to powinien być 20-33%. Flow 100% (+/- 5%). To są "normy"
Overlap 20% to też jest dużo. Tak teoretycznie, przy sztywnej drukarce bez luzów i dobrze wykalibrowanej ekstruzji, overlap w ogóle nie powinien być potrzebny.
melwinek pisze:Rysunek o którym pisałem, chociaż już wiem, że tak jak pisał FlameRunner, jest to normalne.
Ale możesz to obejść / uniknąć / ograniczyć. Jeśli chcesz, to popróbuj na przykład:
zmienić wzór wypełnienia górnego i dolnego na zig zag,
Wydrukowałem 3DBenchy, wiem że drukowanie tego moją drukarką to jak z motyką na słońce więc nie liczę na to, że powinno być idealnie. Zresztą nie kupiłem jej żeby drukować piękne rzeczy ale jako pomoc majsterkowicza.
No więc parametry:
Drukarka Zonestar Z6 za 100$ jeszcze kilka dni bez grzanego stołu.
Filament Finnotech PLA+ czarny.
Druk na szkle + Hegron
Slicer: Ultimaker Cura 4.2.1.
Dysza: 0.4 mm
Warstwa: 0.2 (pierwsza 0.3)
Szerokość linii: 0.4
Wypełnienie: 20% Czworościan
Temperatura: 205
Overlap: 10% (sam się wyliczył)
Flow: 100%
Retrakcja: 10 mm, 25 mm/s (tak jest w zaleceniach producenta) Z-hop 2mm
Prędkość druku 60 mm/s
Prędkość ściany zew 30 mm/s
Prędkość ściany wew 60 mm/s
Prędkość ruchów jałowych 100 mm/s
Prędkość 1-wszej warstwy 20 mm/s (to pozostałość jak drukowałem na taśmie, żeby się lepiej przykleiło, na hegronie będę próbował zwiększyć)
Chłodzenie 100%, pierwsza warstwa 0% (na hegronie też chyba już mogę chłodzić pierwszą warstwę)
Te nitki zaciemniają cały obraz, poza tym te "grudki" na ścianach to też przez to nitkowanie.
panWiadr0 pisze:Overlap to powinien być 20-33%. Flow 100% (+/- 5%). To są "normy"
Overlap 20% to też jest dużo. Tak teoretycznie, przy sztywnej drukarce bez luzów i dobrze wykalibrowanej ekstruzji, overlap w ogóle nie powinien być potrzebny.
Zgadzam się. Tak teoretycznie :]
10% to jest domyślnie dolny próg np. w profilach Cury.
Temperatura: 205 -> 200
Retrakcja: Z-hop 2mm -> 0mm
Prędkość druku 60 mm/s -> 80 mm/s
Prędkość ściany zew 30 mm/s -> 40 mm/s
Prędkość ściany wew 60 mm/s -> 80 mm/s
Prędkość ruchów jałowych 100 mm/s ->120 mm/s
Prędkość 1-wszej warstwy 20 mm/s -> 40 mm/s
Wypełnienie góra dół Linie -> ZygZak
Tryb kombinowania Nie -> Nie w powłoce
Sterowanie przyspieszeniem Nie -> Tak (domyślnie w Curze 3000, ruchy jałowe 5000)
Są dwa rodzaje kształtów dysz, czym one się różnią poza wyglądem? Ta druga chyba powinna być lepsza, bo ma więcej płaskiej powierzchni na końcu i powinna lepiej łączyć linie?
To są dwa rodzaje dysz do dwóch różnych rodzajów głowic i nie możesz ich sobie tak zamienić.
Górna jest do wszystkich MK8/CR10 a dolna do V6. Sam musisz wiedzieć co teraz masz, różnią się one długością gwintu i o ile V6 da się wkręcić do MK8/CR10 to jest to niekoniecznie zalecane ale już w drugą stronę nie da radę.
dragonn pisze:To są dwa rodzaje dysz do dwóch różnych rodzajów głowic i nie możesz ich sobie tak zamienić.
Górna jest do wszystkich MK8/CR10 a dolna do V6. Sam musisz wiedzieć co teraz masz, różnią się one długością gwintu i o ile V6 da się wkręcić do MK8/CR10 to jest to niekoniecznie zalecane ale już w drugą stronę nie da radę.
Zazwyczaj tak jest ale spokojnie idzie dostać dysze do V6 w tych dwóch rodzajach