Re: [worklog] Hypercube HEVO by Wawok
: 24 lut 2020, 08:12
Trochę ostatnio działo sie z HEVO. Najwięcej czasu poświęciłem na ogarnięcie tematu fullmetal + wydruk z PLA.
Po tym jak kolejny raz rozebrałem wszystko i zauważyłem że powierzchnia styku jest czysta, postanowiłem przebudować na nowo cały wózek.
Projekt zapożyczyłem od kolegów @dragonn i @Cosik.
Wygląda to tak : Dwa wentylatory oryginalne 24V od e3D jeden wpuszcza powietrze drugi wypuszcza + Kanał za radiatorem V6.
Jedynie co musiałem u siebie w tej konstrukcji poprawić to odsadzić na podkładkach wentylator z nadmuchu - co poskutkowalo wyraźna poprawą zwisów.
Po drodze jeszcze napotkałem się z problemem przy flow kalibracji, po wydruku kostki z szerokością ścieżki 0,45mm w trybie wazy, ścianki w osi X z lewej i prawej strony miały różną grubość lewa 0,46 mm prawa 0,53 mm .
Po naciągnięciu pasków wróciło do normy.
Po tych modyfikacjach nie miałem jeszcze problemu z czopowaniem PLA, podrukowałem pare żółwi z ostatniego boomu na forum i wszystko od poczatku do końca ok, warstwy 0,1 mm -0,2 mm prędkości 80-40 mm/s z włączonym PA 0,15.
Przed modyfikacją wózka czopowanie na żółwiu występowało już przy końcu wydruku gdzie retrakcja jest częsta.
Drukowałem również wieżę temperatur na podstawie której udało mi się zejść z wydrukiem do temperatury PLA 215 C. W mojej wieży temperatur dla PLA Cooper przy 205 C PLA zaczyna wyraźnie matowieć.
Czy to koniec problemów z drukowaniem PLA na fulmetalu - niewiem ? Chyba już zrobiłem co mogłem żeby móc tym drukować :
- Wszystkie detale oryginalne od E3D
- Tytanowy łącznik
- X nozzle
- Poprawione chłodzenie radiatora
- rurka Capricorna oklejona TESĄ monofilament
- Skręciłem dyszę dynamometrykiem wartościa 3 Nm
Wszystko po to żeby uzyskać jak najlepsze prametry wydruku przy Bowdenie o długości 600 mm.
W planach mam budowę nowego ekstrudera Rappel, co według mojego szacunku skróci Bowdena do około 350-400 mm i może poprawi parametry retrakcji i PA.
Teraz ostatni żółw wychodzi tak z PLA Cooper od DD.
Po tym jak kolejny raz rozebrałem wszystko i zauważyłem że powierzchnia styku jest czysta, postanowiłem przebudować na nowo cały wózek.
Projekt zapożyczyłem od kolegów @dragonn i @Cosik.
Wygląda to tak : Dwa wentylatory oryginalne 24V od e3D jeden wpuszcza powietrze drugi wypuszcza + Kanał za radiatorem V6.
Jedynie co musiałem u siebie w tej konstrukcji poprawić to odsadzić na podkładkach wentylator z nadmuchu - co poskutkowalo wyraźna poprawą zwisów.
Po drodze jeszcze napotkałem się z problemem przy flow kalibracji, po wydruku kostki z szerokością ścieżki 0,45mm w trybie wazy, ścianki w osi X z lewej i prawej strony miały różną grubość lewa 0,46 mm prawa 0,53 mm .
Po naciągnięciu pasków wróciło do normy.
Po tych modyfikacjach nie miałem jeszcze problemu z czopowaniem PLA, podrukowałem pare żółwi z ostatniego boomu na forum i wszystko od poczatku do końca ok, warstwy 0,1 mm -0,2 mm prędkości 80-40 mm/s z włączonym PA 0,15.
Przed modyfikacją wózka czopowanie na żółwiu występowało już przy końcu wydruku gdzie retrakcja jest częsta.
Drukowałem również wieżę temperatur na podstawie której udało mi się zejść z wydrukiem do temperatury PLA 215 C. W mojej wieży temperatur dla PLA Cooper przy 205 C PLA zaczyna wyraźnie matowieć.
Czy to koniec problemów z drukowaniem PLA na fulmetalu - niewiem ? Chyba już zrobiłem co mogłem żeby móc tym drukować :
- Wszystkie detale oryginalne od E3D
- Tytanowy łącznik
- X nozzle
- Poprawione chłodzenie radiatora
- rurka Capricorna oklejona TESĄ monofilament
- Skręciłem dyszę dynamometrykiem wartościa 3 Nm
Wszystko po to żeby uzyskać jak najlepsze prametry wydruku przy Bowdenie o długości 600 mm.
W planach mam budowę nowego ekstrudera Rappel, co według mojego szacunku skróci Bowdena do około 350-400 mm i może poprawi parametry retrakcji i PA.
Teraz ostatni żółw wychodzi tak z PLA Cooper od DD.