Troszkę się bawię, tuninguje, zmieniam ustawienia.
Okazało się, że miałem rząd za małe Junction Deviation, co wynikneło z wielokrotnego kopiowania pliku konfiguracyjnego
Poprawione.
Skalibrowałem Linear Advance, miałem pewne obawy jeżeli chodzi o działanie ekstrudera i TMC2208, bo często są z tym problemy, ale poza cichymi/śmiesznymi dźwiękami z silnika nic się nie dzieje. Wydrukowałem słynną sowe z thingiverse (4.5h) i jest OK.
Stwierdziłem, że paski 6mm przy takim polu roboczym to głupi pomysł. Drukarka działa ale nie mam szans na fajną dynamikę bez ghostingu przy Direct z paskami 6mm, więc padła decyzja o konwersji na 10mm. Do tego przerobię naciąg - pasek będzie naciągany przy silnikach.
Paski/koła biorę z Mellow, komplet "Gates". Pojawił się temat sensu zakupu takich pasków i różnic względem zwykłych chińskich. Chciałbym to jakoś zweryfikować, trzeba pomyśleć nad metodyką pomiarową.
Zasadniczo konwersję na 10mm mogę wykonać "bezboleśnie", tj przedrukować wszystkie elementy, ale modyfikacje nie są trudne i nie wymagają żadnych innych modyfikacji. Pojawił się jednak jeden problem - nikt nie robi kół na pasek 10mm i wałek 3mm - wszystkie są na 5mm. A to mi baardzo nie odpowiada jeżeli chodzi o oś X.
Popytałem Powge/Mellow i generalnie wychodzi, że oś 3mm jest za słaba. Dogadałem się z Mellow i wyślą mi koła bez łożysk (dorzucą łożyska osobno jak się uda) i wstawię tam kupne łożyska pod oś 4mm. Wilk syty i owca cała
Zacząłem przerabiać plastiki i zmartwił mnie jeden element, poniżej porównanie gniazda Idlerów w narożniku 10/6mm:
Problemem jest to, że na górze jest bardzo mało mięsa w tworzywie. Bałem się, że oś będzie się odkształcać.
Jak to sprawdzić? Symulacje
Trochę grzebania, czytania, znalazłem parametry paska (siła naciągu), no to sprawdzamy:
Odkształcenia poniżej 10um. Będzie git
Jeżeli chodzi o stukanie, to aktualnie stawiam na prowadnicę na osi X. Jednak jest luz, który idzie wyczuć dopiero ruszając karetką - znacznie większa dźwignia niż w przypadku samego wózka. Chyba zamówię nową szynę z ali.
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że konwersja przeniesienia napędu na osi Z na pasek GT3 to był strzał w dziesiątkę. Pomimo momentami okropnej pracy śruby wydruki są przyzwoite/dobre. Dobre naciągnięcie paska też dużo daje, a nie udało mi się go dobrze ręcznie naciągnąć, więc muszę zrobić jakiś mechanizm do tego i będzie jeszcze troszkę lepiej. Tak czy inaczej myślę, że problemu z podparciem/napędem stołu tylko z jednej strony nie ma
Wszystkie te zmiany/zakupy będą za n tygodni. Paczki z Chin słabo latają