Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 312
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 14:27

Rozumiem i dzięki panowie za cierpliwość.
Trwa to tak długo bo po jak za długo nie wychodzi to się zniechęcam i drukarka leży.
Tutaj jest tez w sumie odpowiedź dla kolegi który zarzucił mi że mam jeszcze oryginalny filament PLA.
Tak nadal pewnie jeszcze trochę leży.
Jak widać na pewno źle ustawiałem stół bo robiłem to na zimno, dziś wykonam korektę zgodnie z zaleceniami i dam znać co wyszło.

Pozdrawiam Marcin "Maruda"
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 497
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdynia
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 149

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: Pjoter » 16 sty 2020, 15:04

Na pierwszej stronie podesłałem Twój temat gdzie (pod koniec) wydruki z PLA wychodziły (wg Ciebie). Masz też tam gcode do kostki kalibracyjnej w trybie waży. Ponawiam pytanie: co się stało że wydruki przestały wychodzić? Czy zmieniłeś ustawienia? Nawet jeśli masz źle skalibrowany stół, ale wydruk trzyma się w miejscu, jakość wydruku powyżej 1-2mm będzie niezależna od pierwszej warstwy.
Hobby robotyka - projektowanie i programowanie
Anycubic i3 Mega - sprzedane :yahoo:
HyperCube Evolution - worklog :D
Ender-2 - rozgrzebana, czeka na swoją kolej :devil:
Prusa MK3s Full Bear Upgrade - w planach
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 312
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 15:17

Powiem tak.
Te wydruki które uznałem za dobre, po pewnym czasie porozchodziły się na warstwach.
Po wydruku wyglądały ładnie, w rzeczywistości pękają. Od tamtej pory drukarka nie drukowała bo nie miałem do niej cierpliwości.
Stąd teraz od nowa zamęczam problemem.
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 312
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 17:34

Ustawiłem jak kazaliście.
Extruder 200 stopni, stół 60 stopni.
Na początek po rogach wypoziomowana, następnie ustawiłem na środku dyszę na wysokość 0,05 mm nad stołem.
Wydruk pierwszej warstwy widać na zdjęciu pierwszym.
Warstwa druga zdjęcie drugie i trzecie.
Załączniki
53B405AF-DC8C-445E-A22C-0B260A0ABF6E.jpeg
46B40FC0-53A5-4F3E-8770-8F79AA86174D.jpeg
A2ED3580-F1E7-476B-BD34-7ADB2001C112.jpeg
Awatar użytkownika
Zbigu
Posty: 479
Rejestracja: 03 lis 2019, 15:58
x 51

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: Zbigu » 16 sty 2020, 18:47

HEj widzę, że drukujesz prawie w powietrzu. Weź jakisz szablon co będzie drukować dookoła stołu dość wolno np. 20mm/s i podczas druku pierwszą warstwą 0.3mm obserwuj wydruk i kręć śrubami tak abyś otrzymał idealny wydruk. To będzie najlepsza metoda dla Ciebie.
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 497
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdynia
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 149

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: Pjoter » 16 sty 2020, 18:50

Skąd jesteś, może ktoś na forum da się z Tobą spotkać i to ogarnąć.

Czy wydruk który wydrukowałeś, po pewnym czasie się rozchodziły na warstwach? Czy też po pewnym czasie nowe wydruki przestały wychodzić?

Zbigu - to też może być przytkana dysza.
Hobby robotyka - projektowanie i programowanie
Anycubic i3 Mega - sprzedane :yahoo:
HyperCube Evolution - worklog :D
Ender-2 - rozgrzebana, czeka na swoją kolej :devil:
Prusa MK3s Full Bear Upgrade - w planach
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 312
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 18:56

To znowu ja.

Zrobiłem cały wydruk z PLA od DD.
Temperatura druku 210 stopni, temperatura stołu 60 stopni.
Na początek wymiary:
Założone 102 mm, wymiar: 101,64
Założone 20 mm, Wymiar 19,75
Założone 6 mm, wymiar 6,12

Pierwsze zdjęcie z góry przedmiotu, drugie od strony stołu.
Załączniki
IMG_5664.JPG
IMG_5663.JPG
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 312
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 18:56

Pjoter pisze:Skąd jesteś, może ktoś na forum da się z Tobą spotkać i to ogarnąć.

Czy wydruk który wydrukowałeś, po pewnym czasie się rozchodziły na warstwach? Czy też po pewnym czasie nowe wydruki przestały wychodzić?

Zbigu - to też może być przytkana dysza.


Śląsk - Dąbrowa Górnicza
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 312
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 19:00

Zbigu pisze:HEj widzę, że drukujesz prawie w powietrzu. Weź jakisz szablon co będzie drukować dookoła stołu dość wolno np. 20mm/s i podczas druku pierwszą warstwą 0.3mm obserwuj wydruk i kręć śrubami tak abyś otrzymał idealny wydruk. To będzie najlepsza metoda dla Ciebie.


Tutaj mam pytanko.

Jak ustawiam stół i drukuję pierwszą warstwę to wysokość w/w powinna być 0,3 mm???
Bo jeżeli tak to ja po oderwaniu od stołu tej warstwy po pomiarach mam 0,25 mm.
Jak dobrze rozumiem to teoretycznie już, jest za nisko chyba że się mylę.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5561
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1465
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: FlameRunner » 16 sty 2020, 19:31

NIE TYKAJ STOŁU
NIE SŁUCHAJ @ZBIGU

Wydruk się trzyma, tyle nas na razie obchodzi. Stół może będzie do wypoziomowania / wyprostowania / wymiany, ale tym zajmiemy się później. W tej chwili problem nie jest w pierwszej warstwie, a w tym, że cała reszta wydruku jest do dupy.

Co masz na myśli pisząc: "Parametry jakie stosuję to podstawowe dedykowane pod drukarkę w programie Cura 4.4."? Co dokładnie robisz? Jaką masz długość i szybkość retrakcji w tych parametrach?

Czy zmieniasz w slicerze lub drukarce współczynnik podawania materiału (flow)?

Czy kalibrowałeś kiedyś ekstruder? (NIE twierdzę, że masz to zrobić. Pytam tylko, CZY to robiłeś.)

Jaką masz średnicę dyszy? Jeśli 0,4 lub 0,5 mm, ustaw:
- wysokość warstwy: 0,2 mm
- szerokości wszystkich ścieżek (line width): 0,5 mm
- combing: wyłącz
- wszystkie szybkości druku obrysów i wypełnień: 30 mm/s

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość