Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 366
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 19:58

FlameRunner pisze:Co masz na myśli pisząc: "Parametry jakie stosuję to podstawowe dedykowane pod drukarkę w programie Cura 4.4."? Co dokładnie robisz? Jaką masz długość i szybkość retrakcji w tych parametrach?

Cura odpaliłem nowy ściągnięty z internetu w wersji 4.4.1 i dałem mu ustawienia dedykowane dla Anycubic i3Mega.
Jedyne co zrobiłem to zwolniłem lekko prędkość druku ze standardowej 50 na 40.
Reszty nie ruszałem.

FlameRunner pisze:Czy zmieniasz w slicerze lub drukarce współczynnik podawania materiału (flow)?

Nigdy

FlameRunner pisze:Czy kalibrowałeś kiedyś ekstruder? (NIE twierdzę, że masz to zrobić. Pytam tylko, CZY to robiłeś.)

Nie
FlameRunner pisze:Jaką masz średnicę dyszy? Jeśli 0,4 lub 0,5 mm, ustaw:
- wysokość warstwy: 0,2 mm
- szerokości wszystkich ścieżek (line width): 0,5 mm
- combing: wyłącz
- wszystkie szybkości druku obrysów i wypełnień: 30 mm/s

Poprawiam i puszczam druk próbny.
Mam dyszę 0,4 i szerokość lini w Cura 0,4 zmieniam wg wskazań.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6222
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
Drukarka: FFF, UV LCD
x 1894
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: FlameRunner » 16 sty 2020, 20:16

Ale żeś sieczkę zrobił w poście. :< Poprawiłem.

Jeśli masz dyszę 0,4 mm i szerokość ścieżki 0,4 mm, to też dobrze, nie musisz tego zmieniać.
Czekamy na kolejny wydruk próbny.
https://ocelot3d.pl/ | drukarnia 3D
Jest "filamentówka", jest "żywicówka", nawet jakiś skaner 3D się znajdzie – można się pobawić. :)
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 855
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO
x 306

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: Pjoter » 16 sty 2020, 20:19

A ja bym wolał byś wydrukował gcode z tematu wspomnianego przeze mnie wcześniej. Tam znamy profile do Cury.
Dodatkowo dokładnie obfotografuj cała kostkę która tak otrzymasz. Oraz opisz czy rozpada się w dłoniach itp
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - rozgrzebana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 366
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 16 sty 2020, 21:34

Wydruk wg wskazanych ustawień.
Jedyne co to zdążyłem wrzucić grubość linii 0,5.
Wyniki poniżej.
Załączniki
26F45620-E32A-4E64-8922-FA59A7337359.jpeg
AB763747-B682-4ED7-ACFC-EC306B2333AB.jpeg
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5579
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1044

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: dragonn » 16 sty 2020, 22:08

Myślę że dobrze by było jak byś wrzucił wszystkie ustawienia jakie masz w Curze skonfigurowane.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 366
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 17 sty 2020, 07:59

Wrzucam po kolei wszystkie ustawienia z Cura.

Pozdrawiam.
Załączniki
2020-01-17 07_51_45-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_53_49-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_54_19-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_54_57-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_55_38-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_56_02-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_56_32-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_57_08-Ultimaker Cura.png
2020-01-17 07_57_37-Ultimaker Cura.png
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5579
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1044

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: dragonn » 17 sty 2020, 08:46

Zmniejszy wysokość warstwy, 0.3 niby powinno iść ale to na granicy tego co można wycisnąć z dyszy 0.4 i nie idzie to jakoś fajnie a może przekraczać wydajność Twoje głowicy przy 60mm/s (głowice z PTFE mają ciut mniejszą wydajność niż full metal).
Sugerowałbym też podpić temperaturę do 210C na całym wydruku.
A poza tym chyba czas spróbować skalibrować ekstruder bo chyba po prostu podaje za mało filamentu.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
poharatek
Posty: 144
Rejestracja: 20 paź 2018, 21:28
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Drukarka: Creality Ender 3
x 96

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: poharatek » 17 sty 2020, 09:29

dragonn pisze:Sugerowałbym też podpić temperaturę do 210C na całym wydruku.

Doprecyzuję, że chodzi o to, że masz teraz ustawione printing temperature initial layer na 0oC.

Nie wiem o co chodzi z tą warstwą 0,3 mm...
Pewnie jakieś dziwne profile do Cury krążą po sieci, bo kolejny raz ktoś ma tak od czapy ustawione w głównym profilu.
W specyficznych przypadkach można w ten sposób drukować szybciej (kosztem estetyki wydruku), ale nie wszystko jak leci...
No i trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że przy tej wysokości warstwy, drukarka ma spory apetyt na filament, zwłaszcza jeśli się tak, jak w tym przypadku, ustawi szerokość ścieżki na 0,5 mm i "initial layer line width" na 140% (co powoduje, że pierwszą warstwę drukarka usiłuje drukować z szerokością linii 0,7 mm).
Sugerowałbym zmianę wysokości warstwy na 0,2mm, ustawienie szerokości ścieżki na jakąś wartość z przedziału 0,4 - 0,5 mm i ustawienie szerokości ścieżki dla pierwszej warstwy na wartość od 110% do 120%.
Jeśli wszystko będzie OK, można zacząć stopniowo zwiększać prędkość druku, bo z prędkością 30mm/s, to ja TPU na swoim poczciwym Enderku drukuję ;)
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 855
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO
x 306

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: Pjoter » 17 sty 2020, 09:54

Mój profil z poprzedniego tematu ma te wszystkie zmiany o których piszecie. U najmniej jeszcze jednej osoby z forum działał on poprawnie.
Nie mamy zdjęć wydruków których "warstwy się rozchodziły". Nadal nie rozumiem czy wydruki które były źle najpierw miały dobrze zespolone warstwy i później się rozpadaly czy nagle każdy kolejny wydruk się rozpada od początku.

Ja proszę o wydruk gcodu z poprzedniego tematu i zdjęcia plus opis kostki kalibracyjnej (z tego gcodu).
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - rozgrzebana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Awatar użytkownika
japim
Posty: 318
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Reprapy x 3, E3 x 1
x 61
Kontaktowanie:

Re: Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: japim » 17 sty 2020, 10:09

Skoro bez względu na wysokość warstwy i szerokość ścieżki zawsze linie są za wąskie - tzn, że jest za mało filamentu.
1. Czy ekstruder był kalibrowany?
2. Czy był zmieniany ekstruder lub zmieniane radełko ekstrudera?

W ustawieniach kontrolera można w czasie wydruku zwiększyć manualnie flow - tutaj wygląda jakby brakowało nawet 20%. Czyli flow podkręcić na 1.20. Nie pamiętam czy można to dodatkowo ustawić w CURA - w Slic3rze na pewno jest tzw flow multiplier.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: adamggilotyna, dragonn i 8 gości