Strona 1 z 1

Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 11:35
autor: czarus_gg
Witam wszystkich!

Używam kompletu (repetier host, slic3r, designspark mechanical).

Poszukuję informacji (i nigdzie nie mogę znaleźć) jak przygotować model, złożony z wielu materiałów, kolorów, tak, by slicer mógł to pociąć do wykorzystania kilku ekstruderów?

Innymi słowy, jak przygotować wielobarwny model?

Ma ktoś jakies info, tutoriale, przykłady, linki do wiedzy? Jakim softem?

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 11:44
autor: dragonn
Z tego co mi wiadomo to robisz dwa osobne STL, w slicerze 'nakładasz' je na siebie i jeden ustawiasz na jeden extruder, drugi na drugi.

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 11:53
autor: Artu
A który slicker "pozwoli" nałożyć na siebie modele :roll:

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 12:04
autor: dragonn

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 12:47
autor: czarus_gg
OK. To jest jakaś myśl, powalczę :)

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 15:30
autor: samezrp
Repeteier Host też to umie, każdy stl może mieć inny ekstruder. Bardziej mnie zastanawia jak je ze sobą złożyć, żeby się nie rozjechały, ale nie próbowałem nawet.

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 16:48
autor: kswiorek
A jak skonfigurować marlina do druku z dwoma głowicami? Bo kupiłem sobie drugi ekstruder do Lume i jeszcze nie wiem jak go podłączyć.

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 16:58
autor: anraf1001
Przesiąść się na repetiera :rotfl:
A tak serio to nie wiem czy się da.

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 17:50
autor: kswiorek
Mi obojętnie, tylko marlina mam skalibrowanego do Lume, a repetiter lepszy?

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 17:54
autor: anraf1001
Czy ja wiem czy lepszy. Używałem obu i jedyną rzeczą czym się repetier wyróżnia to łatwa konfiguracja poprzez konfigurator online.

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 17:58
autor: Kopytko
A ja bym sobie zadał jedno albo 2 podstawowe pytania :
Czy przy jednej głowicy nie mam najmniejszego problemu z drukarką?
I czy naprawdę potrzebuje 2 głowice?

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 18:24
autor: FlameRunner
kswiorek pisze:A jak skonfigurować marlina do druku z dwoma głowicami? Bo kupiłem sobie drugi ekstruder do Lume i jeszcze nie wiem jak go podłączyć.
Co tam siedzi? RAMPS 1.4?

#define MOTHERBOARD BOARD_RAMPS_14_EEB // RAMPS 1.4 (Power outputs: Hotend0, Hotend1, Bed)
#define EXTRUDERS 2

Zdefiniuj też TEMP_SENSOR_1.

Nie gwarantuję, że to już wszystko.

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 07 lut 2017, 18:58
autor: kswiorek
Tak, ramps. Dzięki, i nie mam żadnego problemu z drukarką, dlatego chciałem się pobawić z 2 głowcami.

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 08 lut 2017, 08:08
autor: czarus_gg
Repetier jest na podstawie merlina. Są bardzo podobne. W zasadzie użytkownik i tak operuje tylko na pliku configuration.h i ewentualnie pins.h

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 08 lut 2017, 08:09
autor: czarus_gg
Ja się zastanawiam nad 4 do 16 :)

Re: Wielokolorowe (materiałowe) modele.

: 08 lut 2017, 11:34
autor: virgin71
anraf1001 pisze:Przesiąść się na repetiera :rotfl:
A tak serio to nie wiem czy się da.
Zatem kilka faktów:
- Ultimaker original ma oficjalną modyfikację na dwa ekstrudery,
- CURA jest dedykowana Ultimakerowi, bo jest projektem OpenSource prowadzonym przez Ultimaker B.V.,
- Ultimaker oryginal sterowany jest elektroniką zgodną z RAMPS, bądź RAMPS jest zgodne z Gen6, czyli Ultimakerem,
- Ultimaker 1 i 2 są na Marlinie. UM3 pewnie też, ale tego nie wiem, bo nie sprawdzałem.

Wnioski nasuwają się zatem same. Marlin musi obsługiwać DUALa, Cura musi obsługiwać DUALa.