Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Jakość druku Cię nie zadowala?
Marek0014
Posty: 13
Rejestracja: 01 gru 2019, 18:56
Drukarka: Ender 3 Pro
x 1

Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Postautor: Marek0014 » 21 maja 2020, 09:04

Cześć, od dłuższego czasu mam problemy z wydrukiem czegoś z ABS. Podczas druku brzegi odklejają się od stołu i robi się taka kołyska.
Mam ABS firmy Devil Design, ustawiam stół 98 stopni, dysza 250 stopni, na szybę nakładam Hegron. Czy moim problemem jest brak obudowy na drukarkę? Z czego najlepiej go wykonać? Czy zasilacz i elektronika nie ucierpi gdy będzie zamknięta w tak rozgrzanym powietrzu przy kilkunastu godzinnym druku?

2.jpeg

1.jpeg
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 655
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO
x 208

Re: Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Postautor: Pjoter » 21 maja 2020, 12:59

Wydruk wygląda na ogromny. Nie wiem czy nawet komora na to pomoże. Nie możesz wydrukować tego z PETG lub PLA?
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - rozgrzebana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca :D
Awatar użytkownika
vux69
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2020, 17:05
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 13

Re: Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Postautor: vux69 » 21 maja 2020, 13:07

Z ABS jeszcze nie drukowałem ale czasem mi się tak działo przy PLA, pomogło zmniejszenie temperatury stołu możesz spróbować jeśli chcesz
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6025
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Drukarka: Epson
x 1758

Re: Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Postautor: FlameRunner » 21 maja 2020, 13:10

Tak na oko, to się ledwo stołu trzyma i komora nie rozwiąże tego problemu. Być może Hegron nie współpracuje dobrze z tą powierzchnią?

Czy po drugiej stronie nakładki masz gołe szkło? Jeśli tak, spróbuj drukować na Hegronie naniesionym na gołe szkło. Oczywiście musisz najpierw:
- wyczyścić stronę, na której teraz drukujesz, żeby po obróceniu równo przylegała do aluminium,
- dokładnie umyć stronę z gołym szkłem, płynem do naczyń lub płynem do szyb z alkoholem i octem, i już jej nie dotykać gołą ręką.

Zakładam, że drukarkę masz nie od wczoraj i potrafisz wypoziomować stół i odpowiednio rozprowadzić po nim pierwszą warstwę.
pomidor
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 5477
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 2899
Kontaktowanie:

Re: Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Postautor: dziobu » 21 maja 2020, 13:16

Marek0014 pisze:Czy moim problemem jest brak obudowy na drukarkę?

Jeśli nie bezpośrednio, to pośrednio raczej na pewno - tak.

Marek0014 pisze:Z czego najlepiej go wykonać?

Z byle czego niepalnego.

Marek0014 pisze:Czy zasilacz i elektronika nie ucierpi gdy będzie zamknięta w tak rozgrzanym powietrzu przy kilkunastu godzinnym druku?

To podziałaj tak żeby to co wymaga chłodzenia znalazło się poza obudową. Jak nie masz jak - zrób jakieś tunele dolotowe.

Komora w tym wypadku ma jedynie utrzymać ciepło żeby spowolnić stygnięcie detalu. To nie tak że nagle wewnątrz zrobi się 80 stopni i wszystko się rozpadnie. Jeśli podniesiesz temperaturę o 10-15°C to już będzie znacznie lepiej. A w ogóle to może wystarczyć samo ograniczenie przepływu powietrza.
Pozdrawiam
Paweł


Moje twory w 3D | Inne Forum to nie fejsbuk. Nie pomagam w PW i nie odpisuję na takie wiadomości. Załóż temat.
Marek0014
Posty: 13
Rejestracja: 01 gru 2019, 18:56
Drukarka: Ender 3 Pro
x 1

Re: Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Postautor: Marek0014 » 21 maja 2020, 13:27

Jest to ramka pod dodatkowe zegary do samochodu. Zrobiłem ten wydruk z PLA wcześniej i niestety po tym jak auto stało na słońcu z zamontowaną ramką ale jeszcze bez zegarów od temperatury PLA się pokręciło. PETG jeszcze nie drukowałem kupię coś i spróbuję.

Zastosuję się także do reszty uwag i dam znać jak się sprawy mają. Dzięki :)
Marek0014
Posty: 13
Rejestracja: 01 gru 2019, 18:56
Drukarka: Ender 3 Pro
x 1

Re: Ender 3 ABS problemy z wydrukiem

Postautor: Marek0014 » 26 maja 2020, 19:13

Zakupiłem PETG zrobiłem wydruk i bardzo fajnie wyszło. Co do druków z ABS jestem w trakcie przeróbek pod obudowę.
@GUTEK@

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: @GUTEK@, SQ9KRD i 0 gości