Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)
: 04 cze 2020, 01:51
Witam szanownych kolegów drukarzy i koleżanki drukarki
Przyszedł czas na mój pierwszy buildlog, więc tytułem wstępu opiszę po krótce co ostatnio zrobiłem i dlaczego
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem drukarki Hypercube by Tech2C na profilach 2020 V-Slot, którą oczywiście sam swego czasu poskładałem. Niestety jakość druku, głośność oraz utrudniona zabudowa i dosyć niewygodna kalibracja (naciąganie pasków, itp.) zniechęciły mnie do tej drukarki. W efekcie bardzo mało na niej drukowałem.
Wertując ostatnio Thingiverse natrafiłem na ciekawą przeróbkę projektu HEVO, którą szybko uznałem za znacznie łatwiejszą do przeprojektowania na profile 2020 V-Slot niż oryginalny projekt Scotta 3D - nazywa się to forkLIFT i można to znaleźć tutaj:
Strona projektu forkLIFT
Ze względu na fakt, że projekt jest przeznaczony dla profili T-Slot 3030 niektóre części musiałem przerobić, a inne dorysować (właściwie to wszystko co nie pasowało musiałem od nowa rysować, bo autor nie udostępnił STEPów).
W pierwszej kolejności skupiłem się na osiach XY, bo to w mojej drukarce najbardziej kulało. Obecnie są już zmontowane, a drukarka znowu drukuje i wygląda teraz tak:
To oczywiście jeszcze nie koniec zabawy z tą drukarką. Mam jeszcze sporo pomysłów na usprawnienia, ale o tym kiedy indziej.
Modyfikacja projektu forkLIFT
Tak jak wspomniałem wcześniej projekt wymagał wielu przeróbek. W elementach mocowanych do profili zamieniłem oryginalne "wypukłości" z kształtu profili T-Slot na V-Slot. Największej przeróbki wymagały mocowania silników, bo po zmianie była tam lekka kolizja z łożyskami F623.
W projekcie nie znalazłem odpowiedniego mocowania dla hotendu i nawiewu, więc zaprojektowałem swój własny dla V6. Potem miałem problemy z drukiem na nim (chyba przez brak silikonowej skarpety i niedoskonałość samego nadmuchu), więc postanowiłem zaprojektować drugi dla hotendu Creality (poskładałem go z pozostałości po kilku innych). W tej konfiguracji drukuje się dużo lepiej, ale to pierwsza iteracja i jest w nim wiele błędów do poprawienia.
Montaż
Nie ma co się tutaj rozpisywać - wydrukowane z filamentu PET-G DD Orange oraz PET-G DD Red na moich Enderach części poskładałem i zmontowałem osie XY. Wałek dla osi Y zamieniłem z 8mm na 10mm (teraz są tam łożyska Misumi i wałki, o ile dobrze pamiętam, z Poltechu) - pracuje to naprawdę super!
Kółka Powge zamieniłem na łożyska F623 kupione kiedyś (chyba) na Banggood, więc rozwiązanie raczej budżetowe. Natomiast kultura pracy o niebo lepsza - z jakiegoś powodu kółka w rozmiarze 20T z czasów Hypercube miały bardzo duże bicie.
Zdjęcia z montażu:
Obecna specyfikacja:
Wałki:
X-8mm (TDI-CAD),
Y-10mm (chyba Poltech),
Z-12mm (chyba też Poltech)
Łożyska:
X - jakieś tanie chińskie z allegro (wcześniej miałem IKO, ale nie poruszały się płynnie),
Y - Misumi,
Z - Misumi
Silniki:
X,Y - StepperOnline 400 korków/obrót,
Z,E - jakieś chińśkie HS174401 - 200 kroków/obrót
Paski: TriangleLab "czerwone"
Idlery: Tanie łożyska F623
Zębatki silników: Powge 20T
Śruba trapezowa TR8x8 z nakrętką z POM + sprzęgło drukowane
Hotend: Creality złożony z dwóch innych, które wyjąłem z Enderów 3
Wentylatory:
Hotendu: Sunon 40x20
Chłodzenie wydruku: Sunon 5015
Stół: chińśki MK3 - wymiar 213x213mm
Ekstruder: Dual Drive Bowden 1:1 z radełkami od Trójkątnych
Zasilacz: "WEHO" 24V 350W. Ewidentnie chiński klon MeanWella. Strasznie głośny.
Płyta główna: SKR v1.3 + 4x TMC2209 v.1.2 w "stealthchopie" oraz z włączonym "sensorless homing"
Firmware: Marlin 2.0.5.3
Wyświetlacz: RepRap Discount Graphic Smart Controller.
Dodatkowo: Raspberry 3 model B v1.2 + Octoprint v1.4.0
Podsumowanie
Myślę, że tyle na początek wystarczy
Na dniach postaram się wrzucić zdjęcia wydruków i pomyślę co robić dalej z projektem.
Wszelkie uwagi/pytania mile widziane.
Przyszedł czas na mój pierwszy buildlog, więc tytułem wstępu opiszę po krótce co ostatnio zrobiłem i dlaczego
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem drukarki Hypercube by Tech2C na profilach 2020 V-Slot, którą oczywiście sam swego czasu poskładałem. Niestety jakość druku, głośność oraz utrudniona zabudowa i dosyć niewygodna kalibracja (naciąganie pasków, itp.) zniechęciły mnie do tej drukarki. W efekcie bardzo mało na niej drukowałem.
Wertując ostatnio Thingiverse natrafiłem na ciekawą przeróbkę projektu HEVO, którą szybko uznałem za znacznie łatwiejszą do przeprojektowania na profile 2020 V-Slot niż oryginalny projekt Scotta 3D - nazywa się to forkLIFT i można to znaleźć tutaj:
Strona projektu forkLIFT
Ze względu na fakt, że projekt jest przeznaczony dla profili T-Slot 3030 niektóre części musiałem przerobić, a inne dorysować (właściwie to wszystko co nie pasowało musiałem od nowa rysować, bo autor nie udostępnił STEPów).
W pierwszej kolejności skupiłem się na osiach XY, bo to w mojej drukarce najbardziej kulało. Obecnie są już zmontowane, a drukarka znowu drukuje i wygląda teraz tak:
To oczywiście jeszcze nie koniec zabawy z tą drukarką. Mam jeszcze sporo pomysłów na usprawnienia, ale o tym kiedy indziej.
Modyfikacja projektu forkLIFT
Tak jak wspomniałem wcześniej projekt wymagał wielu przeróbek. W elementach mocowanych do profili zamieniłem oryginalne "wypukłości" z kształtu profili T-Slot na V-Slot. Największej przeróbki wymagały mocowania silników, bo po zmianie była tam lekka kolizja z łożyskami F623.
W projekcie nie znalazłem odpowiedniego mocowania dla hotendu i nawiewu, więc zaprojektowałem swój własny dla V6. Potem miałem problemy z drukiem na nim (chyba przez brak silikonowej skarpety i niedoskonałość samego nadmuchu), więc postanowiłem zaprojektować drugi dla hotendu Creality (poskładałem go z pozostałości po kilku innych). W tej konfiguracji drukuje się dużo lepiej, ale to pierwsza iteracja i jest w nim wiele błędów do poprawienia.
Montaż
Nie ma co się tutaj rozpisywać - wydrukowane z filamentu PET-G DD Orange oraz PET-G DD Red na moich Enderach części poskładałem i zmontowałem osie XY. Wałek dla osi Y zamieniłem z 8mm na 10mm (teraz są tam łożyska Misumi i wałki, o ile dobrze pamiętam, z Poltechu) - pracuje to naprawdę super!
Kółka Powge zamieniłem na łożyska F623 kupione kiedyś (chyba) na Banggood, więc rozwiązanie raczej budżetowe. Natomiast kultura pracy o niebo lepsza - z jakiegoś powodu kółka w rozmiarze 20T z czasów Hypercube miały bardzo duże bicie.
Zdjęcia z montażu:
Obecna specyfikacja:
Wałki:
X-8mm (TDI-CAD),
Y-10mm (chyba Poltech),
Z-12mm (chyba też Poltech)
Łożyska:
X - jakieś tanie chińskie z allegro (wcześniej miałem IKO, ale nie poruszały się płynnie),
Y - Misumi,
Z - Misumi
Silniki:
X,Y - StepperOnline 400 korków/obrót,
Z,E - jakieś chińśkie HS174401 - 200 kroków/obrót
Paski: TriangleLab "czerwone"
Idlery: Tanie łożyska F623
Zębatki silników: Powge 20T
Śruba trapezowa TR8x8 z nakrętką z POM + sprzęgło drukowane
Hotend: Creality złożony z dwóch innych, które wyjąłem z Enderów 3
Wentylatory:
Hotendu: Sunon 40x20
Chłodzenie wydruku: Sunon 5015
Stół: chińśki MK3 - wymiar 213x213mm
Ekstruder: Dual Drive Bowden 1:1 z radełkami od Trójkątnych
Zasilacz: "WEHO" 24V 350W. Ewidentnie chiński klon MeanWella. Strasznie głośny.
Płyta główna: SKR v1.3 + 4x TMC2209 v.1.2 w "stealthchopie" oraz z włączonym "sensorless homing"
Firmware: Marlin 2.0.5.3
Wyświetlacz: RepRap Discount Graphic Smart Controller.
Dodatkowo: Raspberry 3 model B v1.2 + Octoprint v1.4.0
Podsumowanie
Myślę, że tyle na początek wystarczy
Na dniach postaram się wrzucić zdjęcia wydruków i pomyślę co robić dalej z projektem.
Wszelkie uwagi/pytania mile widziane.