Strona 3 z 11

Re: Buduje e-bike'a !

: 18 cze 2020, 20:28
autor: Zepco
Wspomaganie będziesz miał tylko z użyciem manetki czy jest też jakaś opcja auto?

Re: Buduje e-bike'a !

: 18 cze 2020, 20:47
autor: Janek_Porzycz
Czujnik PAS odpowiada za "auto" i jest chyba 5 poziomow mocy tego wspomagania. Co do "wspomagania" to silnik bedzie 3000 W :)

Re: Buduje e-bike'a !

: 19 cze 2020, 11:27
autor: emartinelli
Janek_Porzycz pisze:...silnik bedzie 3000 W :)
Czy to będzie wersja roweru na autostrady? ;)

Re: Buduje e-bike'a !

: 19 cze 2020, 15:25
autor: Janek_Porzycz
Na autostradę trochę za wolno ale jakieś 60 - 65 km/h się spodziewam. Jak wyjdzie zobaczymy ;>

Re: Buduje e-bike'a !

: 19 cze 2020, 15:26
autor: FlameRunner
emartinelli pisze:
Janek_Porzycz pisze:...silnik bedzie 3000 W :)
Czy to będzie wersja roweru na autostrady? ;)
To nie będzie rower. ;)

Re: Buduje e-bike'a !

: 19 cze 2020, 15:29
autor: Janek_Porzycz
No i bateria z BMS ulepiona. Działa i jest dość pancernie. Izolowane preszpanem i na to jakaś pcvka ok 1 mm. Planuje to jeszcze rekawem termokurczliwym potraktować dla estetyki bo wizualnie to trochę do Szkoły Druciarstwa :D
20200619_090851.jpg
20200619_090900.jpg
20200619_090910.jpg
20200619_152125.jpg

Re: Buduje e-bike'a !

: 19 cze 2020, 15:30
autor: Janek_Porzycz
FlameRunner pisze:
emartinelli pisze:
Janek_Porzycz pisze:...silnik bedzie 3000 W :)
Czy to będzie wersja roweru na autostrady? ;)
To nie będzie rower. ;)
Oczywiscie przycisk kastrujacy do 25 km/h i 250 W będzie zamontowany :> Tylko napięcie nie przepisowe bo 67,2 V zamiast 48 V

Re: Buduje e-bike'a !

: 19 cze 2020, 15:36
autor: FlameRunner
Nie wiem, co sądzić o ustawowym limicie 48 V. Wydaje się być durny, ale może czegoś nie wiem. Czy ktoś zna jego uzasadnienie?

Re: Buduje e-bike'a !

: 19 cze 2020, 19:25
autor: rezystor1990
Wiki

Przyjmuje się, że w normalnych warunkach oporność ciała ludzkiego ma wartość około 1 kΩ. Przepływ prądu przemiennego o wartości powyżej 50 mA zaczyna powodować nieodwracalne uszkodzenia w organizmie ludzkim. Dlatego też, z prawa Ohma wynika, że "bezpieczna" wartość napięcia to: 1 kΩ · 50 mA = 50 V.

Prąd stały jest generalnie mniej szkodliwy niż prąd przemienny, dlatego też dopuszczalne są około dwukrotnie większe wartości napięć dotykowych stałych niż przemiennych.

W warunkach specjalnych (np. praca podczas deszczu) następuje obniżenie rezystancji układu człowiek-urządzenie, co powodować może zwiększenie potencjalnego prądu, a w konsekwencji poważniejsze konsekwencje ewentualnego uszkodzenia izolacji elektrycznej. Dlatego też stosuje się dwukrotne obniżenie wartości napięcia dotykowego dopuszczalnego długotrwale (w porównaniu do warunków normalnych).

Re: Buduje e-bike'a !

: 21 cze 2020, 20:08
autor: Janek_Porzycz
Efekty mojej dzisiejszej walki :) 2 warstwy czarnego zelkotu i 2 warstwy wlokna szklanego z zywica epoksydowa. Ten wosk polecany przez Was super dziala ladnie sie odkleja ale jeszcze nie sciagam z kopyta bo bede dokladal ze 3 - 4 warstwy. Pozniej szlif i 2 warstwy zelkotu i znowu szlif. Nastepnie albo jakies szpachlowanko i malowanie albo oklejanie folia. Zobaczymy. W kazdym razie nie jest to wybitnie latwa robota i byly momenty ze chcialem to wszystko piz#@$c w krzaki XD
20200621_200224.jpg