Strona 2 z 12

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 19:11
autor: Berg
Olo, tego tak się nie robi.
Temat łączenia dwóch silników krokowych w parę to ciężka sprawa.
Weźmy modelowy przypadek. Dwa silniki złączone na sztywnym wale. No to trzeba zadbać o to by ząbki jednego silnika były idealnie zgrane z ząbkami drugiego. Jeśli nie to może się okazać, że w skrajnym przypadku połączone silniki mają moment trzymający równy zero.
Będą ze sobą się siłować a nie kręcić.

Nawet jeśli idealnie zgramy ząbki obu rotorów, to z tego co pamiętam z katalogów, błąd żłobienia ząbków może wynosić 1% a to znaczy, że w jednej części zgramy a w drugiej nie.

Mowa była powyżej o sztywnym wale. Gdy jest pasek, który ma jeszcze mniejszą dokładność, to już całkiem robi się śmiesznie.
Co nie znaczy, że to jakoś tam nie zadziała..... Jakkolwiek nie robi się tak bo z dwojga złego to lepiej dać jeden silnik i zamknięty pasek napędowy do obu śrub.
IMG_20200828_192317.jpg

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 19:34
autor: olo2000pm
JGFTW pisze:a korzystać z opcji Marlina Z Stepper auto align?
Ja nie korzystam z Marlina cały czas pracuje na smoothiware.
rafaljot pisze:Olo, tego tak się nie robi.
Ja mam spory problem z rozjeżdżaniem się silników w Giants, co jakiś czas muszę korygować ustawienie głowic. Co prawda w Giants jest większy problem bo są dwie głowice, ale w związku z moimi doświadczeniami w Giants chce uniknąć problemu w Trove.
Robię synchronizację na pasku, bo widziałem takie rozwiązanie w MY3D v2. Co prawda nie widziałem jak dokładnie to jest zrobione, bo jest dostepny tylko rysunek, ale pomyślałem że mogę spróbować.
Jak będzie z tym więcej problemów niż korzyści to wywalę tą synchronizację.
Dziękuję Wam za zwrócenie uwagi na ewentualne problemy- nie pomyślałem o tym :)

Jeszcze zobaczę, czy dam radę zmienić projekt pod jeden silnik, bo to dobry pomysł :piwo:

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 19:54
autor: Pjoter
Myślałeś o RepRap Firmware i opcji "true bed leveling"? Idealnie się nadaje do rozjeżdżających się silników osi Z. Następuje pomiar czujnikiem poziomowania przy obu śrubach, wyliczana jest różnica wysokości i wykonywana jest korekcja. Silniki chodzą niezależnie od siebie. Drugą opcją są dwie krańcówki osi Z. Przy takiej konstrukcji umieściłbym je na dole (Z MAX). Takim sposobem łatwo by można było dodać ewentualny czujnik poziomowania. Nadal jednak dwa niezależne sterowniki silników są wymagane.

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 20:36
autor: olo2000pm
Raczej pójdę w tym kierunku. Chociaż korci mnie żeby założyć i sprawdzić pierwotną synchronizacje. Z drugiej strony na tym etapie budowy warto posłuchać dobrych rad i od razu wprowadzę zmiany.

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 20:38
autor: Berg
Ten układ naciągu paska, co narysowalem to jedna rolka mniej i łatwo zrobić duży zakres naciągu, bo nie wiadomo jaki pasek się trafi.

To jeszcze dodam, że moim zdaniem lepiej zrobić krzyżak z dwóch wałków 8mm niż czterech 6mm. Jedna ósemka ma większa sztywność niż dwie szostki. Poza tym i tak ciężko ten krzyżak dobrze ustawić. Wystarczy minimalne przekoszenie i się zacina. Więcej wałków będzie trudniej i chyba nie lepiej

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 20:48
autor: olo2000pm
rafaljot pisze:Ten układ naciągu paska, co narysowalem to jedna rolka mniej i łatwo zrobić duży zakres naciągu, bo nie wiadomo jaki pasek się trafi.

To jeszcze dodam, że moim zdaniem lepiej zrobić krzyżak z dwóch wałków 8mm niż czterech 6mm. Jedna ósemka ma większa sztywność niż dwie szostki. Poza tym i tak ciężko ten krzyżak dobrze ustawić. Wystarczy minimalne przekoszenie i się zacina. Więcej wałków będzie trudniej i chyba nie lepiej
Tylko, że ja tego nie widzę jak jest ten twój naciąg jest zrobiony. Nie wiem jak to zrobić w dsm.
O jakim krzyżaku piszesz? O walkach w osi X i Y po których jeździ wózek glowicy? Ja mam po jednym walku 6mm

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 20:56
autor: Zepco
W 3DGence jest to rozwiązane tak. Czyli 2 rolki ze śrub, jedna z silnika i jedna naciągająca z regulacją.
Nie miałem problemów z rozjeżdżaniem się obu stron.

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 21:05
autor: Berg
no ja miałem na myśli właśnie tak, z tym, że silnik bliżej środka. Wszystko jedno w sumie gdzie.

A. myślałem, że ten rysunek na parę postów wcześniej, to Twojej konstrukcji, bo tam są podwójne wałki.
Jakkolwiek w Ultimaker 2 Go są 6mm z tym, że przy polu roboczym 120x120

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 21:12
autor: olo2000pm
rafaljot pisze:A. myślałem, że ten rysunek na poprzedniej stronie, to Twojej konstrukcji
To jest projekt MY3D, u nich pierwszy raz zobaczyłem synchronizacje silników na pasku. I to skopiowałem do Trove. Wyszedłem z założenia, że jeżeli to działa na ich drukarkach to będzie działać i u mnie.
Ale zrobię zetke na jednym silniku.

Re: TROVE T250

: 28 sie 2020, 21:17
autor: Berg
w 3DGence z tego co widzę przy okazji jest przełożenie dane gdzieś 16:30 a może 16:40