dwa zasilacze na jedną płytę główną

To dobre miejsce na pytania i worklogi
Harpoun
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 7
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2020, 13:46

dwa zasilacze na jedną płytę główną

Post autor: Harpoun »

Cześć wszystkim!
Jestem nowy w druku 3d i budowaniu drukarek 3d także proszę o wyrozumiałość. Buduję swoją pierwszą drukarkę 3d, większość części mam już zakupionych. Niestety błędem było to że zamówiłem części 12 i 24V. 12v silniki głowica oraz wentylatorki, 24v stół grzewczy. no i właśnie, stół kupiłem chiński zamiennik do prusy mk3 z aliexpress. Moja płyta to Arduino MEGA 2560 + RAMPS 1.4 o schemacie:

[Imgur](https://imgur.com/Q6iOPzG)

na czerwono oznaczyłem gdzie ci podłączam. opcje mam dwie jeśli i tu moje pytanie czy do płyty mogę podłączyć 2 napięcia 12 i 24v (12 do dolnego gniazda na silniki a 24 do górnego na resztę). Jeśli mogę podłączyć dwa napięcia to mam do wyboru albo kupuję stół 12v za 150zł i czekam ponad miesiąc albo kupuję drugi zasilacz 24v i wymieniam głowicę oraz wentylatorki na 24v i nie czekam tyle czasu.

Co o tym myślicie wypowiedzcie się proszę. Jeżeli macie jakieś porady albo widzicie błędy w moim rozumowaniu proszę piszcie śmiało mając na uwadze że nie mam żadnego doświadczenia z elektroniką.
Mati
Postów w temacie: 2
Posty: 509
Rejestracja: 10 maja 2020, 17:28
Lokalizacja: Okolice Poznania
Drukarka: Ender 3, V-Core2 i 3
x 171

Re: dwa zasilacze na jedną płytę główną

Post autor: Mati »

RAMPS nie obsługuje 24V, z tego co pamiętam to z powodu maksymalnego napięcia któryś z kondensatorów. Najlepsza i najtańsza opcja to wymiana tych kondensatorów oraz kupno grzałki na 24v (czyli śmieszne grosze). Silniki spokojnie możesz zasilać z 24V. Silniki krokowe to trochę inna para kaloszy niż "zwykłe" silniki DC i tu jako takiego napięcia zasilania się nie podaje.
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 4
Posty: 7570
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675