Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Rozmowy na luzie np. o pogodzie lub śmiesznych kotach
Pyrol
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2020, 20:40

Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Pyrol »

Hej,
Chciałbym wydrukować uszczelkę do elektryka bo w polsce jej nie kupie, z elektryka cieknie bo nie ma ciśnienia, a wydrukować zawsze można ;). Z tego co czytam na internecie myślę nad ABS. Czy byłoby to w ogóle bezpieczne
Awatar użytkownika
Abys
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 799
Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Ender 3 SKR1.4T,..
x 348

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Abys »

Ender 3 SKR 1.4 Turbo / MKS Gen L V1, Bambu Lab P1P
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 7558
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2655

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Berg »

Niezależnie czy dla elektryka, montera, czy bankiera uszczelki kupuj najlepiej markowe w aptece. Kiedyś był już wątek o drukowaniu. Poszukaj.
Choć jak nie ma ciśnienia, to uszczelka nie potrzebna.
Jak cieknie to do lekarza.
seler1500, morf, aaannnd, J.A.
Awatar użytkownika
seler1500
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 202
Rejestracja: 19 gru 2019, 17:30
Lokalizacja: Jełowa k. Opola
Drukarka: Prusa A8
x 26
Kontakt:

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: seler1500 »

TPU jako tako zdaje egzamin, jak nie ma wyższych temperatur.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 8883
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5818
Kontakt:

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: dziobu »

Uszczelki, nawet te prawdziwe, robi się z TPE. Znajdziesz ten materiał pod taką nazwą, ale jak coś to jest to też Noctuo Grip.
Tylko ostrzegam że jest dość upierdliwy w drukowaniu.
Awatar użytkownika
Zepco
Postów w temacie: 3
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 294

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Zepco »

Wczoraj przyszedł do mnie TPE z Chin i właśnie testuję go pod kątem uszczelek, ale ja potrzebuję go dać między dwie blachy na zewnątrz do normalnych warunków atmosferycznych. Pierwszy do druku poszedł Marvin i nogi wyszły super, wyżej już się posypał, bo nie zrobił dobrze dołu (dziury). Także z płaską powierzchnią (uszczelka) powinien dać radę. Różnica z TPU jest widoczna. Jest bardziej gumowy w dotyku i bardziej elastyczny.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Awatar użytkownika
SQ9KRD
Postów w temacie: 1
Posty: 636
Rejestracja: 29 sty 2017, 10:00
Lokalizacja: Godów
Drukarka: XYZ PRO 1.0 3in1
x 107

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: SQ9KRD »

Ja zrobiłem uszczelki do korków pod "mauzery" z zielonego TPU od DD tego ze zlotu :) i trzyma wyśmienicie.
Drukarki:
Da Vinci 1.0 Pro 3in1 - dla ABS`u , AnyCubic I3 Mega x 2 - dla PLA ,Anycubiq Delta Kossel - Linear - dla zabawy, AnyCubic Photon - dla detali, AnyCubic X - pole 300x300x305 + TPU
Ultimaker 2 ext - progress 65%
Awatar użytkownika
Zepco
Postów w temacie: 3
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 294

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Zepco »

Jestem pod wrażeniem. Ładnie się ugina i jako uszczelka będzie działać jak należy.
Próbnie wymiar 50x50 wyszedł bez problemu (delikatnie się odkleiło, ale to już moja wina bo nie wyczyściłem dobrze stołu ale i tak wyszło poprawnie). Od strony stołu w dotyku gumowy, TPU jest bardziej sztywny i śliski, tutaj przy pocieraniu wyczuwalny opór. Przy ściskaniu czuć że się poddaje, więc będzie się dostosowywać do powierzchni.
Załączniki
IMG_20201219_101126.jpg
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Awatar użytkownika
Zepco
Postów w temacie: 3
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 294

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Zepco »

@dziobu, dajesz nadmuch do TPE?
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Pyrol
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 6
Rejestracja: 18 gru 2020, 20:40

Re: Jaki materiał do drukowania "uszczelek"

Post autor: Pyrol »

Oglnie @rafaljot źle się zrozumieliśmy ;)

Uszczelka do e-papierosa dokładnie w miejsce gdzie wlewa się liquid, nie trzyma mi tam ciśnienia bo za mała uszczelka i nie dociska. Czasami może się zdarzyć, że temperatury będą wysokie, ale to raczej tak ok. 70 stopni.

@abys dzięki za linkacza takiego czegoś nie znalazłem za słabo szukałem ;)

Czyli TPE to czego szukam.

@dziobu ogólnie biorę z 3dreaktor-a i nie widzę tam jakiś mniejszych szpul - nie chce wydawać 140 ziko żeby potem nie używać ;).

https://blog.prusaprinters.org/wp-conte ... hart-1.png
Patrzę jeszcze na twardość i nie ma jasno wytłumaczone... filament 40D jest miękkszy od 60D? Jaką twardość do elementu 15x15x10mm żeby mógł się wyginać bo to zdjęcie mówi mi, że w skali "D" to muszę brać 20D
ODPOWIEDZ

Wróć do „O wszystkim i o niczym”