Żeby coś wydrukować, to trzeba mieć jeszcze na czym
Czyli bajka o stole.
To co teraz zostało zrobione, to rozwiązanie tymczasowe, bo docelowo ma być grzanie dwustrefowe, konstrukcja ramki mi się średnio podoba i też kółka warto byłoby zamienić na jakieś MGN.
Po prostu na szybko wziąłem najbardziej krzywy stół z tego co mam, ale wymagał on najmniej pracy przy instalacji, bo miał już polutowane kontakty i termistor oraz przyszedł z kompletem kabli.
Bohaterowie:
Na początek wycięcie dziur w izolacji termicznej i przyklejenie jej od spodu do stołu:
Zdjęcie folii zabezpieczającej:
Teraz od góry nakleić folię magnetyczną i zrobić dziury na śruby:
Po podłączeniu kabelków można montować:
Mógłbym to wszystko podłączyć bezpośrednio pod płytę, ale jednak te 10A to tak na granicy możliwości SKR, zewnętrzne mosfety i tak już przymocowane, więc użyłem jednego z nich - przy okazji przetestuję jak się te moduły zachowują.
Ponieważ SKR ma bezpiecznik w obwodzie grzałki stołu, a użycie zewnętrznego mosfeta omija to zabezpieczenie, to zastosowałem gotowy kabelek z gniazdem bezpiecznika 'samochodowego', wrzuciłem bezpiecznik 20A (pewnie 15A byłby lepszy, ale nie miałem pod ręką). Kabelek całkiem uczciwy, bo AWG12 (~3.3 mm2). Zarobiłem końcówki kabelka z bezpiecznikiem i drugiego kawałka przewodu 4 mm2 na masę:
Zostało:
- obciąć silikonowe przewody od stołu (miały chyba z 1.5m!)
- zacisnąć na nich konektorki
- zacisnąć rurki na końcówkach kabelka do sterowania mosfetem
i podłączyć wszystko do kupy:
Tak to wygląda po zmontowaniu i z malowaną podkładką z blachy:
Stół grzeje się do 65C w trochę ponad 4 minuty, więc nawet nie jest tak źle jak myślałem
Hotend z CHC grzeje się 40 sekund, więc cała drukarka jest gotowa do drukowania PETG w ciągu pięciu minut
BOM:
- stół grzany z blachy aluminiowej 310x310x3 mm (rozstaw śrub 240 mm) na 24V, ok. 240W, w zestawie z termistorem i przewodami silikonowymi
- blacha/podkładka razem z folią magnetyczną
- izolacja termiczna samoprzylepna (pianka z folią aluminiową)
- przewód AWG12 z gniazdem bezpiecznika (czerwony)
- kawałek przewodu 4 mm2 (czarny)
- bezpiecznik 20A
- kabelek dwużyłowy do sterowania mosfetem z JST-XH na jednym końcu (był w zestawie z mosfetem)
- rurki do zaciskania na przewodach
- konektorki widełkowe izolowane (2x czerwone, 2x niebieskie)
- 4x śruby M4x40 nierdzewne wpuszczane
- 4x nakrętki M4 samokontrujące
- 8x podkładka M4 powiększana
- 4x sprężyny do stołu (żółte/pomarańczowe)