UltiV-slot XD 2

To dobre miejsce na pytania i worklogi
Awatar użytkownika
Janek_Porzycz
Postów w temacie: 76
Posty: 743
Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
x 491

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Janek_Porzycz »

Bez ruchu w z walki sie nie przesuna
Holgin
Postów w temacie: 10
Posty: 939
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 479

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Holgin »

To nie jest dobry pomysł, teraz stół jest bardzo luźny i będzie latał razem z karetka od wibracji itp. Masz zapewnić możliwość kilku mm powolnego ruchu, a nie robić ze stołu luźne gacie :)
Awatar użytkownika
Janek_Porzycz
Postów w temacie: 76
Posty: 743
Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
x 491

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Janek_Porzycz »

No jest to na razie koncepcja robiona dla zabawy ;) W zalozeniu calosc ma byc bez elemetow drukowanych. Luz gaci mozna kontrolowac dlugoscia walka. Nie wiem narazie gdybam i slucham ;)
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 6
Posty: 7570
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Berg »

Pomysł generalnie spoko ale pod warunkiem, ze ten stół będzie mieć taki zakres ruchu by conajmniej kolanko 90' dało się w trybie wazy pociągnąć. Czyli coby mógł się ustawić pod kątem jakieś 45' od poziomu.
cube
Postów w temacie: 2
Posty: 138
Rejestracja: 29 mar 2020, 13:50
x 107

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: cube »

Nieźle to wygląda, tylko czy przypadkiem jeden z wałków poziomych nie musi być zamieniony z przesuw-obrót na tylko obrót, bo inaczej będzie Ci jeździło w płaszczyźnie poziomej? Chyba.
Łożyska liniowe kiepsko pracują obrotowo więc musisz podmienić ewentualnie na tuleje ślizgowe.
Co jeszcze mi do głowy przychodzi to sprawa bardzo mocnego zabudowania karetki. Ciężko będzie tam przy hotendzie cokolwiek zrobić.
Awatar użytkownika
Janek_Porzycz
Postów w temacie: 76
Posty: 743
Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
x 491

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Janek_Porzycz »

cube pisze:Nieźle to wygląda, tylko czy przypadkiem jeden z wałków poziomych nie musi być zamieniony z przesuw-obrót na tylko obrót, bo inaczej będzie Ci jeździło w płaszczyźnie poziomej? Chyba.
Łożyska liniowe kiepsko pracują obrotowo więc musisz podmienić ewentualnie na tuleje ślizgowe.
Co jeszcze mi do głowy przychodzi to sprawa bardzo mocnego zabudowania karetki. Ciężko będzie tam przy hotendzie cokolwiek zrobić.
No wlasnie dzieki ustawieniu prowadnic pod odpowiednim katem wzgledem siebie ruch liniowy jest nie mozliwy bez ruchu jednej z 3 Z. Sam walek nie pelni funkcji obrotowej tylko ball joint na koncu.
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 12
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: panWiadr0 »

Klinowanie stołu aby nie poruszał się w XY jest zależne od czego? Od kątów? Zastanawiam się czy nawet jeżeli stół będzie na planie trójkątna równobocznego to czy przy 120st rozwarcia będzie stawiać dostateczny opór? Czy 120st nie będzie powodować rozpychania osi?

Chciałem być mądry ale mi nie wyszło :]
Awatar użytkownika
Janek_Porzycz
Postów w temacie: 76
Posty: 743
Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
x 491

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Janek_Porzycz »

On jest na planie trojkata rownobocznego podparty dokladnie tak jak mowisz. Powinno to zadzialac jak na moj chlopski rozum. F360 tez twierdzi ze zadziala. Hgw
Holgin
Postów w temacie: 10
Posty: 939
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 479

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Holgin »

Fusion 360 widzi idealny, bezluzowy świat. A jak to poskładasz na rzeczywistych komponentach z luzami, to stół będzie tańczył ;)
panWiadr0
Awatar użytkownika
Janek_Porzycz
Postów w temacie: 76
Posty: 743
Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
x 491

Re: UltiV-slot XD 2

Post autor: Janek_Porzycz »

Holgin pisze:Fusion 360 widzi idealny, bezluzowy świat. A jak to poskładasz na rzeczywistych komponentach z luzami, to stół będzie tańczył ;)
Pewnie tak. Kto wie moze kiedys zobaczymy. Podoba mi sie taka koncepcja po prostu i wcale nie mowie ze jest idealna :p
ODPOWIEDZ

Wróć do „RepRap - buduję”