Pierwszy wydruk to był Marvin (0,2mm, 40mm/s), a potem przyszła Sowa (grubości warstwy nie pamiętam - 0,16 lub 0,2, prędkość 50mm/s). Przyspieszenie i szarpnięcie domyślne - 500mm/s2 i 10mm/s (classic jerk) Wszystko ładnie pięknie, wydrukowałem stację do ładowania i zauważyłem, że krawędzie modelu są zaokrąglone. Początkowo myślałem, że to przez bezwładność ekstrudera czy stołu, ale nie bo zaokrąglenie wychodzi także w kierunku przeciwnym, niż zmiana ruchu na kolejną oś (w przypadku bezwładności dysza/lub stół/ wyszłaby poza obrys tylko w osi ruchu. Wydrukowałem więc kostkę forumową, slicer IdeaMaker, warstwa 02, 1 ścianka, dysza 0,4 i wyszła tragicznie, głównie przez dziwne retrakcje, nawet na prędkości 20mm/s były w specyficznych miejscach braki w ekstruzji tak poważne, że robiły się dziury. Jednakże zauważyłem, że przy prędkości 60, 80 i więcej, ścianka kostki jest grubsza na końcu drogi przed zmianą kierunku druku, a cieńsza na początku, zaś na rogu ewidentnie podawane jest za dużo materiału i stąd zaokrąglenia na rogach. Na kostce 20mm/s grubość ścianki jest OK ale zgrubienie nadal jest minimalne:
Kostka 20mm/s: Drukowałem też kostki z prędkością 100mm/s i wady się powiększały, ale nie zauważyłem nawet śladu ghostingu (jedynie na kostce 80mm/s delikatny ghosting), ale że kostka mała, to nie rozpędza się tak głowica (min. czas drukowania warstwy miałem ustawiony na 1s), więc powiększyłem kostkę do 40mm i użyłem trybu wazy, by wyeliminować retrakcje.
Kostka 80mm/s z kontrolą szarpnięcia zmniejszoną do 5mm/s jak i też 80mm/s, ale bez kontroli szarpnięcia, wychodzi pięknie, ale grubość ścianki ciągle jest zmienna (0,33mm w 1/5 długości boku i 0,48mm pod sam koniec) a krawędzie zaokrąglone. W jednym miejscu widać problemy z ekstruzją - zaraz za końcem napisu reprapy .pl, już na kolejnym boku, widać na zdjęciu na górnej kostce, ta poniżej wydrukowana z 80mm/s i szarpnięciem zmniejszonym do 5mm/s: Poprawy w grubości ścianki nie zauważyłem.
Potem poszła kostka z 30mm/s (przyspieszenie i szarpnięcie domyślne) i wyszło prawie dobrze- minimalne zaokrąglenie i wystające poza obrys tylko w kierunku ruchu danej osi Chciałem zmusić drukarkę do ghostingu i zadałem ustawienia - 100mm/s, przyspieszenie 1000mm/s2, szarpnięcie 20mm/s i "niestety" się do nie udało: Co akurat mnie cieszy. Jedynie na ściankach oznaczonych Y delikatne ślady ghostingu ale zupełnie akceptowalne, nie widoczne na 1. rzut oka.
Krawędzie totalnie skopane, może to już wpływ za dużej ilości materiału w tym miejscu i prędkości (chłodzenie?)
W firmare linear advance mam wyłączone, ale mam włączone takie coś:
Być może ma to jakiś związek./**
* S-Curve Acceleration
*
* This option eliminates vibration during printing by fitting a Bézier
* curve to move acceleration, producing much smoother direction changes.
*
* See https://github.com/synthetos/TinyG/wiki ... -Explained
*/
#define S_CURVE_ACCELERATION
Problem tych krawędzi jest dla mnie dość istotny bo przeszkadza mi wybitnie w drukowaniu prawidłowych, pasujących do siebie elementów różnych urządzonek...
Czy moglibyście podpowiedzieć, jak to poprawić?