Strona 1 z 1

Braki w modelu

: 17 mar 2021, 15:40
autor: Cerber85
Witam
Mam problem wstawiam model co CURE i na pierwszy rzut ok wszystko jet ok ale po pocięciu znika mi część motelu (patrz zdj ) co robię źle ?

Re: Braki w modelu

: 17 mar 2021, 15:41
autor: FlameRunner
Patrz, co Ci mówi slicer. Masz wadliwy model.

Re: Braki w modelu

: 17 mar 2021, 15:58
autor: marviz
Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?

Re: Braki w modelu

: 17 mar 2021, 16:24
autor: japim
marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Alternatywnie jeżeli model robiony był np w Sketchupie - to możliwe że powierzchnie są poodwracane. Czyli model w tych miejscach jest wywinięty na lewą stronę... Widać to w postaci innego koloru (szary vs biały)

Re: Braki w modelu

: 17 mar 2021, 17:24
autor: marviz
japim pisze:
marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Alternatywnie jeżeli model robiony był np w Sketchupie - to możliwe że powierzchnie są poodwracane. Czyli model w tych miejscach jest wywinięty na lewą stronę... Widać to w postaci innego koloru (szary vs biały)
W przypadku modelowania z poligonami gdzie jeden ma odwrócone normale nawet nie da się zweldować bo zwykle tylko jeden vertex się zwelduje.

W 3Ds Max jest bardzo łatwo sprawdzić gdzie otwarty jest model, wystarczy Edit Poly > przejść na subedit Boundry i CTRL+A, odrazu zaznacza edge tworzące otwór. Można też STL Check ale wolę manualne metody.

Re: Braki w modelu

: 17 mar 2021, 18:27
autor: japim
marviz pisze: W przypadku modelowania z poligonami gdzie jeden ma odwrócone normale nawet nie da się zweldować bo zwykle tylko jeden vertex się zwelduje.

W 3Ds Max jest bardzo łatwo sprawdzić gdzie otwarty jest model, wystarczy Edit Poly > przejść na subedit Boundry i CTRL+A, odrazu zaznacza edge tworzące otwór. Można też STL Check ale wolę manualne metody.
Nie wiadomo w czym było robione. "reversed normals" lub "non manifold body" to główne problemy STLowych modeli. Mogą być też 2 lub więcej wspólnych powierzchni..
3Ds Max to niezła armata do naprawiania STLi...
Już lepiej Netfabb Basic. Też wyświetli otwarte krawędzie i można ręcznie domknąć nowymi trójkątami.

Re: Braki w modelu

: 17 mar 2021, 19:35
autor: Cerber85
marviz pisze:Masz niezamknięte przestrzenie w modelu. Jeśli poligonami to sprawdź czy wszystko zweldowane jest, jak w jakimś cadzie to też sprawdź czy wszystkie powierzchnie są ze sobą połączone.

Skąd masz ten model? Sam modelowałeś? W czym?
Robione w SketchUpie , z dostępnych modeli plus lekkie przeróbki. Oryginalny model też ma problemy z pozamykanymi liniami. na ten moment działam metodą prób i błędów powoli zamykam model.
Choć fajnie by było gdyby był do tego program wtyczka

Re: Braki w modelu

: 17 mar 2021, 19:56
autor: dziobu
Cerber85 pisze:Robione w SketchUpie ,
(...)
Choć fajnie by było gdyby był do tego program wtyczka
Rozwiązują 99% problemów.