Nawijarka drutu na szpulki
: 23 sie 2021, 14:48
Potrzebuję zbudować nawijarkę do drutu. Bazą będzie podobny projekt jaki znalazłem na thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:4338142
Przy pomocy enkodera będą wprowadzane dane:
- szerokość szpulki,
- ilość obrotów,
- średnica drutu.
Do dyspozycji mam ramps 1,4 + mega 2560 + RepRap discount smart controler (tekstowy z enkoderem i SD. SD nie bedeie na razie używane)
Działa to tak, że silnik krokowy napędza szpulkę, na którą nawijany jest drut. Drugi silnik napędza śrubę trapezową do której przymocowany jest wodzik. Przez oczko w wodziku drut jest równomiernie nawijany tam i z powrotem. Z jednej strony szpulki jest wyłącznik krańcowy. Długość cewki jest definiowana z poziomu LCD.
Z częścią mechaniczną sobie poradzę.
Z częścią programu potrzebuję pomocy.
Do projektu z thingiverse dołączony był kod, pisany pod sterownik Plex.
Myślę, że na początek potrzebuję dobrze zdefiniować bibloteki w sekcji „include”
#include <Arduino.h>
#include <gcode.h>
#include <AccelStepper.h> - tu jest A4988
#include <LiquidCrystal.h> - tu RP smat controler (20x4 + encoder)
#include <SimpleMenu.h>
#include <EEPROM.h>
#include <Plex.h> - tu jest ramps 1.4 z Mega2560
Przy pomocy enkodera będą wprowadzane dane:
- szerokość szpulki,
- ilość obrotów,
- średnica drutu.
Do dyspozycji mam ramps 1,4 + mega 2560 + RepRap discount smart controler (tekstowy z enkoderem i SD. SD nie bedeie na razie używane)
Działa to tak, że silnik krokowy napędza szpulkę, na którą nawijany jest drut. Drugi silnik napędza śrubę trapezową do której przymocowany jest wodzik. Przez oczko w wodziku drut jest równomiernie nawijany tam i z powrotem. Z jednej strony szpulki jest wyłącznik krańcowy. Długość cewki jest definiowana z poziomu LCD.
Z częścią mechaniczną sobie poradzę.
Z częścią programu potrzebuję pomocy.
Do projektu z thingiverse dołączony był kod, pisany pod sterownik Plex.
Myślę, że na początek potrzebuję dobrze zdefiniować bibloteki w sekcji „include”
#include <Arduino.h>
#include <gcode.h>
#include <AccelStepper.h> - tu jest A4988
#include <LiquidCrystal.h> - tu RP smat controler (20x4 + encoder)
#include <SimpleMenu.h>
#include <EEPROM.h>
#include <Plex.h> - tu jest ramps 1.4 z Mega2560