Strona 1 z 1

Fusion360 wymodelowanie obłości

: 12 wrz 2021, 15:23
autor: morf
Hej,

mam problem natury:
Jak to zrobic poprawnie (a nie kombinująć jak koń pod górkę).

Chciałbym wymodelowac kształt kabinki modelu, mam plany 2D, wyglądają tak:
Fusion360_ubOSBJW1Dt.png
Teraz o ile jestem w stanie bez problemu ogarnąć każdy z tych rzutów o tyle nie wiem jak to zrobic w Fusion360 w trzech wymiarach poprawnie...

Moj pomysl:
Zrobic w jednej plaszczyznie,
zrobic płaszczyzne styczną,
nałożyć ponownie canvas,
odrysowac,
ociąć itp...
Fusion360_WOcnfo6No1.png
Ale nadal nie wiem jak ladnie zrobic "łódkowy kształt" u spodu tak aby dwa boki schodziły się w jeden

Kojarze 100lat temu probowalem sil w 3DsMax, tam był widok 3 ekranów osi X,Y,Z gdzie mozna bylo nanieść blueprints i przesuwać pkty w przestrzeni. Ale moze to złe podejście.

Dzieki

Re: Fusion360 wymodelowanie obłości

: 12 wrz 2021, 15:32
autor: dziobu
Zrób 3 rzuty (X/Y/Z), wyciągnij każdy i zrób część wspólną z powstałych bloków.

Re: Fusion360 wymodelowanie obłości

: 12 wrz 2021, 15:49
autor: dziobu
Tu przykład na szybko. Wiem że łódka wygląda jak nasza gospodarka no ale jak wspomniałem: "na szybko" :D
u1.png
u2.png
u3.png
u4.png

Re: Fusion360 wymodelowanie obłości

: 12 wrz 2021, 15:49
autor: morf
Elegancko dzięki o to chodziło