epaka.pl - nie polecam
: 02 lis 2021, 11:14
Czesc,
zostawiam info, moze ktos przeczyta.
Chcialbym poinformnowac Was w sprawie z wg. mnie krzywdzacymi konsumentow praktykami serwisu epaka.pl, ktora nalicza wątpliwe dodatkowe oplaty weryfikacyjne paczki dlugo po jej doreczeniu.
Praktyka jest szeroka z tego co widze w opiniach innych klientow (https://www.trustpilot.com/review/epaka ... guages=all)
Epaka.pl jest to serwis umozliwiajacy nadanie przesylki kurierskiej wybranej firmy po wprowadzeniu wagi i wymiarow.
1. Z usług firmy skorzystałem składając zamowienie na przesyłke dn. 1-10-2021, wybralem przewoznika DHL
2. Zamowienie dostalo numer XXXXX w serwisie epaka.pl w kwocie 26,99 zł, która zostala natychmiastowo oplacona online.
3. Dnia 4-10-2021 paczka zostala doreczona do nadawcy, i tak tez raportowal @marek91
4. Dnia 20-10-2021 dostalem dwa dokumenty "Faktura nr XXXX" oraz "SPECYFIKACJA DO FAKTURY NR XXX" ,oba w zalaczniku) w kwocie 55zł
5.Po kontakcie z epaka.pl zostalem poinformowany, że "przewoźnik dokonał weryfikacji Pana zamówienia, i paczka została zakwalifikowana jako paczka niestandardowa z uwagi na brak prostopadłościennego, regularnego opakowania." Co oczywiscie nie jest prawda, bo paczka miala kształt prostopadłoscianu o zadeklarowanych wymiarach i wadze.
6. Dostalem tez skan etykiety, który przedstawil epaka.pl na ktorym zaznaczono opcje "NIESTANDARDOWY". Przy czym przy skladaniu zamowienia ja takiej opcji nie zaznaczalem.
Dzial windykacji neka mnie emailowo o zaplate tej faktury a dzial reklamacji "rozpatrzy" reklamacje dopiero po uiszczeniu tej kwoty. Jestem bardziej niz pewny, że po jej uiszczeniu juz nigdy tych pieniedzy nie zobacze.
Z mojej perspektywy dodatkowa oplata zostala naliczona nieslusznie, a ja nie dostalem zadnych sensownych dowodów, na podstawie ktorych została ona doliczona.
Moze ktos wie jak ja jako Konsument moge sie "bronic" przed takimi nieslusznymi praktykami.
Czy faktycznie jestem zobligowany do oplacenia tej faktury?
Napisalem podobne pismo z prosba o porade do UOKiK.
zostawiam info, moze ktos przeczyta.
Chcialbym poinformnowac Was w sprawie z wg. mnie krzywdzacymi konsumentow praktykami serwisu epaka.pl, ktora nalicza wątpliwe dodatkowe oplaty weryfikacyjne paczki dlugo po jej doreczeniu.
Praktyka jest szeroka z tego co widze w opiniach innych klientow (https://www.trustpilot.com/review/epaka ... guages=all)
Epaka.pl jest to serwis umozliwiajacy nadanie przesylki kurierskiej wybranej firmy po wprowadzeniu wagi i wymiarow.
1. Z usług firmy skorzystałem składając zamowienie na przesyłke dn. 1-10-2021, wybralem przewoznika DHL
2. Zamowienie dostalo numer XXXXX w serwisie epaka.pl w kwocie 26,99 zł, która zostala natychmiastowo oplacona online.
3. Dnia 4-10-2021 paczka zostala doreczona do nadawcy, i tak tez raportowal @marek91
4. Dnia 20-10-2021 dostalem dwa dokumenty "Faktura nr XXXX" oraz "SPECYFIKACJA DO FAKTURY NR XXX" ,oba w zalaczniku) w kwocie 55zł
5.Po kontakcie z epaka.pl zostalem poinformowany, że "przewoźnik dokonał weryfikacji Pana zamówienia, i paczka została zakwalifikowana jako paczka niestandardowa z uwagi na brak prostopadłościennego, regularnego opakowania." Co oczywiscie nie jest prawda, bo paczka miala kształt prostopadłoscianu o zadeklarowanych wymiarach i wadze.
6. Dostalem tez skan etykiety, który przedstawil epaka.pl na ktorym zaznaczono opcje "NIESTANDARDOWY". Przy czym przy skladaniu zamowienia ja takiej opcji nie zaznaczalem.
Dzial windykacji neka mnie emailowo o zaplate tej faktury a dzial reklamacji "rozpatrzy" reklamacje dopiero po uiszczeniu tej kwoty. Jestem bardziej niz pewny, że po jej uiszczeniu juz nigdy tych pieniedzy nie zobacze.
Z mojej perspektywy dodatkowa oplata zostala naliczona nieslusznie, a ja nie dostalem zadnych sensownych dowodów, na podstawie ktorych została ona doliczona.
Moze ktos wie jak ja jako Konsument moge sie "bronic" przed takimi nieslusznymi praktykami.
Czy faktycznie jestem zobligowany do oplacenia tej faktury?
Napisalem podobne pismo z prosba o porade do UOKiK.