Strona 1 z 3

Chwyt anatomiczny

: 31 sty 2023, 23:59
autor: Berg
Macie jakiś pomysł jak najsprawniej zrobić chwyt pasujący do dłoni?

Najlepiej parametryczny. Tak by łatwo można było korygować np grubość palca.

Zacząłem od modelowania samego chwytu ale zarzuciłem.

Kolejny pomysł to było zrobić dłoń i odcisnąć ją w detalu.

Tak, że pytanie raczej powinno brzmieć: jak zrobić dłoń?

Coś zrobiłem we FreeCAD ale nakład pracy jest niewspółmierny do efektu. Jakieś narzędzie by zrobić prosty szkielet palców i jakoś wirtualnie oblać to ciałem?
Zrzut ekranu 2023-01-31 o 23.53.15.png
Zrzut ekranu 2023-01-31 o 23.47.40.png
Zrzut ekranu 2023-01-31 o 23.42.51.png
Zrzut ekranu 2023-01-31 o 23.42.40.png

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 00:07
autor: Andrzej_W
A nie ma jakiejś gotowej ręki np. na GrabCad ?

Znalazłem jedną https://grabcad.com/library/right-hand-reference-1

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 08:32
autor: Berg
No są. Tylko ja potrzebuję nie tyle rękę, co "generator dłoni". Większa, mniejsza, bardziej, mniej zaciśnięta.

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 08:51
autor: czosnyk1
Do takich rzeczy zwykły CAD raczej średnio się nadaje. Na twoim miejsc zainteresowałbym się raczej blenderem. Jest sporo gotowych modeli np.:

https://free3d.com/pl/3d-model/rigged-hands-28855.html

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 09:29
autor: Adinfo
Berg pisze:Macie jakiś pomysł jak najsprawniej zrobić chwyt pasujący do dłoni?
Gdybyś nie znalazł w najbliższym czasie jakiegoś sensownego rozwiązania pamametrycznego to możemy się wpisac na pobranie odcisku dłoni np. od:
@Adinfo (ja), @dziobu, @GUTEK, @PanWiadr0
z tego średnia - wyjdzie Ci idealna dłoń :mrgreen:

A tak serio jak by wziąć pod uwagę rozłożoną na płasko dłoń - i wg. tego sparametryzować odległość od palców i np. od środka dłoni - przyjąć kilkanaście punktów do obliczeń, wtedy w przestrzeni w programi wygiąć ją - wg końców palca i zakrzywienia w dłoni aby uzyskać efekt "trzymania gryfu - takiej zaciśniętej dłoni. Uzyskanie uwypuklenia - np. okrągłych palców przyjąć proporcjonalnie do długości palców/rozmiaru dłoni albo też parametrycznie co by obwód na palcach sie nieco zmieniał. Nie wiem jaki program to ogarnie, bo darmówki to raczej średnio.

Zacząć można by od np. odcisku swojej dłoni - obrysować ołówkiem, zeskanować i podłożyć w programie 3D to naniesienia punktów charakterystycznych - wtedy wygenerować parametrycznie z tego dłoń przestrzennie.

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 10:41
autor: mcxmcx
co prawda pomogę komuś sobie przedłużyć, ale czy nie pomyślał kolega o odcisku i skanie?

jako personalizowane dla users, i zawsze działa najlepiej.

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 10:48
autor: Adinfo
mcxmcx pisze:co prawda pomogę komuś sobie przedłużyć...
Komu przedłużasz to już Twoja prywatna sprawa.

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 11:13
autor: Rozarh
Robiłem kiedyś w OpenSCAD bibliotekę do generowania tuneli powietrznych - po uproszczeniach powinna móc być w stanie narysować dłoń - tunele były prostokątne i puste w środku - trzeba by zmienić na okrągłe i usunąć "pustkowanie" środka. A jak już będzie dłoń to się ja "odejmie" od kolby i będzie uchwyt anatomiczny :)

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 11:34
autor: Berg
Idea zrobienia tego w OpenSCAD w sumie podoba mi się najbardziej.
@Adinfo - postaram się sprawdzić. pomysł z tym by to zrobić poprzez wyginanie "arkusza"

Odnośnie odcisków, skanów - wychodzi to paskudnie. Ta dłoń powinna być taka uproszczona.

Re: Chwyt anatomiczny

: 01 lut 2023, 11:56
autor: majek
W OpenSCADzie zrobiłem sobie prosty moduł do wyciągania dowolnego kształtu po ścieżce, gdzie punkty pośrednie mogą być również dowolnie obrócone:
https://github.com/majekw/vn-corexy/blo ... b.scad#L54
a tu użycie https://github.com/majekw/vn-corexy/blo ... scad#L1479

Chociaż lepiej pewnie użyć gotowca z biblioteki https://github.com/JustinSDK/dotSCAD , bo tam można nawet po bezierze to sobie zrobić.