Pierwsza warstwa to podstawa

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
J.A.
Postów w temacie: 7
Posty: 231
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Pierwsza warstwa to podstawa

Post autor: J.A. »

"Pierwsza warstwa, to podstawa dobrego wydruku" Takie zdanie przeczytałem kilka dni temu na Forum. Trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić, ale min. w związku z powyższym naszły mnie takie wątpliwości/pytania. Proszę się nie śmiać, ja ciągle jestem zieloniutki.
Otóż jeżeli w domyślnych ustawieniach slicera (Cura) pierwsza warstwa ma 0,3 mm, a poziomowanie stołu robimy na 0,1+ mm, to pierwsza warstwa ma faktycznie 0,4+. Moja drukarka na pewno nie wie ile nad stołem jest dysza, a skoro od pozycji "0" podnosi się na 0,3 i tak drukuje, to drukuje z grubością 0,4. Czy się mylę?
Przy okazji choć to inna kwestia, ale pokrewna.
W dymkach podpowiedzi slicera odnośnie szerokości ścieżki jest coś takiego: "szerokość ścieżki zasadniczo powinna odpowiadać średnicy dyszy, jednakże nieznaczne zmniejszenie tej wartości może poprawić jakość wydruku". Co to znaczy nieznaczne? 0,05, czy raczej 0,01 mm? I jeżeli ścianie składa się z 3 ścieżek, to po zmniejszeniu jej szerokości powinno się także odpowiednio zmniejszyć szerokość ściany?
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
Awatar użytkownika
Jarewa
Drukarz
Postów w temacie: 6
Posty: 1602
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 369

Re: Pierwsza warstwa to podstawa

Post autor: Jarewa »

J.A. pisze: a poziomowanie stołu robimy na 0,1+ mm?
Poziomowanie stołu zawsze robimy najlepiej na 0.00mm. Gdzie przeczytałeś żeby robić na 0.1mm?
J.A.
Postów w temacie: 7
Posty: 231
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Re: Pierwsza warstwa to podstawa

Post autor: J.A. »

W instrukcji. Mam ustawić stół tak by dało się wysunąć przyrząd pomiarowy (znaczy dołączoną kartkę papieru) spomiędzy dyszy, a stołu. Ale używam szczelinomierza 0,09mm.
Załączniki
Screenshot 2023-02-4 o 18.00.52.png