TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
-
- Postów w temacie: 4
- Posty: 98
- Rejestracja: 13 sie 2022, 15:45
- Drukarka: AI3MS,direct,klipper
- x 14
TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
Ponieważ poprzedni układ padł, musiałem wymienić ekstruder w mojej Anycubic mega S. Padło na Titana Aero z Trianglelabs. Wydawało się, że pójdzie łatwo ale było wręcz odwrotnie. Po całym dniu walki z niemożliwością ustawienia pierwszej warstwy, leżąc już przed drukarką zauważyłem że głowica drukowana z Pet-g częściowo się odkształciła. Połączyłem to z wysoką temperaturą silnika (kopia Nema17 23 mm).Od razu dodam, że nie ma możliwości założenia radiatora na silnik. Przypomniałem sobie, że ustawiałem kiedyś Vref na TMC2209 na wartość 1V. Szukając informacji w internecie obniżyłem najpierw na 0,7V (nadal gorący) a następnie na 0,6V (wyraźnie chłodniejszy). O ile z pla nie było problemu to już przy próbie podania PET-G silnik gubi kroki. Podniosłem więc spowrotem na 0,7V, drukuje nową głowicę z Pet-g ale silnik w trakcie druku jest bardzo gorący. Nie mam niestety termometru, pomiar termoparą wykazuje 50 stopni na obudowie silnika.
Drukarka to Anycubic Mega S, RPi z Klipperem, 4x2209 no i ten jeszczęsny Titan aero
Drukarka to Anycubic Mega S, RPi z Klipperem, 4x2209 no i ten jeszczęsny Titan aero
-
- Postów w temacie: 4
- Posty: 98
- Rejestracja: 13 sie 2022, 15:45
- Drukarka: AI3MS,direct,klipper
- x 14
Re: TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
dane takiego silnika z aukcji TL:
NEMA 17
Liczba faz 2
Krok po kroku
Kąt 1.8 ° deg.
Napięcie znamionowe 5.5V
Prąd znamionowy/faza 1A (wartość szczytowa)
Rezystancja fazowa 5, 5Ω ± 10%(20 ℃)
Indukcyjność fazowa 6,7mh ± 20%(1kHz 1V RMS)
Trzymając momentu obrotowego 2.0 kg
NEMA 17
Liczba faz 2
Krok po kroku
Kąt 1.8 ° deg.
Napięcie znamionowe 5.5V
Prąd znamionowy/faza 1A (wartość szczytowa)
Rezystancja fazowa 5, 5Ω ± 10%(20 ℃)
Indukcyjność fazowa 6,7mh ± 20%(1kHz 1V RMS)
Trzymając momentu obrotowego 2.0 kg
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 2011
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
A jak ustawisz prąd na stepsticku extrudera na 0.8A to co się dzieje?
@edit - zasada kciuka jest taka że jeśli możesz chwycić silnik palcami i przytrzymać to jest ok, nawet jeśli uważasz że jest "gorący". Ja sprawdzałem pirometrem i 70 stopni na obudowie silnika jest jeszcze ok i dla mnie to granica że już nie mogę przytrzymać silnika bo zbyt gorący. Jednocześnie części PETG przy takiej temp mi się nie odkształcają.
@edit - zasada kciuka jest taka że jeśli możesz chwycić silnik palcami i przytrzymać to jest ok, nawet jeśli uważasz że jest "gorący". Ja sprawdzałem pirometrem i 70 stopni na obudowie silnika jest jeszcze ok i dla mnie to granica że już nie mogę przytrzymać silnika bo zbyt gorący. Jednocześnie części PETG przy takiej temp mi się nie odkształcają.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- roman
- Postów w temacie: 1
- Posty: 506
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 344
Re: TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
Może spróbuj wydrukować głowice z PLA HD, choć nie wiem czy nie ulegnie "zmęczeniu" z czasem, albo ASA ?
btw. To był właśnie decydujący argument dla którego nie zdecydowałem się na directa w stylu Titan Areo w swojej i3 mega, i poszedłem w "stary", ciężki i niemodny już BMG. Ze względu na budowe ramy nie da się na silniku, czyli "z boku" dołożyć radiatorów bez zmniejszenia pola roboczego (chyba, że jest jakiś sposób o którym nie wiem).
U mnie silnik tak się grzeje, że założenie radiatora kompletnie nic nie dało, po godzinie druku był tak gorący, że nie dało się go dotknąć nawet na chwile, więc zamontowałem dodatkowy wentylatorek. Głowica wygląda jak działo armatnie, dodatkowy ciężar no i jerki mam na 5-8, ale spełnia swoje zadanie. Ustawienie napięcia na silnku nawet nie próbowałem, bo pamiętam, że i tak mam już ustawione na najmniejszą możliwą (czyt. niesprawiającą problemów) wartość (również na stepstickach 2209).
btw. To był właśnie decydujący argument dla którego nie zdecydowałem się na directa w stylu Titan Areo w swojej i3 mega, i poszedłem w "stary", ciężki i niemodny już BMG. Ze względu na budowe ramy nie da się na silniku, czyli "z boku" dołożyć radiatorów bez zmniejszenia pola roboczego (chyba, że jest jakiś sposób o którym nie wiem).
U mnie silnik tak się grzeje, że założenie radiatora kompletnie nic nie dało, po godzinie druku był tak gorący, że nie dało się go dotknąć nawet na chwile, więc zamontowałem dodatkowy wentylatorek. Głowica wygląda jak działo armatnie, dodatkowy ciężar no i jerki mam na 5-8, ale spełnia swoje zadanie. Ustawienie napięcia na silnku nawet nie próbowałem, bo pamiętam, że i tak mam już ustawione na najmniejszą możliwą (czyt. niesprawiającą problemów) wartość (również na stepstickach 2209).
-
- Postów w temacie: 4
- Posty: 98
- Rejestracja: 13 sie 2022, 15:45
- Drukarka: AI3MS,direct,klipper
- x 14
Re: TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
Zwiększyłem napiecie na 0,75V. Na przeskakuje, głowica się nie topi na razie.
Mam inny problem. Po zmianie z bowdena mam problem z nadmierną ilością filamentu podawanego na pierwszą warstwę. Jak zmienie na 70% to jest ok. Ekstruder był kalibrowany. Zastanawia mnie treść w pliku konfiguracyjnym dotycząca Nema 17 - może powinienem tam coś zmienic?
Mam inny problem. Po zmianie z bowdena mam problem z nadmierną ilością filamentu podawanego na pierwszą warstwę. Jak zmienie na 70% to jest ok. Ekstruder był kalibrowany. Zastanawia mnie treść w pliku konfiguracyjnym dotycząca Nema 17 - może powinienem tam coś zmienic?
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 2011
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
Ustaw jak człowiek 80% prądu na silniku czyli te 0.8 ampera (musisz sam wyliczyć tę wartość). Bez tego to możemy sobie gdybać.marcin86 pisze:Zwiększyłem napiecie na 0,75V.
Jeśli ekstruder podaje 100mm na zadane 100mm a problem występuje tylko na pierwszej warstwie to ja obstawiam że masz stół za blisko.marcin86 pisze:Jak zmienie na 70% to jest ok. Ekstruder był kalibrowany. ?
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
-
- Postów w temacie: 4
- Posty: 98
- Rejestracja: 13 sie 2022, 15:45
- Drukarka: AI3MS,direct,klipper
- x 14
Re: TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
Zgodnie z tym kalkulatorem:
https://learn.watterott.com/silentstepstick/faq/
0,8 A to 1,13V. Problem zaczął się od tego, że przy 1V silnik stopił mi głowicę (już jest na nowej). Nie wiem więc czy to dobry pomysł.
Podniosłem teraz na 0,8V.
Drugi problem dotyczył pierwszej warstwy i po wielu próbach kalibrowania wszystkiego odnalazłem chyba przyczynę.
korzystam z Cury i czasem dawałem pierwszą warstwę delikatnie wyższą (+0,05). Okazuje się, że po wrzuceniu gcode do klippera ten zwiększa ekstruzję ale nie zmienia wysokości dyszy. Po zmianie wysokości pierwszej warstwy na taką jak pozostałe otrzymuję gładką warstwę.
https://learn.watterott.com/silentstepstick/faq/
0,8 A to 1,13V. Problem zaczął się od tego, że przy 1V silnik stopił mi głowicę (już jest na nowej). Nie wiem więc czy to dobry pomysł.
Podniosłem teraz na 0,8V.
Drugi problem dotyczył pierwszej warstwy i po wielu próbach kalibrowania wszystkiego odnalazłem chyba przyczynę.
korzystam z Cury i czasem dawałem pierwszą warstwę delikatnie wyższą (+0,05). Okazuje się, że po wrzuceniu gcode do klippera ten zwiększa ekstruzję ale nie zmienia wysokości dyszy. Po zmianie wysokości pierwszej warstwy na taką jak pozostałe otrzymuję gładką warstwę.
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 2011
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: TL Titan aero, wysoka temperatura silnika
Aby policzyć vref musisz wiedzieć jaki masz rezystor na plytce (Rsense). Zobacz na aukcji lub sprawdz w datasheet tego konkretnego stepsticka (wartość ta będzie zależna od producenta i może od wersji). Tutaj masz więcej info:
https://all3dp.com/2/vref-calculator-tm ... 208-a4988/
Ja nadal uważam że poprawnie ustawiona wartość nie będzie topiła PETGu.
https://all3dp.com/2/vref-calculator-tm ... 208-a4988/
Ja nadal uważam że poprawnie ustawiona wartość nie będzie topiła PETGu.
dragonn
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce