Smugi na wydruku.

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
PanMarakujka
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2023, 12:46
x 1

Smugi na wydruku.

Post autor: PanMarakujka »

Witam.
Jestem początkujący w tematyce druku 3d i natknąłem na problem. Nie umiem sobie poradzić ze smugami na wydruku. Próbowałem zmieniać długość i prędkość retrakcji, prędkość i temperaturę druku, rozmieszczenie modelu na blacie i nic nie pomogło. Filament który używam to pet-g marki 3dactive oraz nebula. Materiał nie naciągnął wody bo jest nowiutki. Drukarka to Anycubic Vyper.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Załączniki
Jeden.png
Dwa.png
Awatar użytkownika
Jarewa
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 1597
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 365

Re: Smugi na wydruku.

Post autor: Jarewa »

PID stołu dobrze zrobiony??

Skoro zmieniałeś temperaturę dyszy i nic nie pomogło to zdecydowanie filanament do d...y, a że nowy wcale nie oznacza że bez wad.
Awatar użytkownika
fyme
Postów w temacie: 1
Posty: 383
Rejestracja: 06 sty 2021, 15:50
Drukarka: Prusa MK3s+
x 518

Re: Smugi na wydruku.

Post autor: fyme »

Miałem taki petg z 3dactive. Niejednolity kolor na szpuli.
roman
Awatar użytkownika
majek
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 794
Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
x 451

Re: Smugi na wydruku.

Post autor: majek »

PanMarakujka pisze: 12 lut 2023, 13:56 Materiał nie naciągnął wody bo jest nowiutki
To nic nie znaczy, worki jednak przepuszczają wilgoć, nie natychmiast, ale w ciągu kilku miesięcy wilgoć wewnątrz może dojść do poziomu otoczenia, zwłaszcza jak ktoś zaoszczędził i nie wsadził pochłaniacza wilgoci do środka. Nie wiesz ile i w jakich warunkach była rolka przechowywana po wyprodukowaniu. A akurat mam jakiś 3DActive i widzę, że nie dają pochłaniacza...
Wysusz i sprawdź ponownie.
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 2
Posty: 508
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27