Strona 1 z 1

F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 10:22
autor: morf
Czesc,

chcialem wymodelowac cos takiego:

Czyli na dole postawa koła, na gorze przejscie w prostokąt.
chrome_tIIGI5oVFR.png
Jak to zrobic jak najbardziej "fusionowo"?

Dzieki

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 11:05
autor: bukszpryt
2 szkice w miejscach w których masz zadane przekroje i loft od jednego do drugiego.

Ps. Mam nadzieję, że nie pomyliłem nazwy funkcji, nie mam f360 przed sobą i pisze z pamięci.

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 11:06
autor: kaluza
Tak jak w każdym innym :D
Płaszczyzna A szkic kwadrat
Płaszczyzna B szkic koła
Wyciągnięcie po profilach
Ewentualnie linie prowadzące w szkicu 3D osobno

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 11:10
autor: morf
Probowalem Loftem ale troche nie tak to wychodzi jak na przykladzie, bo przejscie jest płynne i robi sie koszmarek.

pomyslalem ze wyciagne normalnie a "wytne" po sciezce gornego prostokątu Sweepem, wyszlo ostatecznie tak:
Fusion360_MQj7YEtZXm.png
Potem shell i jest chyba git :cool2:
Fusion360_1bnu3GRJpV.png
pytanie na ile to jest wg. tzw. best practices na ile "na rympał", aczkolwiek działa

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 11:31
autor: bukszpryt
do lofta można chyba dodać ścieżki, po których ma być wyciągnięty kształt.


Na yt jest niezła seria case studies, w której w kilkuminutowych filmach gość opisuje jak zrobić właśnie tego typu elementy pokazując przy okazji jak to "powinno się robić" nie na pałę.

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 12:28
autor: JGFTW
Również próbowałem lofta i nie wychodzi.

bukszpryt pisze: 16 lut 2023, 11:31 do lofta można chyba dodać ścieżki, po których ma być wyciągnięty kształt.
Wiesz jak się coś takiego robi albo jak się nazywa taka opcja?

Cóż, ja też zrobiłbym to poprzez dwa szkice - okrąg i kwadrat zaoblony na rogach - później wyciągnięcie okręgu i wycięcie kształtu.
Jak ściąć te rogi to jest sporo opcji można też construct - plane at angle i wtedy ściąć, ale chyba sweep najszybciej.

Tu też podobnie tzw variable chamfer: https://www.youtube.com/watch?v=QsbNcs_IeG8

Po wycięciu można albo shell albo wycięcie wnętrza górnym szkicem (kwadratem) i dolnym z offsetem o grubości ścianki, gdzie dolny to pewnie trzeba wyciągnąś pod kątem, żeby nie zjadł całego modelu. ;)
3ce02149-96bc-4ebc-bc26-9f480ntsa.png
3ce02149-96bc-4ebc-bc26-cd0732d9afcb.PNG


A co to w ogóle jest? ;)

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 13:29
autor: bukszpryt
JGFTW pisze: 16 lut 2023, 12:28
bukszpryt pisze: 16 lut 2023, 11:31 do lofta można chyba dodać ścieżki, po których ma być wyciągnięty kształt.
Wiesz jak się coś takiego robi albo jak się nazywa taka opcja?
jak będę pamiętał, to po robocie odpalę f360 i spróbuję to rozpracować.

robiąc to na pałę, bez silenia się na jakieś ładne rozwiązania, ja bym zrobił po prostu cylinder i odciął mu co trzeba, a na koniec zrobił otwór w środku.

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 17:08
autor: bukszpryt
Jednak w tym przypadku loft na railach nie jest dobrym rozwiązaniem.
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie 1.PNG
Chyba jednak najprostsze rozwiązanie z odcięciem fragmentów z cylindra będzie wystarczające.
Przechwytywanie2.PNG
Ewentualnie rozwiązanie ze sweepem po górnym prostokącie, bo to chyba najładniej wychodzi:
Przechwytywanie3.PNG
Kanał o którym wspominałem wcześniej: https://www.youtube.com/@Fusion360School/videos

Re: F360 - wykonanie bryły zmieniajacej podstawy

: 16 lut 2023, 17:59
autor: morf
Czyli wychodzi ze to, co sobie sam wykombinowalem jest nie dosc ze słusze to jeszcze potwierdzone niejako niezaleznie :)
Z radosci idę zjeść kolejnego pączka.

Dzieki za odzew i pozostalem "metody" zawsze mozna sie czegos nauczyc!