kurs skryptowania freecad

Programy do projektowania CAD
bukszpryt
Postów w temacie: 3
Posty: 336
Rejestracja: 05 cze 2019, 21:21
x 99

kurs skryptowania freecad

Post autor: bukszpryt »

Znacie jakiś kurs/tutorial modelowania we freecad przy pomocy skryptów, który byłby warty polecenia? Na udemy jest bieda w tym temacie.
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 3
Posty: 506
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
x 344

Re: kurs skryptowania freecad

Post autor: roman »

Kursów od tego raczej nie znajdziesz. Ja robiłem tak:
- jakieś zupełne podstawy są opisane na wiki
- klikasz po UI co mniej więcej potrzebujesz do skryptu i patrzysz na konsole jakie polecenia lecą - w ten sposób się uczysz
- co do struktury klas to jest manual generowany, ale słaby
bukszpryt, Berg
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 3
Posty: 506
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
x 344

Re: kurs skryptowania freecad

Post autor: roman »

A, do tego masz funckje "wynieś obiekt do konsoli", w sensie, że jak wykonasz to polecenie (gdzieś tam trzeba kliknąć), to zaznaczony obiekt "leci" do konsoli (jego instancja), więc nie trzeba szukać, np przez nazwe. No i sama konsola ma autouzepełnienie. No ale nie oszukujmy się, do rasowego frameworka to mu daleko, to raczej taka partyzantka programistyczna, przynajmniej nauka w tym.
bukszpryt
Postów w temacie: 3
Posty: 336
Rejestracja: 05 cze 2019, 21:21
x 99

Re: kurs skryptowania freecad

Post autor: bukszpryt »

Czyli wszystko do ogarnięcia jedynie metodą prób i błędów. Chyba dam sobie na razie z tym spokój, bo nie ma sensu rozgrzebywać od zera kolejnego nowego zagadnienia które może być przydatne przy jednym pomyśle.
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 3
Posty: 506
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
x 344

Re: kurs skryptowania freecad

Post autor: roman »

Wielkiej nauki tam nie ma, najłatwiej to jak pisałem - klikasz po UI i patrzysz jakie polecenie generuje, bo tak to działa, że to co Ty klikasz to FC generuje na konsolli, prócz jakiś tam opcji typu user expierence. I to owszzem jest partyzantka, ale to fajnie widać co i jak robi (mmnóstwo śmieci tam też jest).

Podejrzewam, że skrypty się stosuje jako rozszerzenie funkcjonalności, której nie wynieśli do UI, oraz jak masz zrobić serie podobnych (ale nie takich samych) obiektów, które są na tyle "niepodobne", że żadną funkcją standardową tego nie ogarniesz, wtedy skrypty jak znalazł.

EDIT:
Pewnie rzadko będziesz potrzebował, ale zaznajomienie się ze skryptami w FC do poziomu "żeby w przyszłości się tego nie bać" jest stosunkowo proste.
bukszpryt
Postów w temacie: 3
Posty: 336
Rejestracja: 05 cze 2019, 21:21
x 99

Re: kurs skryptowania freecad

Post autor: bukszpryt »

do samego modelowania używam fusion 360. o skryptach myślałem pod kątem zrobienia czegoś na kształt generatora elementów do gry, w której są powtarzalne elementy w powtarzalnych miejscach, ale różnych konfiguracjach. Może jak będę miał wenę, to podejdę to z innej strony - sam python, bez freecada, albo coś takiego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „CAD-y”