PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 4
- Posty: 3224
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1594
PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
Czesc,
mam problem, który troche sam sobie wygenerowałem, ale zdaje sie slicer mnie pokonał.
1. Mam prosty model z wcięciami na magnesy w scianach - grubość boku 2.5mm, wcięcie na 1.8mm Model: 2. Chciałbym aby slicer pociągnął mi cały zewnętrzny obrys a "ten" się uparcie zaciął zeby tam robic to fragmentami.
Dzieki czemu wychodzi syfiascie na wydruku
Ustawienia, których próbowałem:
1. External perimeter first - true
2. Zmieniac extrternal perimeter extrusion width na roznice (2.5-1.8) = 0.7
3. Detect thin walls - false/true
4. Ensure vertical thickness - true/false
5. Malowac szew recznie itp
mam problem, który troche sam sobie wygenerowałem, ale zdaje sie slicer mnie pokonał.
1. Mam prosty model z wcięciami na magnesy w scianach - grubość boku 2.5mm, wcięcie na 1.8mm Model: 2. Chciałbym aby slicer pociągnął mi cały zewnętrzny obrys a "ten" się uparcie zaciął zeby tam robic to fragmentami.
Dzieki czemu wychodzi syfiascie na wydruku
Ustawienia, których próbowałem:
1. External perimeter first - true
2. Zmieniac extrternal perimeter extrusion width na roznice (2.5-1.8) = 0.7
3. Detect thin walls - false/true
4. Ensure vertical thickness - true/false
5. Malowac szew recznie itp
Done is better than perfect.
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 4
- Posty: 3224
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1594
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
Heh, brawo ja - czasami napisanie posta pomaga - po godzinie walki kolejny raz przekonałem się o tym ze trzeba uwazac na Arachne...
Na Classic wyglada pieknie
Na Classic wyglada pieknie
dziobu
Done is better than perfect.
- majek
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 783
- Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
- Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
- x 450
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
Cura na Arachne tnie prawidłowo, tylko na domyślnych ustawieniach mi na jednym z tych wcięć szew robi od zewnątrz.
morf
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 4
- Posty: 3224
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1594
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
W zasadzie to juz chyba nie kwestia #winaslicera,
Ale moze podpowiecie, jak zminimalizowac, no nadal niezo wyłazi i szukam ew jak zminimalizowac ten efekt. Zastanawiam się czy to te następne warstwy nieco nie wypychają tej zewnętrznej po prostu.
Probowałem roznych kombinacji:
External perimeter first - true/false
Przerobilem nieco model aby pasował w szerokości sciezek: Gcode z slicera:
Ale moze podpowiecie, jak zminimalizowac, no nadal niezo wyłazi i szukam ew jak zminimalizowac ten efekt. Zastanawiam się czy to te następne warstwy nieco nie wypychają tej zewnętrznej po prostu.
Probowałem roznych kombinacji:
External perimeter first - true/false
Przerobilem nieco model aby pasował w szerokości sciezek: Gcode z slicera:
Done is better than perfect.
- roman
- Postów w temacie: 4
- Posty: 506
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 344
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
kiedyś walczyłem z podobnym tematem i wyszło mi że najlepszy efekt daje:
- classic (nie arachne)
- grbuść ścianki przewężenia tak aby obrys w tym miejscu był podwójny (czyli jak dysza 0.4 to np od 0.6 w górę - to oczywiście zależne jest od innych parametrów)
- ustawienie szwów tak by obrys nie zaczynał/kończył w tym miejscu
I tak nie będzie idealnie, ale podwójny obrys, tak aby wyeliminować konieczność szwów (nawet od wewnątrz) dawało najlepszy efekt.
- classic (nie arachne)
- grbuść ścianki przewężenia tak aby obrys w tym miejscu był podwójny (czyli jak dysza 0.4 to np od 0.6 w górę - to oczywiście zależne jest od innych parametrów)
- ustawienie szwów tak by obrys nie zaczynał/kończył w tym miejscu
I tak nie będzie idealnie, ale podwójny obrys, tak aby wyeliminować konieczność szwów (nawet od wewnątrz) dawało najlepszy efekt.
- konradsdev1
- Postów w temacie: 3
- Posty: 455
- Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: VORON 0
- x 178
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
Mi wyszło, że to jednak jest #winaslicera.
Puściłem ten wydruk na dyszy 0.6 i wychodzi dokładnie tak jak u Ciebie bez względu na ustawienia prędkości i chłodzenia.
Żeby wymusić takie rysowanie ściany na Classic generator trzeba włączyć External perimeter first oraz wyłączyć Detect thin walls.
Przy takich ustawieniach ta ścianka rysowana jest podwójnie, dlatego wychodzi wypukła.
Tu akurat linia 8072 rysuje drugi raz w tym samym miejscu wytłaczając 0.83 mm filamentu.
morf
"Everybody needs a hobby" (Tony Stark).
VORON V0.2 (BTT SKR Pico + RPi 4B + Phaetus x Voron Dragon Hotend ST)
DIY MK4 + VORON Stealthburner (BTT SKR PRO V1.1 + RPi Zero 2 W)
VORON V0.2 (BTT SKR Pico + RPi 4B + Phaetus x Voron Dragon Hotend ST)
DIY MK4 + VORON Stealthburner (BTT SKR PRO V1.1 + RPi Zero 2 W)
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 4
- Posty: 3224
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1594
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
Faktycznie, przeoczylem to ze jezdzi tam dwukrotnie...
Nawet jak odhacze external perimeter first to tez jedzie 2gi raz tyle ze na końcu. Efekt jest ten sam.
Nawet jak odhacze external perimeter first to tez jedzie 2gi raz tyle ze na końcu. Efekt jest ten sam.
Done is better than perfect.
- roman
- Postów w temacie: 4
- Posty: 506
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 344
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
Może i dwa razy, ale (sądze) papu nałożył tyle ile sie należy, poeksperymentuj z szerokością tej ściany bliżej 2x extrusion width, wtedy zrobi dwa "legalne" zewnętrzne obrysy, nie będzie szwów ani takiego efektu.
- roman
- Postów w temacie: 4
- Posty: 506
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 344
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
Spojrzałem sobie na niektóre moje gcody i jednak jest babol i to nawet poważny. O ile to, że robi cienką "dokładke" nie jest jakąś tragedią, ale to, że bywa i tak, że robi ją najpierw, a tę właściwą jako drugą już tak. W ten sposób powstaje włosek, który albo ma małe szanse się skutecznie położyć, bo jest za cienki i pewnie tylko początek łapie albo się skumuluje na dyszy.
EDIT: Dobra, trzeba wyłączyć "Merging with perimeters", wtedy nie ma "podziałki" na dwa przebiegi
EDIT2: Flow się zgadza, tzn. jak robi dwa przebiegi to jest łącznie tyle samo papu gdy robi jeden.
EDIT: Dobra, trzeba wyłączyć "Merging with perimeters", wtedy nie ma "podziałki" na dwa przebiegi
EDIT2: Flow się zgadza, tzn. jak robi dwa przebiegi to jest łącznie tyle samo papu gdy robi jeden.
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu .png (4.5 KiB) Przejrzano 1124 razy
- konradsdev1
- Postów w temacie: 3
- Posty: 455
- Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: VORON 0
- x 178
Re: PS 2.5.2 - wymusić pociągniecie jednej ścieżki
To źle sądzisz albo piszesz o SuperSlicer.
Przy tych ustawieniach o których pisałem PrusaSlicer nakłada dokładnie 2 razy tyle co na jedną ścieżkę.
roman
"Everybody needs a hobby" (Tony Stark).
VORON V0.2 (BTT SKR Pico + RPi 4B + Phaetus x Voron Dragon Hotend ST)
DIY MK4 + VORON Stealthburner (BTT SKR PRO V1.1 + RPi Zero 2 W)
VORON V0.2 (BTT SKR Pico + RPi 4B + Phaetus x Voron Dragon Hotend ST)
DIY MK4 + VORON Stealthburner (BTT SKR PRO V1.1 + RPi Zero 2 W)