Strona 1 z 1

Fusion 360 wyciągnięcie nie proste

: 08 maja 2023, 20:03
autor: J.A.
Da się zrobić tak w F360 by szkic, powiedzmy sześciokąta wyciągnąć z jednoczesnym skrętem drugiej podstawy generowanej bryły?
Żeby wyjaśnić o co mi chodzi. Przy prostym wyciągnięciu np. sześciokąta powstaje prostopadłościan z dwiema sześciokątnym podstawami Chciałbym by te sześciokąty były względem siebie skręcone o powiedzmy 90°

Re: Fusion 360 wyciągnięcie nie proste

: 08 maja 2023, 20:11
autor: Kopytko
Narysuj 2 szkice odsunięte od siebie i w szkicu 3d narysuj linie po których obiekt bedziesz wyciągał przez loft.

Re: Fusion 360 wyciągnięcie nie proste

: 08 maja 2023, 20:26
autor: lukk
coś takiego?
sweeptwist.jpg
w opcji sweep jest taki parametr jak twist. Czyli najpierw robisz szkic, rysujesz kształt, potem drugi szkic na płaszczyźnie prostopadłej do tej poprzedniej i na tym szkicu rysujesz ścieżkę wyciągnięcia. Jezeli to ma być takie proste wyciągnięcie z twistem to będzie to prosta, najlepiej ze środka figury. I potem zaznaczasz ten sześciokąt, dajesz sweep, jako "path" wybierasz tą prostą i wybierasz twist o ile stopni ma się przekręcić.

https://www.autodesk.com/support/techni ... n-360.html
tu na filmiku pod koniec jest to pokazane

Re: Fusion 360 wyciągnięcie nie proste

: 08 maja 2023, 20:40
autor: J.A.
Tak dokładnie o to idzie. O taki pręt do ogrodzenia :-)
Dzięki