Strona 1 z 1
Rożne prędkości na warstwie
: 14 maja 2023, 12:08
autor: BobekNierobek
Cześć.
Jak widać na załączonym obrazku. Na jednej warstwie są trzy obszary nie połączone ze sobą.
Czy jakiś slicer potrafi to ogarnąć żeby np. obszar 1 i 3 drukował znacznie wolniej ? Są to powłoki o znacznie mniejszej powierzchni i nie połączone w żaden sposób z pozostałymi. Czy jakiś slicer potrafi takie obszary wykryć ?
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 14 maja 2023, 13:51
autor: bukszpryt
Prusaslicer w zakładce z prędkościami ma osobną wartość dla Small perimeters
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 14 maja 2023, 14:00
autor: majek
W Cura w experimental jest coś takiego jak 'small feature speed' i też ustawienia ile to jest 'small'. Tylko to jest ukryte jeżeli 'small hole max size' jest ustawione na 0.
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 14 maja 2023, 14:19
autor: BobekNierobek
Heh. Dzięki za nakierowanie. Okazało się, że w IdeaMaker, którego używam na co dzień też jest taka opcja tylko nie skojarzyłem, że to do tego służy xD
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 06:51
autor: Igor
W takim razie ciekawsza zagadka. W którym slicerze i jak uczynić aby proste odcinki goniło po 150mm/s a wszelakie zakręty/detale 40mm/s? Np ściana 210mm długości z jednym ząbkiem pośrodku, zaczynająca się i kończąca narożnikiem.
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 10:00
autor: roman
hm..., ale po co? To załatwiasz ustawiając odpowiednio niski jerk/acc.
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 10:12
autor: bukszpryt
to jest kwestia przspieszenia. klipper ma jeszcze coś takiego jak square corner velocity, czyli prędkość z jaką głowica porusza się po samych naroznikach
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 10:21
autor: Igor
Po co - aby mieć w brzydkim i szybkim wydruku kilka (dok)ładnych szczegółów.
Poustawiałem w SS jerki na 1 i akceleracje na 1. Nie widzę różnicy, całe ścianki wraz z narożnikami pocięło mi do uczynienia z prędkością 130mm/s. Kombinuję jeszcze z "small perimeters" ale też bez wielkiego wpływu na wynik.
Klipper odpada.
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 10:34
autor: roman
No tak, bo to działa na poziomie drukarki, a nie slicera. W slicerze nic nie zobaczysz, ale jak zapuścisz wydruk to będziesz widział gołym okiem jak głowica się bardzo wolno rozpędza na długim odcinku.
Igor pisze: ↑15 maja 2023, 10:21
Po co - aby mieć w brzydkim i szybkim wydruku kilka (dok)ładnych szczegółów.
No właśnie od tego są te jerk/acc i dadzą Ci dokładnie taki efekt jak oczekujesz. Przy krótkich scieżkach głowica wcale się nierozpędzi, czyli realna prędkość będzie niska na małych detalach, a przy długich przebiegach nabierze rozpędu, zrobi długą linie a pod koniec wyhamuje.
(Edit do powyższego:)
Chyba, że masz na myśli np okrąg pocięty na wiele małych odcników i zagadanienie dotyczące jak wtedy zachowają się jerki. Bo: pocięty okrąg na np sześciokąt, a na milion kawałów tworzy zupełnie inne kąty pomiędzy poszczególnymi odcinkami. Nie wiem jak to się zachowa, bo przy jednym i drugim jerki zadziałają inaczej. Mnie osobiście zawsze brakowało parametru, czegoś w roadzju "długości (lub pola) aktywacji/działania jerka" (trochę trudno mi to wytłumaczyć). Nie chciało mi się zaglądać do marlina jak rzeczywiście jest zrobione, ale jeśli ktoś wie to chętnie się dowiem
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 10:52
autor: Igor
roman pisze: ↑15 maja 2023, 10:34
No tak, bo to działa na poziomie drukarki, a nie slicera. W slicerze nic nie zobaczysz, ale jak zapuścisz wydruk to będziesz widział gołym okiem jak głowica się bardzo wolno rozpędza na długim odcinku.
Tylko że to dopiero w czasie druku będzie można zobaczyć a chciałbym jednak przed drukiem widzieć gdzie mi się rozpędzi.
Mnie osobiście zawsze brakowało parametru, czegoś w roadzju "długości (lub pola) aktywacji/działania jerka" (trochę trudno mi to wytłumaczyć). Nie chciało mi się zaglądać do marlina jak rzeczywiście jest zrobione, ale jeśli ktoś wie to chętnie się dowiem
Cosik podobnego do "small perimeters" czy innych "holes"
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 11:21
autor: bukszpryt
Jak chcesz sprawdzić jak to się zachowa w jakimś konkretnym miejscu wydruku, to wydrukuj tylko ten fragment
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 15 maja 2023, 12:55
autor: Igor
Takoż czynię. Rozłożyłem na stole interesujące fragmenty o wysokości dającej dwie warstwy. Choć myślałem że może da się to jakoś przewidzieć.
Chciałem też zrobić wydruk w którym tylko jeden fragment ma zachować detale a reszta mnie nie boli. W SS wstawiłem bryłę-modyfikator dla której ustawiłem niskie prędkości:
ale zapomniałem że fragmenty objęte modyfikatorem, SS/PS tną jakby były osobne bryły...
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 05 maja 2024, 12:13
autor: Fest
bukszpryt pisze: ↑15 maja 2023, 10:12
to jest kwestia przspieszenia. klipper ma jeszcze coś takiego jak square corner velocity, czyli prędkość z jaką głowica porusza się po samych naroznikach
Właśnie mam to na tapecie. W dokumentacji klippera zalecają, żeby tego nie ruszać, a jeśli już jest ruszone, to trzeba koniecznie zajrzeć do skryptów odpowiedzialnych za wiele rzeczy i zmienić wartość SCV. Tak, jakby nie zawsze była to zmienna podana do kalkulacji, tylko przyjmowana jako stała
. U mnie zmianan z defaultowej 5 na 3 pojawił się hałas nie do niesienia i olbrzymie zniekształcenia przy każdej zmianie kierunku ruchu.
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 05 maja 2024, 14:47
autor: Garreth
Igor pisze: ↑15 maja 2023, 06:51
W takim razie ciekawsza zagadka. W którym slicerze i jak uczynić aby proste odcinki goniło po 150mm/s a wszelakie zakręty/detale 40mm/s? Np ściana 210mm długości z jednym ząbkiem pośrodku, zaczynająca się i kończąca narożnikiem.
A jak byś ogarnął wtedy różnice temperatur potrzebna do druku? Przy wyższych prędkościach głowica musi być zwykle dużo cieplejsza niż przy wolnych wydrukach. Przy różnicy ponad 100mm/s to już w zależności od materiału może być 10-30 stopni z moich doświadczeń.
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 05 maja 2024, 16:07
autor: Rozarh
Fest pisze: ↑05 maja 2024, 12:13
bukszpryt pisze: ↑15 maja 2023, 10:12
to jest kwestia przspieszenia. klipper ma jeszcze coś takiego jak square corner velocity, czyli prędkość z jaką głowica porusza się po samych naroznikach
Właśnie mam to na tapecie. W dokumentacji klippera zalecają, żeby tego nie ruszać, a jeśli już jest ruszone, to trzeba koniecznie zajrzeć do skryptów odpowiedzialnych za wiele rzeczy i zmienić wartość SCV. Tak, jakby nie zawsze była to zmienna podana do kalkulacji, tylko przyjmowana jako stała
. U mnie zmianan z defaultowej 5 na 3 pojawił się hałas nie do niesienia i olbrzymie zniekształcenia przy każdej zmianie kierunku ruchu.
Robicie doktorat z Jerka?
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 06 maja 2024, 16:40
autor: bukszpryt
Fest pisze: ↑05 maja 2024, 12:13
Pośpieszyłeś się o dosłownie kilka dni. Prawie ci się udało odgrzać wątek w rocznicę przesłania ostatniego posta.
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 07 maja 2024, 11:20
autor: Fest
bukszpryt pisze: ↑06 maja 2024, 16:40
Fest pisze: ↑05 maja 2024, 12:13
Pośpieszyłeś się o dosłownie kilka dni. Prawie ci się udało odgrzać wątek w rocznicę przesłania ostatniego posta.
A to nie jest tak, że wątki na forach odgrzebujemy posługując się wyszukiwarką w odróżnieniu do facebookowej tablicy w której nie sposób szukać?
Re: Rożne prędkości na warstwie
: 07 maja 2024, 11:47
autor: atom1477
Używając wyszukiwarki wyszukujemy. Odgrzebywanie to coś innego