Strona 1 z 1

Rożne prędkości na warstwie

: 14 maja 2023, 12:08
autor: BobekNierobek
Cześć.

Jak widać na załączonym obrazku. Na jednej warstwie są trzy obszary nie połączone ze sobą.
Czy jakiś slicer potrafi to ogarnąć żeby np. obszar 1 i 3 drukował znacznie wolniej ? Są to powłoki o znacznie mniejszej powierzchni i nie połączone w żaden sposób z pozostałymi. Czy jakiś slicer potrafi takie obszary wykryć ?
kura3.jpg

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 14 maja 2023, 13:51
autor: bukszpryt
Prusaslicer w zakładce z prędkościami ma osobną wartość dla Small perimeters

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 14 maja 2023, 14:00
autor: majek
W Cura w experimental jest coś takiego jak 'small feature speed' i też ustawienia ile to jest 'small'. Tylko to jest ukryte jeżeli 'small hole max size' jest ustawione na 0.
small-features.png

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 14 maja 2023, 14:19
autor: BobekNierobek
Heh. Dzięki za nakierowanie. Okazało się, że w IdeaMaker, którego używam na co dzień też jest taka opcja tylko nie skojarzyłem, że to do tego służy xD
idea4.jpg

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 06:51
autor: Igor
W takim razie ciekawsza zagadka. W którym slicerze i jak uczynić aby proste odcinki goniło po 150mm/s a wszelakie zakręty/detale 40mm/s? Np ściana 210mm długości z jednym ząbkiem pośrodku, zaczynająca się i kończąca narożnikiem.

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 10:00
autor: roman
hm..., ale po co? To załatwiasz ustawiając odpowiednio niski jerk/acc.

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 10:12
autor: bukszpryt
to jest kwestia przspieszenia. klipper ma jeszcze coś takiego jak square corner velocity, czyli prędkość z jaką głowica porusza się po samych naroznikach

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 10:21
autor: Igor
Po co - aby mieć w brzydkim i szybkim wydruku kilka (dok)ładnych szczegółów.

Poustawiałem w SS jerki na 1 i akceleracje na 1. Nie widzę różnicy, całe ścianki wraz z narożnikami pocięło mi do uczynienia z prędkością 130mm/s. Kombinuję jeszcze z "small perimeters" ale też bez wielkiego wpływu na wynik.

Klipper odpada.

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 10:34
autor: roman
No tak, bo to działa na poziomie drukarki, a nie slicera. W slicerze nic nie zobaczysz, ale jak zapuścisz wydruk to będziesz widział gołym okiem jak głowica się bardzo wolno rozpędza na długim odcinku.
Igor pisze: 15 maja 2023, 10:21 Po co - aby mieć w brzydkim i szybkim wydruku kilka (dok)ładnych szczegółów.
No właśnie od tego są te jerk/acc i dadzą Ci dokładnie taki efekt jak oczekujesz. Przy krótkich scieżkach głowica wcale się nierozpędzi, czyli realna prędkość będzie niska na małych detalach, a przy długich przebiegach nabierze rozpędu, zrobi długą linie a pod koniec wyhamuje.



(Edit do powyższego:)
Chyba, że masz na myśli np okrąg pocięty na wiele małych odcników i zagadanienie dotyczące jak wtedy zachowają się jerki. Bo: pocięty okrąg na np sześciokąt, a na milion kawałów tworzy zupełnie inne kąty pomiędzy poszczególnymi odcinkami. Nie wiem jak to się zachowa, bo przy jednym i drugim jerki zadziałają inaczej. Mnie osobiście zawsze brakowało parametru, czegoś w roadzju "długości (lub pola) aktywacji/działania jerka" (trochę trudno mi to wytłumaczyć). Nie chciało mi się zaglądać do marlina jak rzeczywiście jest zrobione, ale jeśli ktoś wie to chętnie się dowiem ;)

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 10:52
autor: Igor
roman pisze: 15 maja 2023, 10:34 No tak, bo to działa na poziomie drukarki, a nie slicera. W slicerze nic nie zobaczysz, ale jak zapuścisz wydruk to będziesz widział gołym okiem jak głowica się bardzo wolno rozpędza na długim odcinku.
Tylko że to dopiero w czasie druku będzie można zobaczyć a chciałbym jednak przed drukiem widzieć gdzie mi się rozpędzi.

Mnie osobiście zawsze brakowało parametru, czegoś w roadzju "długości (lub pola) aktywacji/działania jerka" (trochę trudno mi to wytłumaczyć). Nie chciało mi się zaglądać do marlina jak rzeczywiście jest zrobione, ale jeśli ktoś wie to chętnie się dowiem ;)
Cosik podobnego do "small perimeters" czy innych "holes"

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 11:21
autor: bukszpryt
Jak chcesz sprawdzić jak to się zachowa w jakimś konkretnym miejscu wydruku, to wydrukuj tylko ten fragment

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 15 maja 2023, 12:55
autor: Igor
Takoż czynię. Rozłożyłem na stole interesujące fragmenty o wysokości dającej dwie warstwy. Choć myślałem że może da się to jakoś przewidzieć.

Chciałem też zrobić wydruk w którym tylko jeden fragment ma zachować detale a reszta mnie nie boli. W SS wstawiłem bryłę-modyfikator dla której ustawiłem niskie prędkości:
Przechwytywanie1.PNG
ale zapomniałem że fragmenty objęte modyfikatorem, SS/PS tną jakby były osobne bryły...
Przechwytywanie2.PNG

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 05 maja 2024, 12:13
autor: Fest
bukszpryt pisze: 15 maja 2023, 10:12 to jest kwestia przspieszenia. klipper ma jeszcze coś takiego jak square corner velocity, czyli prędkość z jaką głowica porusza się po samych naroznikach
Właśnie mam to na tapecie. W dokumentacji klippera zalecają, żeby tego nie ruszać, a jeśli już jest ruszone, to trzeba koniecznie zajrzeć do skryptów odpowiedzialnych za wiele rzeczy i zmienić wartość SCV. Tak, jakby nie zawsze była to zmienna podana do kalkulacji, tylko przyjmowana jako stała :crazy: . U mnie zmianan z defaultowej 5 na 3 pojawił się hałas nie do niesienia i olbrzymie zniekształcenia przy każdej zmianie kierunku ruchu.

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 05 maja 2024, 14:47
autor: Garreth
Igor pisze: 15 maja 2023, 06:51 W takim razie ciekawsza zagadka. W którym slicerze i jak uczynić aby proste odcinki goniło po 150mm/s a wszelakie zakręty/detale 40mm/s? Np ściana 210mm długości z jednym ząbkiem pośrodku, zaczynająca się i kończąca narożnikiem.
A jak byś ogarnął wtedy różnice temperatur potrzebna do druku? Przy wyższych prędkościach głowica musi być zwykle dużo cieplejsza niż przy wolnych wydrukach. Przy różnicy ponad 100mm/s to już w zależności od materiału może być 10-30 stopni z moich doświadczeń.

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 05 maja 2024, 16:07
autor: Rozarh
Fest pisze: 05 maja 2024, 12:13
bukszpryt pisze: 15 maja 2023, 10:12 to jest kwestia przspieszenia. klipper ma jeszcze coś takiego jak square corner velocity, czyli prędkość z jaką głowica porusza się po samych naroznikach
Właśnie mam to na tapecie. W dokumentacji klippera zalecają, żeby tego nie ruszać, a jeśli już jest ruszone, to trzeba koniecznie zajrzeć do skryptów odpowiedzialnych za wiele rzeczy i zmienić wartość SCV. Tak, jakby nie zawsze była to zmienna podana do kalkulacji, tylko przyjmowana jako stała :crazy: . U mnie zmianan z defaultowej 5 na 3 pojawił się hałas nie do niesienia i olbrzymie zniekształcenia przy każdej zmianie kierunku ruchu.
Robicie doktorat z Jerka? ;)

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 06 maja 2024, 16:40
autor: bukszpryt
Fest pisze: 05 maja 2024, 12:13
Pośpieszyłeś się o dosłownie kilka dni. Prawie ci się udało odgrzać wątek w rocznicę przesłania ostatniego posta.

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 07 maja 2024, 11:20
autor: Fest
bukszpryt pisze: 06 maja 2024, 16:40
Fest pisze: 05 maja 2024, 12:13
Pośpieszyłeś się o dosłownie kilka dni. Prawie ci się udało odgrzać wątek w rocznicę przesłania ostatniego posta.
A to nie jest tak, że wątki na forach odgrzebujemy posługując się wyszukiwarką w odróżnieniu do facebookowej tablicy w której nie sposób szukać?
:roll:

Re: Rożne prędkości na warstwie

: 07 maja 2024, 11:47
autor: atom1477
Używając wyszukiwarki wyszukujemy. Odgrzebywanie to coś innego :D