Strona 1 z 2

Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 20:55
autor: TvWidget
Jestem początkującym użytkownikiem programu Fusion 360. Nie potrafię uzyskać chyba dość prostej bryły. Rysuję prostokąt z zaokrąglonymi rogami. Będzie on podstawą potrzebnej mi bryły 3D. W jaki sposób nakryć go kopułą (czymś podobnym do półkuli) ?

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 21:31
autor: bukszpryt
To ma być pełne, czy puste w środku? Jaki kształt ma mieć ta kopuła? Trochę mało konkretów.

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 21:48
autor: bukszpryt
Chodzi o coś takiego?
Bez tytułu.png

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 22:00
autor: Andrzej_W
Poleceniem revolve po polskiemu obrót
Robisz sobie szkic na bryle i rysujesz koło lub jego część potem zaznaczasz to co ma tworzyć cześć razem z osią obrotu i gotowe
W zip masz plik F360

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 22:12
autor: TvWidget
bukszpryt pisze: 15 maja 2023, 21:48 Chodzi o coś takiego?
Dokładnie chodzi o taką bryłę.

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 22:17
autor: bukszpryt
Po różnicy w zaproponowanych wynikowych kształtach widać, że pytanie można było zadać nieco lepiej.

Przy okazji, jak zamierzasz bawić się F360, to polecam w wolnym czasie obejrzeć filmy z tej playlisty https://www.youtube.com/watch?v=i1vkgMt ... Pxez0joGaP

Pokazane są tam metody otrzymywania różnych złożonych kształtów. Warto obejrzeć choćby po to, żeby mieć pojęcie o tym co jest możliwe i jak się do czego zabrać.

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 22:23
autor: TvWidget
Przepraszam, rzeczywiście nie wyraziłem się precyzyjne.
W jaki sposób uzyskać ten pierwszy zaproponowany kształt ?

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 22:38
autor: bukszpryt
TvWidget pisze: 15 maja 2023, 22:12
bukszpryt pisze: 15 maja 2023, 21:48 Chodzi o coś takiego?
Dokładnie chodzi o taką bryłę.
1. Rysujesz szkic podstawy. Dla wygody proponuję, by jej środek był w punkcie 0,0,0.
2. Na płaszczyznach prostopadłych do podstawy rysujesz łuki, które mają być przekrojami tej twojej kopuły. Oba łuki muszą być przerwane na środku, tak, że każdy z nich składa się z dwóch połówek.
3. Loft podstawy do "czubka" kopuły, jako rails wybierasz kolejno obie połówki obu łuków.

Nie wiem jak bardzo jesteś początkujący, więc nie wiem jak bardzo rozbijać instrukcję. Jak któregoś punktu nie rozumiesz, to pytaj.

Re: Fusion 360- kopuła

: 15 maja 2023, 22:54
autor: TvWidget
Bardzo dziękuję za wskazówkę.

Re: Fusion 360- kopuła

: 16 maja 2023, 19:07
autor: TvWidget
Łuki wyprowadziłem z środków boków podstawy. Powstała kopuła ale nie jest idealna. Tzw. widać na niej ślady rogów podstawy.
Pojawił się też błąd
Błąd: Tory nie przecinają wszystkich profili.
Wszystkie tory muszą przecinać każdy profil. W przypadku używania pojedynczego toru spróbuj zamienić go na linię środkową.
Błąd: Nie można utworzyć bryły narzędziowej dla wyciągnięcia złożonego.