Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
- majek
- Drukarz
- Postów w temacie: 5
- Posty: 794
- Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
- Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
- x 451
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Podstawowe pytanie: to jest nowa kombinacja sprzętu i jeszcze nie drukowała poprawnie czy drukuje to od jakiegoś czasu i teraz się zepsuło?
Mi tak wydruki wyglądały na nowej drukarce jak zapodałem na szybko ustawienia ze starej, ale:
- nowa ma wydajniejszą grzałkę
- dłuższą strefę gorącą
- inny kształt dyszy
- silikon nie nachodzi na dyszę
I tym sposobem 230C dla PET-G ze starej drukarki było sporo za dużo na nowej, dodatkowo na starej mogłem drukować bez nawiewu, a na nowej muszę lekko dmuchać, bo właśnie tak wyglądają wydruki - przegrzane i rozciapane, bo poprzednia warstwa nie dała rady wystygnąć, a inny kształt dyszy daje większą radiację ciepła na wydruk i wydruk sam z siebie się nie chce schłodzić. Zobacz na tą różową kostkę: viewtopic.php?p=148789#p148789 - to jest efekt tylko ciepła (oprócz artefaktów od złego naciągu paska) - po zamontowaniu nadmuchu i zmianie dyszy na spiczastą i zejściu trochę z temperaturą jest już normalnie. Chętnie bym jeszcze silikona założył takiego, żeby dyszę też obejmował (wtedy nie musiałbym dmuchać), ale na razie takich nie robią do CHC.
Dysza spiczasta: https://www.aliexpress.com/item/32965509920.html
Dysza, która mi rozlewała: https://www.aliexpress.com/item/32993360291.html
Jak chcesz się upewnić czy to kwestia braku chłodzenia i za dużej temperatury, to wydrukuj po prostu coś większego niż ta kostka i zobacz jak to będzie wyglądać. Albo włącz nawiew już od drugiej warstwy i obniż temperaturę
Masz silikon na bloku?
Mi tak wydruki wyglądały na nowej drukarce jak zapodałem na szybko ustawienia ze starej, ale:
- nowa ma wydajniejszą grzałkę
- dłuższą strefę gorącą
- inny kształt dyszy
- silikon nie nachodzi na dyszę
I tym sposobem 230C dla PET-G ze starej drukarki było sporo za dużo na nowej, dodatkowo na starej mogłem drukować bez nawiewu, a na nowej muszę lekko dmuchać, bo właśnie tak wyglądają wydruki - przegrzane i rozciapane, bo poprzednia warstwa nie dała rady wystygnąć, a inny kształt dyszy daje większą radiację ciepła na wydruk i wydruk sam z siebie się nie chce schłodzić. Zobacz na tą różową kostkę: viewtopic.php?p=148789#p148789 - to jest efekt tylko ciepła (oprócz artefaktów od złego naciągu paska) - po zamontowaniu nadmuchu i zmianie dyszy na spiczastą i zejściu trochę z temperaturą jest już normalnie. Chętnie bym jeszcze silikona założył takiego, żeby dyszę też obejmował (wtedy nie musiałbym dmuchać), ale na razie takich nie robią do CHC.
Dysza spiczasta: https://www.aliexpress.com/item/32965509920.html
Dysza, która mi rozlewała: https://www.aliexpress.com/item/32993360291.html
Jak chcesz się upewnić czy to kwestia braku chłodzenia i za dużej temperatury, to wydrukuj po prostu coś większego niż ta kostka i zobacz jak to będzie wyglądać. Albo włącz nawiew już od drugiej warstwy i obniż temperaturę
Masz silikon na bloku?
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Nowa kombinacja. H2 miałem wcześniej w enderze 3. Trójkę sprzedałem a h2 wsadziłem do nowego zestawienia. Drukowałem obudowę do płyty głównej ( taką prowizoryczną na 3 warstwy z petu tr i wyszła ok). Ta Drukarka ma duże pole robocze 350x350 więc może bardziej ogrzewa całość przez co temperatury, których używałem na prusach, enderach itd muszą być mniejsze. Sprawdzę bo w ten sposób nie myślałem.majek pisze: ↑04 cze 2023, 01:32 Podstawowe pytanie: to jest nowa kombinacja sprzętu i jeszcze nie drukowała poprawnie czy drukuje to od jakiegoś czasu i teraz się zepsuło?
Mi tak wydruki wyglądały na nowej drukarce jak zapodałem na szybko ustawienia ze starej, ale:
- nowa ma wydajniejszą grzałkę
- dłuższą strefę gorącą
- inny kształt dyszy
- silikon nie nachodzi na dyszę
I tym sposobem 230C dla PET-G ze starej drukarki było sporo za dużo na nowej, dodatkowo na starej mogłem drukować bez nawiewu, a na nowej muszę lekko dmuchać, bo właśnie tak wyglądają wydruki - przegrzane i rozciapane, bo poprzednia warstwa nie dała rady wystygnąć, a inny kształt dyszy daje większą radiację ciepła na wydruk i wydruk sam z siebie się nie chce schłodzić. Zobacz na tą różową kostkę: viewtopic.php?p=148789#p148789 - to jest efekt tylko ciepła (oprócz artefaktów od złego naciągu paska) - po zamontowaniu nadmuchu i zmianie dyszy na spiczastą i zejściu trochę z temperaturą jest już normalnie. Chętnie bym jeszcze silikona założył takiego, żeby dyszę też obejmował (wtedy nie musiałbym dmuchać), ale na razie takich nie robią do CHC.
Dysza spiczasta: https://www.aliexpress.com/item/32965509920.html
Dysza, która mi rozlewała: https://www.aliexpress.com/item/32993360291.html
Jak chcesz się upewnić czy to kwestia braku chłodzenia i za dużej temperatury, to wydrukuj po prostu coś większego niż ta kostka i zobacz jak to będzie wyglądać. Albo włącz nawiew już od drugiej warstwy i obniż temperaturę
Masz silikon na bloku?
Tak mam silikon na bloku.
No nic muszę jutro wszystkie te rzeczy sprawdzić.
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Potestowałem różne temperatury i chłodzenie podczas druku i są słabe tego rezultaty. Mało co się zmienia, a wręcz nic. Wymienię grzałkę i termistor i sprawdzę czy będą tego jakieś rezultaty. Termistor mam polutowany i też przeszedł już swoje, może robi błędne pomiary, tak samo grzałka. Wymienię przy okazji dyszę na 0,8 bo też docelowo ma być taka dysza w tej drukarce.
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Ja już naprawdę nie potrafię znaleźć rozwiązania tego problemu...
Po zmianie termistora i grzałki (+ przy okazji dyszy na 0,8) po pid tuningu, ogarnięciu profilu tej dyszy i zmianie nieco offsetu uwaga! Udało się uzyskać idealną pierwszą warstwę (tak jak wtedy XD) a każda kolejna coraz gorzej rozmazana.
Zabawę urozmaiciłem o ustawianie flowrate + później już losowo ustawiałem i patrzyłem co się dzieje - uwaga! nie polepszyło się nic, bo wtedy pierwsza warstwa nie wychodzi w pełni...
Oczywiście temperatury też inne ustawiałem. Zaczynając na 235 schodziłem w dół aż do 210 - żadnego efektu ciągle rozmazane.
Ekstruder wypluwa tyle ile ma nadal - zadam 10cm wyda 10cm.
Mam ochotę generalnie wyrzucić tego kloca z trzeciego piętra do ogródka...
Nie wiem już co mam zrobić. config do sprawdzić? Czy w klipperze jest jakiś parametr który nwm po pierwszej warstwie zmniejsza offset czy coś takiego?
Po zmianie termistora i grzałki (+ przy okazji dyszy na 0,8) po pid tuningu, ogarnięciu profilu tej dyszy i zmianie nieco offsetu uwaga! Udało się uzyskać idealną pierwszą warstwę (tak jak wtedy XD) a każda kolejna coraz gorzej rozmazana.
Zabawę urozmaiciłem o ustawianie flowrate + później już losowo ustawiałem i patrzyłem co się dzieje - uwaga! nie polepszyło się nic, bo wtedy pierwsza warstwa nie wychodzi w pełni...
Oczywiście temperatury też inne ustawiałem. Zaczynając na 235 schodziłem w dół aż do 210 - żadnego efektu ciągle rozmazane.
Ekstruder wypluwa tyle ile ma nadal - zadam 10cm wyda 10cm.
Mam ochotę generalnie wyrzucić tego kloca z trzeciego piętra do ogródka...
Nie wiem już co mam zrobić. config do sprawdzić? Czy w klipperze jest jakiś parametr który nwm po pierwszej warstwie zmniejsza offset czy coś takiego?
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Tutaj przykład warstw. Dałem trochę mniejszy offset aby dysza była bardziej oddalona od stołu przez co teoretycznie nie powinna filamentu rozmazywać ale imo jest tak samo.
na zdjęciu kolejno: 1 warstwa, druga warstwa, trzecia warstwa.
Kod: Zaznacz cały
[printer]
kinematics: cartesian
max_velocity: 300
max_accel: 3000
max_z_velocity: 5
max_z_accel: 100
########################################
# DRIVER configuration
########################################
# Driver0
[stepper_x]
step_pin: PF13
dir_pin: PF12
enable_pin: !PF14
microsteps: 16
rotation_distance: 40
endstop_pin: PG6
position_endstop: 0
position_max: 350
homing_speed: 100
# Driver1
[stepper_y]
step_pin: PG0
dir_pin: PG1
enable_pin: !PF15
microsteps: 16
rotation_distance: 40
endstop_pin: PG9
position_endstop: 0
position_max: 350
homing_speed: 100
# Driver2
[stepper_z]
step_pin: PF11
dir_pin: !PG3
enable_pin: !PG5
microsteps: 16
rotation_distance: 8
endstop_pin: probe:z_virtual_endstop
position_min: -10.0
position_max: 410
# Driver3
[stepper_z1]
step_pin: PG4
dir_pin: !PC1
enable_pin: !PA0
microsteps: 16
rotation_distance: 8
endstop_pin: probe:z_virtual_endstop
# Driver4
[extruder]
step_pin: PF9
dir_pin: PF10
enable_pin: !PG2
microsteps: 16
rotation_distance: 3.46587584
nozzle_diameter: 0.800
filament_diameter: 1.750
heater_pin: PA2 # HE0
sensor_pin: PF4 # T0
sensor_type: EPCOS 100K B57560G104F
#control: pid
#pid_kp: 17.589
#pid_ki: 0.644
#pid_kd: 120.047
min_temp: 0
max_temp: 270
########################################
# TMC2209 configuration
########################################
[tmc2209 stepper_x]
uart_pin: PC4
diag_pin: PG6
run_current: 0.450
stealthchop_threshold: 999999
[tmc2209 stepper_y]
uart_pin: PD11
diag_pin: PG9
run_current: 0.570
stealthchop_threshold: 999999
[tmc2209 stepper_z]
uart_pin: PC6
diag_pin: PG10
run_current: 0.580
stealthchop_threshold: 999999
[tmc2209 stepper_z1]
uart_pin: PC7
diag_pin: PG11
run_current: 0.580
stealthchop_threshold: 999999
[tmc2209 extruder]
uart_pin: PF2
run_current: 0.350
hold_current: 0.200
stealthchop_threshold: 999999
########################################
# BED configuration
########################################
[safe_z_home]
home_xy_position: 175, 175
speed: 300
z_hop: 10
z_hop_speed: 10
[bltouch]
sensor_pin: ^PB7
control_pin: PB6
speed: 5
samples: 1
sample_retract_dist: 1.0
x_offset: -37
y_offset: 10
#z_offset: 7.850
[heater_bed]
heater_pin: PA1
sensor_pin: PF3 # TB
sensor_type: ATC Semitec 104GT-2
control: pid
pid_kp: 68.593
pid_ki: 0.815
pid_kd: 1443.030
min_temp: 0
max_temp: 130
[bed_mesh]
algorithm: bicubic
speed: 150
horizontal_move_z: 10
mesh_min: -37,30
mesh_max: 273,340
probe_count: 5, 3
mesh_pps: 2,2
fade_start: 1
fade_end: 10
fade_target: 0
[bed_screws]
screw1: 40,20
screw2: 40,280
screw3: 320,280
screw4: 320,20
[z_tilt]
z_positions: 0,180
290,180
points: 0,180
290,180
speed: 100
horizontal_move_z: 15
retries: 20
retry_tolerance: 0.0025
########################################
# FAN configuration
########################################
[fan]
pin: PA8
#[heater_fan fan1]
#pin: PE5
#[heater_fan fan2]
#pin: PD12
[heater_fan fan3]
pin: PD13
#[heater_fan fan4]
#pin: PD14
#[controller_fan fan5]
#pin: PD15
#*# <---------------------- SAVE_CONFIG ---------------------->
#*# DO NOT EDIT THIS BLOCK OR BELOW. The contents are auto-generated.
#*#
#*# [bltouch]
#*# z_offset = 6.940
#*#
#*# [extruder]
#*# control = pid
#*# pid_kp = 13.042
#*# pid_ki = 0.383
#*# pid_kd = 111.019
#*#
#*# [bed_mesh test0,8]
#*# version = 1
#*# points =
#*# -0.252500, -0.325000, -0.380000, -0.375000, -0.337500
#*# -0.047500, -0.102500, -0.062500, -0.065000, 0.000000
#*# -0.172500, -0.215000, -0.080000, 0.000000, 0.207500
#*# x_count = 5
#*# y_count = 3
#*# mesh_x_pps = 2
#*# mesh_y_pps = 2
#*# algo = bicubic
#*# tension = 0.2
#*# min_x = -37.0
#*# max_x = 273.0
#*# min_y = 30.0
#*# max_y = 340.0
- cyfron
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1434
- Rejestracja: 30 sty 2019, 09:28
- Lokalizacja: lubuskie
- Drukarka: U30, SP Pro, UM2+
- x 369
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Niepotrzebnie grzebiesz tu i tu. Jeżeli TMC masz w trybie UART to ustawiasz prąd w konfigu, jeżeli w trybie standalone to prąd regulujesz napięciem Vref za pomocą potencjometru.
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 5
- Posty: 632
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 259
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
A co z krokami na osi Z?
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- majek
- Drukarz
- Postów w temacie: 5
- Posty: 794
- Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
- Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
- x 451
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Zejdź jeszcze niżej z temperaturą i zobacz gdzie jest minimum, gdzie zaczyna się problem z przetapianiem, wtedy podbij o 15-20C i będziesz miał temperaturę roboczą. Bez ustalenia właściwej temperatury, to cała reszta jest jak poruszanie się po omacku.
W drugim kroku daj chłodzenia tyle ile wlezie i jak dalej będzie wypływać, to zmniejszaj flow aż będzie dobrze na warstwach >1.
Jeżeli po tych operacjach pierwsza warstwa będzie słabo się kleić albo mieć dziury, to masz trochę za duży odstęp dyszy od stołu - skalibruj zero dla Z.
Na mój gust, to wygląda jak rozciapane od ciepła i/lub za duży flow. Ale to drugie wychodziłoby też na dużych wydrukach, a te podobno wychodzą dobrze?
Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2
Zrobię tak jak mówisz.majek pisze: ↑06 cze 2023, 11:30Zejdź jeszcze niżej z temperaturą i zobacz gdzie jest minimum, gdzie zaczyna się problem z przetapianiem, wtedy podbij o 15-20C i będziesz miał temperaturę roboczą. Bez ustalenia właściwej temperatury, to cała reszta jest jak poruszanie się po omacku.
W drugim kroku daj chłodzenia tyle ile wlezie i jak dalej będzie wypływać, to zmniejszaj flow aż będzie dobrze na warstwach >1.
Jeżeli po tych operacjach pierwsza warstwa będzie słabo się kleić albo mieć dziury, to masz trochę za duży odstęp dyszy od stołu - skalibruj zero dla Z.
Na mój gust, to wygląda jak rozciapane od ciepła i/lub za duży flow. Ale to drugie wychodziłoby też na dużych wydrukach, a te podobno wychodzą dobrze?
Duże wydruku wychodzą tak samo, są takie postrzępione na krawędziach i pomazane w środku.