Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
- RevanitaPL
- Postów w temacie: 82
- Posty: 229
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 12:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Bambu Lab P1P
- x 127
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Ach, co do samego druku już dawno włączyłem ponownie AUX fan, po tym jak wykluczyłem że to on podwija mocno druki. Na noc będę puszczał kolejną część to już spróbuję z tą kompensacją na 0, bo brim jest duży, AUX jest włączony, i klej jest w użytku.
2x Bambu Lab P1P
- RevanitaPL
- Postów w temacie: 82
- Posty: 229
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 12:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Bambu Lab P1P
- x 127
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Bardzo możliwe że znowu dałeś mi radę, która daje dość dobry rezultat. Na pierwszy rzut oka, ustawienie Elephant Foot na 0, dało mi trochę bardziej trzesącą się drukarkę, ale jednak sam druk wydaje się dzięki temu bardziej jednolity i gładki, choć kosztem bardziej matowej powierzchni. Ciężko mi ocenić pierwszą warstwę, ponieważ dopóki nie puszczę kolejnych trzech elementów, nie będę mógł zobaczyć czy ładnie się stykają. Zdecydowanie dam znać czy ten Elephant Foot na 0, przyniósł coś więcej niż rezultat estetyczny. Na pewno dzięki za pomoc, i wytłumaczenie co do czego, bo w taki sposób człowiek się uczy.roman pisze: ↑23 lip 2023, 14:37 To może być skutek wyłączenia nadmuchu AUX, wydruk się tak szybko nie chłodzi, tzn. chłodzi się wystarczająco by nawisy wychodziły, itp. Ale na tyle wolno, że kolejne warstwy kładzione są na takie, które jeszcze są ciepłe, tzn. takie które ten mały skurcz mają jeszcze przed sobą. Efekt jest taki, że dolna część wydruku stygnie "razem", tzn. wiele warstw razem, a razem mają już jakąś tam znaczącą tą siłe skurczu.
Jeśli tak jest, bo ja bym próbował:
- włączyć z powrotem AUX fan
- duży brim + kompensacje "elephant foot" na zero
- no i ten klej
- (opcjolanie) zwolnić druk nie na pierwszej warstwie, ale pierwszych kilku
I żeby było ciekawiej, ten duży nadmuch jest potrzebny właśnie na tych pierwszych warstwach (tzn. nie w sensie pierwszej czy drugiej, tylko pewnie tak do 1-2cm wysokości), bo tam bije ciepło od stołu i one zdecydowanie wolniej się chłodzą przez to.
2x Bambu Lab P1P
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 13
- Posty: 3235
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1598
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Przeciez Elephant Foot Compensation dotyczy pierwszej warstwy więc dlaczego
dało mi trochę bardziej trzesącą się drukarkę
Done is better than perfect.
- RevanitaPL
- Postów w temacie: 82
- Posty: 229
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 12:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Bambu Lab P1P
- x 127
- roman
- Postów w temacie: 18
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 345
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Tyczy się nie tylko bambusów, ale wszystkich FDM (lub prawie wszystkich):
1. Unikać wypełnienia typu Grid, czy ogólniej takiego, gdzie dysza "przejeżdża" przez obszary już zadrukowane na tej samej wartwie. Wówczas najczęściej dochodzi do zahaczania o wydruk. W mojej ocenie, wypełnienie typu grid to jest kompletna pomyłka i powienien zniknąć ze slicerów. Większość zamiania go na gyro, ale równie dobre i efektywne są inne, np. rectilinear
2. Z-hop jest konieczny, w zasadzie zawsze (upraszczając). Teraz to już chyba standard. Warto przesiąść się na Orca Slicer ze względu na nowy rodzaj z-hopu - spiral. To ciekawe podejście (choć nie bez wad), bo jest to z-hop, który posiada dwie cechy:
- podnosi dysze "w miejscu", tzn. chodzi o to, aby dysza podniosła się w stosunkowo minimalnym obszarze (XY), tak by w czasie "podnoszenia się" o nic nie zahaczyła
- robi coś na kształ "wipe-a", czyli że nie podnosi się od razu pionowo (wówczas dochodzi do nitkowania), tylko rozpoczyna od poziomego ruchu, tak aby minimalizować "ciągniecie się" filamentu
Ten rodzaj z-hopu nie jest idealny, ale można powiedzieć, że spełnia te dwie powyższe cechy w 90%. No i jest zaoptymalizowana pod względem akceleracji
3. Nie bać się wysokiego z-hopu. Ja w standardzie mam 0,8mm. A jak drukuje, np coś dużego, coś co sądze, że mi się podwinie to i powyżej 1mm. Nie zwiększa to znacznie czasu wydruku.
4. No i generalnie adhezja i podwijanie na nawisach - ale to już są tematy rzeka.
1. Unikać wypełnienia typu Grid, czy ogólniej takiego, gdzie dysza "przejeżdża" przez obszary już zadrukowane na tej samej wartwie. Wówczas najczęściej dochodzi do zahaczania o wydruk. W mojej ocenie, wypełnienie typu grid to jest kompletna pomyłka i powienien zniknąć ze slicerów. Większość zamiania go na gyro, ale równie dobre i efektywne są inne, np. rectilinear
2. Z-hop jest konieczny, w zasadzie zawsze (upraszczając). Teraz to już chyba standard. Warto przesiąść się na Orca Slicer ze względu na nowy rodzaj z-hopu - spiral. To ciekawe podejście (choć nie bez wad), bo jest to z-hop, który posiada dwie cechy:
- podnosi dysze "w miejscu", tzn. chodzi o to, aby dysza podniosła się w stosunkowo minimalnym obszarze (XY), tak by w czasie "podnoszenia się" o nic nie zahaczyła
- robi coś na kształ "wipe-a", czyli że nie podnosi się od razu pionowo (wówczas dochodzi do nitkowania), tylko rozpoczyna od poziomego ruchu, tak aby minimalizować "ciągniecie się" filamentu
Ten rodzaj z-hopu nie jest idealny, ale można powiedzieć, że spełnia te dwie powyższe cechy w 90%. No i jest zaoptymalizowana pod względem akceleracji
3. Nie bać się wysokiego z-hopu. Ja w standardzie mam 0,8mm. A jak drukuje, np coś dużego, coś co sądze, że mi się podwinie to i powyżej 1mm. Nie zwiększa to znacznie czasu wydruku.
4. No i generalnie adhezja i podwijanie na nawisach - ale to już są tematy rzeka.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2023, 09:10 przez roman, łącznie zmieniany 1 raz.
- RevanitaPL
- Postów w temacie: 82
- Posty: 229
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 12:42
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Bambu Lab P1P
- x 127
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Właśnie miałem pisać odnosząc się do tego TikToka, że u mnie najczęściej tego typy problemy były spowodowane przez wypełnienie typu Grid, które z jakiegoś powodu jest dalej domyślne, co jest dla mnie naprawdę niezrozumiałe.roman pisze: ↑25 lip 2023, 09:07 Tyczy się nie tylko bambusów, ale wszystkich FDM (lub prawie wszystkich):
1. Unikać wypełnienia typu Grid, czy ogólniej takiego, gdzie dysza "przejeżdża" przez obszary już zadrukowane na tej samej wartwie. Wówczas najczęściej dochodzi do zahaczania o wydruk. W mojej ocenie, wypełnienie typu grid to jest kompletna pomyłka i powienien zniknąć ze slicerów. Większość zamiania go na gyro, ale równie dobre i efektywne są inne, np. rectilinear
2x Bambu Lab P1P
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 9
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Poza 2-3 materiałami (typu nylon czy TPE) z-hopa koniecznie wszędzie wyłączam
Ale cóż, opinia jest jak dupa - każdy ma swoją.
rafly, morf, Fest, RevanitaPL, konradsdev1
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 13
- Posty: 3235
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1598
- Fest
- Postów w temacie: 1
- Posty: 348
- Rejestracja: 17 paź 2022, 13:32
- Lokalizacja: Wlkp. Wsch.
- Drukarka: prawie Tronxy xy2
- x 137
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
W życiu problemów nie miałem z takim podwijaniem na PLA, ale ja drukuję na prawilnych szybach od szklarza. To samo z wypełnieniami i z-hopem, teraz jeśli dziobu tak drukuje nylon, to też spróbuję to ustawić.
Edyta:
Jestem fanem tego wątku.
Edyta:
Jestem fanem tego wątku.
morf, RevanitaPL