Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
- Trolinka
- Postów w temacie: 85
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Ja bym tam na resztki nie stawiał. Skoro przechodzę z czarnego na biały i po tych 400 nawet mam idealnie czysty biały bez śladu czarnego to się "przepłukuje" :>
Coś innego tylko jeszcze nie wiem co
Coś innego tylko jeszcze nie wiem co
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
- Trolinka
- Postów w temacie: 85
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
https://youtu.be/AaqDZ3on1TA?t=15[/youtube]
[youtube]-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
- Andrzej_W
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 1805
- Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
- Drukarka: 3d Pen
- x 768
- Abys
- Drukarz
- Postów w temacie: 25
- Posty: 818
- Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Ender 3 SKR1.4T,..
- x 372
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
***** go , wyjdą jeszcze 2 inne X1
Ps. Ciekawe co wymyślili, bo to P1P w obudowie.
Czyli taki X1 ale nie X1, będzie gorszy wyświetlacz a reszta z X1
Ps. Ciekawe co wymyślili, bo to P1P w obudowie.
Czyli taki X1 ale nie X1, będzie gorszy wyświetlacz a reszta z X1
Ender 3 SKR 1.4 Turbo / MKS Gen L V1, Bambu Lab P1P
-
- Postów w temacie: 20
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 sie 2022, 15:45
- Drukarka: AI3MS,direct,klipper
- x 14
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Kontynuacja problemu z suport interface pod petg.
Kupiłem hips od esun (kolor naturalny żeby wyeliminować wpływ barwnika itp). Zakres temperatur wg producenta 220 - 260. Zrobiłem profil na postawie profila z petg (później zmieniłem na abs żeby połapać się co jest czym). Druk co prawda nie rozpada się przy odklejaniu od płyty jak w przypadku interface z pla ale połączenie warstw "części poziomej" z "pionową" jest bardzo kruche.
Zauważyłem, że generalnie te poziome części są znacznie bardziej kruche niż pionowe ściany. Pionowe części jest w stanie zgiąć i nie pękają a te poziome pękają jak szkło. Nadal próbuję ale to już jest strzelanie w ciemno.
Załączam screeny z Orca. Jeśli komuś chce się spojrzeć to bardzo dziękuję.
Kupiłem hips od esun (kolor naturalny żeby wyeliminować wpływ barwnika itp). Zakres temperatur wg producenta 220 - 260. Zrobiłem profil na postawie profila z petg (później zmieniłem na abs żeby połapać się co jest czym). Druk co prawda nie rozpada się przy odklejaniu od płyty jak w przypadku interface z pla ale połączenie warstw "części poziomej" z "pionową" jest bardzo kruche.
Zauważyłem, że generalnie te poziome części są znacznie bardziej kruche niż pionowe ściany. Pionowe części jest w stanie zgiąć i nie pękają a te poziome pękają jak szkło. Nadal próbuję ale to już jest strzelanie w ciemno.
Załączam screeny z Orca. Jeśli komuś chce się spojrzeć to bardzo dziękuję.
- Trolinka
- Postów w temacie: 85
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
1. Wyłączyć flush into supports objects.
2. Support style na Smug
3. Base po prostu zostawiasz Default (nie ma co na siłę podawać jeszcze jakiś inny profil weźmie)
4. tower zawsze wyłączam. To nie tyle kwestia płukania dodatkowego co tam się mogą mieszać filamenty, smaruje nowym po starym i może coś zbierać. Nie wiem, nie używam i jest ok.
5. Płukanie 800 przy mnożniku 1.0
A resztę mam zapisaną z jakiegoś filmu i jest ok:
→ Top Z distance = 0.0 mm
→ Bottom Z distance = 0.0 mm
→ Base pattern spacing = 2.0 mm
→ Top linterface layers = 3 (probably 2 would be enough, but I didn’t test it)
→ Bottom interface layers = 3 (if present)
→ Top interface pattern = Rectilinear
→ Bottom interface pattern= Rectilinear (if present)
→ Top interface spacing = 0.0 mm
→ Bottom interface spacing = 0.0 mm (if present)
→ Support/object xy distance= 0.5 mm
2. Support style na Smug
3. Base po prostu zostawiasz Default (nie ma co na siłę podawać jeszcze jakiś inny profil weźmie)
4. tower zawsze wyłączam. To nie tyle kwestia płukania dodatkowego co tam się mogą mieszać filamenty, smaruje nowym po starym i może coś zbierać. Nie wiem, nie używam i jest ok.
5. Płukanie 800 przy mnożniku 1.0
A resztę mam zapisaną z jakiegoś filmu i jest ok:
→ Top Z distance = 0.0 mm
→ Bottom Z distance = 0.0 mm
→ Base pattern spacing = 2.0 mm
→ Top linterface layers = 3 (probably 2 would be enough, but I didn’t test it)
→ Bottom interface layers = 3 (if present)
→ Top interface pattern = Rectilinear
→ Bottom interface pattern= Rectilinear (if present)
→ Top interface spacing = 0.0 mm
→ Bottom interface spacing = 0.0 mm (if present)
→ Support/object xy distance= 0.5 mm
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
-
- Postów w temacie: 20
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 sie 2022, 15:45
- Drukarka: AI3MS,direct,klipper
- x 14
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
2. Support style na Smug
5. Płukanie 800 przy mnożniku 1.0
Poza tym wszystko się zgadzało. Wprowadziłem też te 2 opcje (szczególnie liczyłem na poprawę przy płukaniu 800) Problem pozostaje ten sam. Kołnierz mogę oderwać od pionowych ścianek nie używając praktycznie siły. Rożnica między pla a hips uzytym jako suport interface pod petg jest taka, że hips ciężej oderwać. To co udało mi sie poprawić to wyłączyłem "force cooling for overhangs" dla petg i dzięki temu te poziome płaszczyzny nie są tak kruche. Nie rozwiązało to problemu - czyli kruche połączenie warstw na wysokości suport interface.
To co mi przychodzi do głowy przy okazji jeszcze to fakt, że przy tworzeniu interface z hips jest on mocno schładzany, pzy okazji schładzana jest ostatnia warstwa petg i może do niej kolejne nie kleją się już tak bardzo.
Może to jakieś szczególne właściwości petg i tego modelu sprawiają że po prostu nie da się tego zrobić dobrze.
5. Płukanie 800 przy mnożniku 1.0
Poza tym wszystko się zgadzało. Wprowadziłem też te 2 opcje (szczególnie liczyłem na poprawę przy płukaniu 800) Problem pozostaje ten sam. Kołnierz mogę oderwać od pionowych ścianek nie używając praktycznie siły. Rożnica między pla a hips uzytym jako suport interface pod petg jest taka, że hips ciężej oderwać. To co udało mi sie poprawić to wyłączyłem "force cooling for overhangs" dla petg i dzięki temu te poziome płaszczyzny nie są tak kruche. Nie rozwiązało to problemu - czyli kruche połączenie warstw na wysokości suport interface.
To co mi przychodzi do głowy przy okazji jeszcze to fakt, że przy tworzeniu interface z hips jest on mocno schładzany, pzy okazji schładzana jest ostatnia warstwa petg i może do niej kolejne nie kleją się już tak bardzo.
Może to jakieś szczególne właściwości petg i tego modelu sprawiają że po prostu nie da się tego zrobić dobrze.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2023, 08:47 przez marcin86, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trolinka
- Postów w temacie: 85
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Zamiast Concentrica używaj Rectilinear (proste szybkie linie a nie wolniej okręgi) = nie nadmucha tak mocno w sensie krócej :>
x/y distance też odsunięcie = mniejszy nawiew
I masz duży spacing = overhangi/bridge = dmuchanie.
Tam powinny się warstwy kłaść jedna na drugiej, a nie overhang/bridge tworzyć. W sumie nie zwracałem uwagi na modelach przy pocięciu ale nie zauważyłem żeby zwalniała więc raczej nie ma.
No i taki interface ma tylko separować a nie wyglądać dobrze, więc chłodzenie można mu w profilu zjechać w dół profilaktycznie
x/y distance też odsunięcie = mniejszy nawiew
I masz duży spacing = overhangi/bridge = dmuchanie.
Tam powinny się warstwy kłaść jedna na drugiej, a nie overhang/bridge tworzyć. W sumie nie zwracałem uwagi na modelach przy pocięciu ale nie zauważyłem żeby zwalniała więc raczej nie ma.
No i taki interface ma tylko separować a nie wyglądać dobrze, więc chłodzenie można mu w profilu zjechać w dół profilaktycznie
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
-
- Postów w temacie: 20
- Posty: 99
- Rejestracja: 13 sie 2022, 15:45
- Drukarka: AI3MS,direct,klipper
- x 14
- Trolinka
- Postów w temacie: 85
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1/X1C/X1CC/P1P - po godzinach
Base pattern spacing - o tego mi biegało :> 2.5 vs 2.0
Aaa, to pattern tylko. To nie wpłynie na bliskość połączenia :PPP
Mniej = gęściej
Aczkolwiek kij tam wie, gęściej/ciaśniej to i mniej powietrzu hula kanałami i może więcej się odbija :PPPP
Aaa, to pattern tylko. To nie wpłynie na bliskość połączenia :PPP
Mniej = gęściej
Aczkolwiek kij tam wie, gęściej/ciaśniej to i mniej powietrzu hula kanałami i może więcej się odbija :PPPP
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)